Auto Expert este singura revistă din România invitată la evenimentul Nissan Electrified. Acesta a avut loc în Madrid. Poți citi pe larg despre el în revista din aprilie. Acum, însă, îți prezint ceea ce contează pentru cei mai mulți: primul test drive Nissan Ariya. Foto: Nissan
Ca de obicei, întâlnirile pe care le am cu oficiali ai diferitelor mărci îmi dezvăluie informații pe care nu le găsesc în niciun comunicat de presă. Asta s-a întâmplat și la evenimentul Nissan Electrified din Madrid. Am discutat în privat cu persoane din conducerea companiei și am aflat lucruri care te interesează. Ca, de exemplu, când va introduce Nissan în producție bateriile Solid State, când va începe să fie simțită lipsa mineralelor venite din Ucraina și Rusia pentru baterii și cum abordează compania sezonul 2022-2023 de Motorsport.
Test drive Nissan Ariya
Poți citi în revistă și primul test cu Nissan Qashqai E-Power, și primul test drive cu Nissan Ariya, pe larg. Aici îți povestesc, pe scurt, care sunt cele mai importante 5 lucruri despre noul SUV de clasă medie.
1. Exterior impunător, dar dinamic
Exteriorul lui Ariya e mai spectaculos decât apare în fotografii. Pare un clișeu, dar e perfect adevărat. Nu-și arată gabaritul de SUV mediu, pentru că are muchii și suprafețe profilate amplu și o siluetă de coupe. Protecțiile pasajelor de roți și cele din zona inferioară a caroseriei sunt din plastic lucios, deci au mai mult rol estetic. Iar luminile de zi se transformă în semnalizări.
2. Materiale excepționale
Dacă, după 20 de ani de jurnalism auto, mă mai emoționez când intru într-o mașină, e lucru mare. Pe scurt, în Ariya te simți ca acasă. Altfel decât în orice altă mașină de volum. Pe bord și uși te întâmpină piele întoarsă (sau, cel puțin, o imitație care arată remarcabil de autentic).
De asemenea, imitația de lemn are o logică. În ea au fost integrate iconițele, care luminează direct din material. Când apeși pe ele, te ”bat în deget” ca să-ți confirme comanda pe care ai dat-o. Adică au feedback haptic. Dacă foloseau lemn, nu puteau face asta. Dar, stai fără griji, arată și se simte la ”mângâiat” FIX ca lemnul texturat.
În sfârșit, covorașele. N-am mai întâlnit unele atât de pufoase nicăieri, la o mașină de volum. E o dovadă a atenției pe care a acordat-o Nissan călătorilor.
3. Și cel mai mic motor e suficient
În cadrul evenimentului, am parcurs câteva tururi pe circuitul Jarama la volanul SUV-ului. Am avut la dispoziție varianta de bază, cu un singur motor de 218 CP. Fără a intra prea mult în detalii (o voi face în revistă), motorul e arhi-suficient pentru 99% din călătoriile pe șosea. E perfect echilibrat și cu un motor, deci pe viraje se simte mai neutru decât te-ai aștepta de la un vehicul de acest calibru. Comparându-l cu Megane E-Tech Electric, cu care împarte platforma și motorul, Ariya e mai mult axat pe o rulare lină și comodă, fără a lăsa măcar o secundă impresia că n-ar fi rapid.
4. Spațiu uriaș pentru orice statură
Am 1,78 m, și, cu scaunul șoferului reglat pentru mine, am urcat pe banchetă. Două lățimi de palmă intrau între genunchii mei și spătarul scaunului. În plus, deși am avut o versiune cu plafon vitrat și trapă electrică, înălțimea interioară a fost suficientă ca să nu ating cu capul. Dacă în ecuație intră și un al cincilea călător, atunci pădeaua plată e un real avantaj, care nu-l va incoloda la picioare. Trebuie doar să glisezi spre înainte (atenție, electric!) toată consola centrală, ca să aibă loc și în fața picioarelor.
5. Totuși, fără defecte?
Nu există lucru pe lumea asta fără defecte. Ariya, de exemplu, nu are spațiile de depozitare căptușite cu cauciuc pe fund, așa că o să-ți zdrăngăne mărunțișurile aruncate în ele. De asemenea, n-ar strica dacă ar glisa bancheta, ca să mai dai un pic din spațiul uriaș din spate și portbagajului, când e nevoie.
➡ Vizitează aici pagina modelului! 💡
DATE TEHNICE | Nissan |
---|---|
Model | Ariya 63 kW |
Motor | electric |
Putere maximă (CP) | 218 |
Cuplu maxim (Nm) | 300 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată, 1 treaptă |
L x l x h (mm) | 4595 x 1850 x 1660 |
Ampatament (mm) | 2775 |
Volum portbagaj (l) | 468 |
Masă la gol (kg) | nc |
Capacitate netă baterie (kWh) | 63 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 7,5 |
Viteză maximă (km/h) | 160 |
Autonomie mixtă WLTP (km) | 403 |
Emisii CO2 (g/km) | 0 |
Preț (euro) | nc |