Test drive – Nissan Leaf Tekna

Test drive - Nissan Leaf Tekna

Test drive – Nissan Leaf Tekna! După primul contact static cu noul Leaf, l-am luat acum pentru primul test cu măsurători complete. Cu un design integrat în filozofia actuală Nissan, un motor mai puternic și o baterie mai mare, noul Leaf este o mașină electrică care își dovedește utilitatea oferind o autonomie și un spațiu interior generoase.

Când Nissan a lansat prima generație Leaf în 2010, nu exista o mașină electrică de mare serie. De aceea, prima generație trebuie judecată având în vedere conjunctura pieței de atunci. Leaf a fost un pionier care a deschis calea spre mașinile electrice de volum. Cu toate stângăciile inerente unui pionier, Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică la nivel global cu 320.000 unități în cei 8 ani de comercializare.

Test drive – Nissan Leaf Tekna!

A doua generație Leaf vine acum și în România și impresionează plăcut prin designul integrat în filozofia Nissan. Grila V-Motion este tipică Nissan, iar forma de bumerang  a stopurilor și cea originală a montantului spate sunt inspirate de la conceptul IDS care a dictat linia și pentru Micra și Qashqai. Așadar, noul Leaf este un Nissan veritabil în ceea ce privește designul integrându-se perfect în gama actuală. În plus, vopseaua bicoloră alb pentru caroserie și negru pentru plafon și montantul spate îl pune și mai mult în valoare pe acesta din urmă.

La interior, Nissan Leaf oferă mult spațiu fiind o veritabilă mașină compactă. Pasagerii din spate dispun de mult loc la genunchi, spațiul fiind printre cele mai mari din segment. Și la cap este loc suficient, deși pasagerii, la fel ca și șoferul, stau mai sus decât într-o compactă clasică. Explicația: noua baterie de 40 kW este amplasată în trepte sub podea și sub bancheta spate. Din acest motiv, modularitatea nu este la cote foarte înalte, deoarece podeaua portbagajului este mult mai joasă decât suprafața creată prin rabatarea banchetei fracționabile 1/3-2/3.

În schimb, capacitatea portbagajului este un record pentru clasa compactă. Unic în testele noastre, măsurătorile colegilor de la Quattroruote au relevat un volum de 436 litri, mai mare cu 16 litri decât cel anunțat oficial de Nissan. Deschiderea este însă puțin cam îngustă și marginea de încărcare este puțin cam sus, la 72 cm de sol, dar dincolo de aceste mici critici, volumul portbagajului permite o călătorie lungă cu patru persoane.

 

 

 

Șoferul stă mai sus la volan, la 58 cm de sol, cu aproape 10 cm mai mult decât într-o compactă clasică, din același motiv al amplasării bateriei sub podea. Însă poziția de condus este confortabilă, scaunele îmbrăcate în combinație de piele neagră șiAlcantara, standard la echiparea de top Tekna, fiind confortabile și oferind un sprijin lateral decent.

Planșa de bord și volanul sunt complet noi, renunțându-se la etajarea bordului pe două niveluri care era spectaculoasă dar nu și practică. Instrumentarul de bord include acum un vitezometru analogic și un display de 7 inci pe care se afișează toate informațiile relevante. Și comenzile de pe volan sunt complet noi, cel mai important buton fiind cel figurat cu albastru pe brațul drept al acestuia. Acesta activează sistemul Pro Pilot care gestionează funcționarea pilotului automat adaptiv (funcționează între 30 și 144 km/h), menține mașina pe banda curentă de mers și distanța față de mașinile din față (standard la N-Connecta și Tekna).

