Peugeot 2008 GT-Line este poate cel mai frumos model disponibil în acest moment în gama SUV-urilor oferite de constructorul francez și este perfect adaptat junglei urbane. Foto: Bogdan Paraschiv
Acum câteva luni, am pus la încercare noul Peugeot 2008. Am testat atunci versiunea echipată cu motorul pe benzină 1.2 turbo în varianta de 155 CP și cutie automată cu opt trepte. Pentru flote și pentru cei care au de gând să parcurgă distanțe însemnate la volan noului Peugeot 2008 GT Line, avem astăzi un test cu versiunea echipată cu motor diesel 1.5 BlueHDI de 130 CP și aceeași cutie de viteze automată cu opt trepte. Noul 2008 este un SUV de clasă mică, deși dimensiunile sale exterioare îl plasează la limita superioară a segmentului.
Dezvoltat pe o platformă comună cu modelul 208, SUV-ul 2008 poate fi configurat atât cu motoare clasice benzină sau diesel cât și full-electric. Clienții pot alege dintre variante echipate cu motorul pe benzină de 1.2 litri numit PureTech în variante ce dezvoltă 100, 130 sau 155 CP, sau diesel 1.5 BlueHDI de 100 CP sau 130 CP. Exemplarul nostru de test a venit echipat cu motorul de 1499 cmc ce oferă 130 CP la 3.500 rpm și un cuplu maxim de 300 Nm la 1750 Nm. Puterea este transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze automate cu opt trepte.
Modelul 2008 nu poate fi configurat cu tracțiune integrală, dar Peugeot și-a echipat modelul cu un selector pentru modul de rulare. Sistemul poartă numele de Grip Control și cel de la volan poate alege dintre modurile Eco, Normal, Sport, Nisip, Noroi și Zăpadă. Sistemul ajustează răspunsul pedalei de accelerație, treapta selectată, dar și nivelul de asistare venit din partea sistemelor electronice.
Peugeot 2008 GT-Line – magnet pentru priviri
Modelul de test s-a prezentat în echiparea de top GT-Line, iar aceasta în combinație cu designul spectaculos al modelului 2008 atrage toate privirile. Partea frontală cu calandrul de dimensiuni mari și luminile de zi ce imită colții unei feline garantează o chimie instantă. Designerii francezi au reușit să creeze un SUV cu proporții plăcute, chiar dacă uneori liniile sunt extravagante.
Spațiu suficient pentru 4 persoane
Interiorul cu tentă futuristă este suficient de încăpător pentru patru sau chiar cinci pasageri, iar portbagajul oferă un volum de încărcare de 434 litri (cu 125 litri mai mult față de modelul Peugeot 208). Există și un spațiu de încărcare suplimentar sub podeaua portbagajului. Instrumentele de bord sunt digitale, iar planșa din fața celui de la volan oferă un efect 3D ce afișează informațiile pe mai multe planuri. Display-ul poate fi configurat în funcție de preferințele șoferului, dar grafica atât pe display-ul central, cât și pe cel din fața celui de la volan nu este cea mai atrăgătoare.
Peugeot a redus numărul de butoane fizice la doar câteva, iar cele mai multe funcții, inclusiv cele ale climatizării, sau oprirea sistemului start-stop se face doar prin intermediul display-ului central. Volumul pentru sistemul audio a rămas pe un buton rotativ, iar restul de butoane fizice sunt forma unor clapete folosite pentru cateva comenzi rapide pentru climatizare, închidere centralizată și dezaburire. Pentru acționarea încălzirii în scaune sunt folosite două comenzi touch, care răspund ceva mai greu la atingere.
Cei din față au la dispoziție și un port USB normal, dar și un USB-C prin care își pot conecta telefonul mobil. Există și o zonă pentru încărcarea prin inducție a telefonului mobil, ascunsă discret sub un capac. Motorul diesel de 1.5 litri și 130 este un companion bun pentru cei care au de parcurs distanțe lungi. Este suficient de discret și silențios, iar cuplul este disponibil încă de la turații joase.
Consum decent
Cutia automată își face și ea bine treaba, fără șocuri și ezitări, iar comanda prin cadrul levierului tip Cobra este suficient de precisă. Suspensia este reglată pentru confort, dar reușește să țină sub control mișcările ample ale caroseriei. În virajele mai strânse apare ruliul, dar acesta este ponderat. Consumul înregistrat la drum lung a fost de 6,2 litri/100 km, iar în timpul traseului preponderent urban, cifra a urcat la 7,5-8 litri/100 km.
Prețul pentru versiunea de top a modelului 2008 cu motor diesel 1.5 BlueHDI și cutie automată este de 26.180 euro (TVA inclus). Exemplarul nostru de test mai avea o serie de opționale: vopsea perlată 618 euro, sistem acces fără cheie 387 euro, scaune față încălzite 232 euro, jante aliaj 17 inci, grip control, asistent coborâre pantă 232 euro, încărcător wireless 155 euro. Prețul total pentru modelul testat este de 28.083 euro.
Verdict AutoExpert
Francezii au reușit să creeze un SUV subcompact extrem de atrăgător din punct de vedere al designului, dar și practic la nivel de spațiu. Echipat cu motorul 1.5 BlueHDI și în echiparea de top, Peugeot 2008 GT-Line devine un companion de încredere pentru drumuri lungi.- Motor silențios și economic
- Design atrăgător
- Confort
- Plastice lucioase la interior
- Sistem start-stop perfectibil
- Direcție asistată excesiv
DATE TEHNICE | Peugeot |
---|---|
Model | 2008 GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 1499 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 130/3500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 300/1750 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată 8 trepte |
L x l x h (mm) | 4300 x 1987 x 1550 |
Ampatament (mm) | 2605 |
Volum portbagaj (l) | 434 |
Masă la gol (kg) | 1310 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 9,3 |
Viteză maximă (km/h) | 195 |
Consum mixt (l/100 km) | 4.9 |
Emisii CO2 (g/km) | 129 |
Preț (euro cu TVA) | 26.180 |