Sistemul multimedia Nissan Connect EV cu ecran tactil de 7 inci este standard de la prima echipare Acenta și include și afișajul pentru climatizare. A rămas neschimbat simpaticul schimbător ca un mouse de calculator care este la fel de simpatic și la manevrare: o mișcare stânga și înainte cuplează marșarierul, iar una stânga și înapoi cuplează modul Drive. Aceeași mișcare repetată activează modul B, în care mașina frânează mai mult, recuperând mai multă energie la frânare. În fața schimbătorului mai există un comutator pe care Nissan l-a botezat e-Pedal. Dacă activezi acest comutator, mașina va frâna mult mai viguros când iei piciorul din accelerație și dacă nu sunteți un șofer prea agresiv și anticipați puțin traficul, puteți să renunțați complet la frâna clasică și să lungiți viața plăcuțelor de frână. E bine că există acest mod deoarece pedala de frână nu este foarte liniară și îți trebuie ceva obișnuință ca să îți dai seama câtă presiune să pui pe pedala de frână ca să frânezi cât ai nevoie. Mai ales în oraș, e-Pedal e ideală și în plus recuperează și mai multă energie mărind autonomia.

La condus, Leaf marchează un plus substanțial față de generația anterioară. Impresionează confortul la rulare foarte bun și mai ales amortizarea denivelărilor scurte se face mult mai eficient decât la vechiul model. Dacă priviți decelerațiile punții față, observăm valori mici și relativ mici care dau măsura confortului. Nivelul de confort ridicat este conferit și de ambianța interioară silențioasă. Da, vorbim de o mașină electrică, dar sunt mașini electrice la care, la accelerare, motorul electric are un sunet tipic. La Leaf nu se aude absolut nimic la accelerare și cei ce trebuie să fie atenți sunt în primul rând pietonii pentru că și din exterior, nu se aude nimic când se apropie Leaf.

Cu un confort la rulare foarte bun și o siluetă ușor înălțată, ne așteptam la un ruliu mai mare în viraje. Însă Leaf este excelent reglat și ruliul este moderat. Mașina se înclină puțin în viraje și direcția este plăcută mai ales în oraș, oferind un feedback decent.

Noul Leaf nu este o mașină ușoară, modelul de test cântărind 1.690 kg, cu 50 kg mai mult decât fosta generație. Însă trebuie să luăm în calcul că Leaf s-a îngrășat foarte puțin raportat la creșterea capacității bateriei care are acum 40 kWh față de 30 kWh în trecut, adică cu 33% mai mult. O baterie mai mare înseamnă și o autonomie mai mare, ceea ce este benefic pentru utilizarea de zi cu zi. Însă și consumul de energie a crescut destul de mult, fiind de 18,5 kW/100 km în oraș și de 22,22 kW/100 km în afara orașului. Totuși, în oraș se poate atinge o autonomie de 246 km, iar în afară 205 km (vezi caseta). Se pot atinge și valori mai mari dacă cuplați modul Eco și mergeți cu e-Pedal folosind la maximum recuperarea energiei. În acest caz puteți să vă apropiați de 280 km, bineînțeles fără a cupla aerul condiționat, care mai răpește conform indicațiilor de pe tabloul de bord încă 13-14 km de autonomie. Nu doar masa mare, de 1.690 kg, este cea răspunzătoare de consum ci și puterea motorului, care este acum de 150 CP față de 109 CP înainte. Vorbim deci de un plus de 40% care se regăsește în performanțe, dar și în consum.

Cuplez micul mouse în D și accelerez. Cuplul mare de 320 Nm este disponibil de la zero și mașina demarează de la semafor ca un GTI veritabil. Până la 60 km/h nu mă întrece nimeni, având nevoie de doar 3,6 secunde, iar la 100 km/h ajunge în 8,2 secunde, la fel ca un diesel performant. Impresionează plăcut și tracțiunea foarte bună la pornire, pentru că în ciuda cuplului mare de la zero, puntea față nu rupe aderența chiar și la plecări mai intempestive. Mașina rulează viguros la turații moderate însă la turații mai mari se simte plafonarea care intervine la  aproape toate motoarele electrice.

Spre deosebire de Zoe, Leaf se poate încărca și la stații de curent continuu de 50 kWh, iar la o astfel de stație cum sunt cele de la Kaufland, o încărcare completă durează mai puțin de o oră. Există și alternativa încărcării la stații de curent alternativ cu cablul oferit standard (la alte mărci acest cablu costă extra destul de mult), caz în care bateria se poate încărca complet în circa 7 ore și 40 minute. La AC, Leaf poate trage din priză maxim 6,6 kW pe oră.

Versiunea Tekna testată de noi este modelul de top fiind echipată ca un pom de Crăciun, cu faruri full LED, jante de aliaj de 17 inci, sistem de navigație cu ecran de 7 inci, sistem audio Bose cu 7 boxe, sistem Pro
Pilot care include pilot automat adaptiv și care asigură și parcarea automată inteligentă, sistem Around View Monitor, pachet complet de sisteme de asistență, tapițerie de piele/Alcantara, scaune și volan încălzit. Însă și versiunea de bază Acenta, care costă 35.100 euro, este foarte bine echipată, având deja același sistem de navigație de la Tekna, jante de aliaj de 16 inci, climă, 4 senzori de parcare și sistem audio cu 6 boxe
.

Este interesant de precizat că această versiune de bază este cu doar 250 euro mai scumpă decât Renault Zoe Intens ZE40 care are o baterie echivalentă, un motor mai slab, de numai 88 CP, și o echipare comparabilă. În plus, Leaf este o mașină de clasă compactă, oferind mai mult loc decât Zoe care se încadrează în clasa mică.

PREȚURI șI DOTĂRI

Nissan Leaf Tekna 38.900 euro

Dotări standard: climă automată cu timer, sistem multimedia cu navigație de 7 inci, sistem audio BOSE, parcare automată Pro Pilot Park, sistem conducere semiautonomă Pro Pilot, tapițerie piele și Alcantara, jante aliaj 17 inci, volan încălzit, e-Pedal, pachet de sisteme de asistență, banchetă fracționabilă 40/60%.

Dotări opționale: vopsea bicoloră 800 euro

Verdict AutoExpert

Nissan Leaf s-a maturizat și oferă acum un design atractiv, o baterie cu 33% mai mare și un motor cu 40% mai puternic. Spațiul interior este la nivelul celei mai spațioase compacte, iar portbagajul este un record în clasă. Autonomia reală a crescut simțitor, iar confortul la rulare este de înaltă clasă. Prețul poate părea mare la prima vedere, dar echiparea este completă și diferența de preț față de Renault Zoe nu e semnificativă.

 

 

Motor
Motor electric sincron cu magneti permanenti Putere maxima/turaaie150 CP/3.300 rpm
Cuplu max./turatie320 Nm/0-3.300 rpm
Transmisiefata, reductor cu raport fix
SuspensieFata de tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare, punte spate semirigida, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice fata/spate, frâne pe discuri, ventilate pe fata, ABS si ESP, servodirectie electrica cu cremalier_, pneuri Dunlop Enasave EC300 215/50R17 91V
Întretinere
Interval reviziinc
Cost revizii 4 ani/60.000 kmnc
Garantie 3 ani/60.000 km
Garantie motor, sistem el. 5 ani/100.000 km
Garantie baterie 8 ani/160.000 km
Date oficiale
Acceleratie 0-100 km/h7,9 s
Viteza maxima144 km/h
Consum
mediu (ciclu WLTP)20,6 kWh/100 km
autonomie ciclu mixt (WLTP)270 km
autonomie oras (WLTP)389 km
Emisii CO20 g/km
Masa la gol1.580 kg
Volum portbagaj 420-1.176 litri
Acceleratii si reprize
Acceleratiisecunde
0-60 km/h3,6
0-100 km/h8,2
0-110 km/h11,7
0-130 km/h13,9
0-140 km/h16,4
400 m cu start de pe loc16
viteza de iesire (km/h)138,3
1 km cu start de pe loc30,7
viteza de iesire (km/h)148
Reprize în D (sarcina min/max)secunde
70-90 km/h2,7/3,0
70-120 km/h7,5/8,7
70-130 km/h9,7/11,2
30-60 km/h în tr. III-a2,5
Viteza maxima (limitat_ electronic)148,4
CONSUMURI
Parcurs kWh/100 kmautonomie(km)
oras18,51246
national22,22205
autostrada28,57159
media reala22,72199
media omologata20,6270
eroare computer bord (%)3,19

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top