Unul dintre cele mai populare modele din gama constructorului francez, SUV-ul Peugeot 3008 a primit un facelift important. Noul model a venit deja în România și l-am pus la încercare în premieră. Foto: Bogdan Paraschiv
De cele mai multe ori, refresh-ul optic și tehnic pe care constructorii auto îl aplică modelelor la jumătatea vieții comerciale nu este pe gustul tuturor. Peugeot, însă, ne demonstrează că un facelift poate fi făcut extrem de corect. Deși avea un model extrem de atrăgător, încă, în persoana SUV-ului 3008 lansat în 2016, noua versiune vine cu parte frontală complet redesenată și multe alte îmbunătățiri.
Și, cumva, ne place mai mult decât originalul.
Exterior împrospătat pentru facelift
Designerii Peugeot au fost o treabă excelentă reinventând un model care era deja popular în gamă. Deși, prin apariția noului Peugeot 2008, acesta a furat ceva mai multă atenție datorită grilei impresionante ornată cu colții luminoși.
Peugeot 3008 facelift urmează acum același stil de design, partea frontală fiind complet redesenată. Blocuri optice noi, lumini de zi LED în formă de colți de leu, care se transformă și în semnalizări și o grilă fără ramă. Stopurile au un design similar, dar folosesc acum tehnologia LED. Fără a exagera, noul Peugeot 3008 cu facelift devine un candidat important pentru poziția de cel mai frumos SUV din această clasă.
Exemplarul primit la test a venit în echiparea superioară GT Pack, ceea ce înseamnă jante de 19 inch în standard, dar modelul nostru a venit cu jantele opționale de 18 inch numite Los Angeles, fapt ce a a adus un plus de confort la rulare. Suspensia este însă o idee prea fermă, mai ales când are de trecut peste denivelări mai accentuate.
Peugeot 3008 facelift: interior mai atrăgător
Ce altceva s-a mai schimbat? Interiorul a devenit acum mai primitor, exemplarul de test având inserții dintr-un material asemănător cu pielea întoarsă ce culoare deschisă ce adaugă un plus de căldură interiorului. Avem același volan cu o formă turtită, amplasat destul de jos și instrumentele specifice i-Cockpit, dar display-ul din fața celui de la volan are acum o grafică mult mai bună. Instrumentele de bord sunt personalizabile, de la indicatoare clasice (cu turometru inversat) până la un look minimalist complet digital.
Modelele cu echipare superioară beneficiază de un display central mai mare de 10 inch (față de 8 inch pentru modelele anterioare), pe care sunt grupate comenzile digitale ale climatizării, navigației și infotainment. Sistemul suportă Apple CarPlay și Android Auto, dar informațiile de la telefonul mobil nu sunt afișate pe tot ecranul. Displayul este mai clar și mai luminos, iar rezoluția a fost îmbunătățită.
Cel de la volan are la dispoziție o mufă USB clasică, iar opțional se poate alege încărcare inductivă pentru telefonul mobil și alte două mufe USB pentru pasagerii din spate.
Peugeot a păstrat și două rânduri de butoane fizice, primul dintre acestea asemânându-se cu o claviatură. Sunt butoane care activează meniul specific, dar uneori parcă complică inutil situația.
În ceea ce privește partea tehnică, nu sunt extrem de multe schimbări. Peugeot 3008 facelift beneficiază de motoare pe benzină sau diesel, precum și de două variante plug-in hybrid. Nu există variantă full-electric, ca în cazul modelului Peugeot 2008.
Platforma folosită de modelul Peugeot 3008, EMP-2, este comună cu alte modele din grupul PSA, astfel modelul 3008 este strâns înrudit cu modele ca Opel Grandland X sau Citroen C5 Aircross.
Pentru Peugeot 3008, clienții pot alege motorizarea turbo benzină 1.2 PureTech de 130 CP, propulsor ce va fi probabil bestseller-ul pentru acest model. Cei care au nevoie de mai multă putere pot opta pentru motorul 1.6 turbo PureTech de 180 CP.
Test drive Peugeot 3008 PureTech 180 GT Line
Dieselul încă rezistă în gama 3008 facelift
Însă, modelul se înțelege de minune cu singurului motor diesel oferit: 1.5 BlueHDI de 130 CP. Alături de cutia de viteze automată cu opt trepte, unitatea diesel se mulează perfect pe caracterul modelului 3008.
Silențioasă, cu un cuplu suficient de mare (300 Nm) pentru a trage cu putere în orice situație, motorizarea diesel este o alegere excelentă pentru cei care vor alege acest model pentru drumuri lungi și dese.
Este un motor extrem de eficient din punct de vedere al consumului, Peugeot anunțând o cifră oficială de consum de 5.2 litri/100 km (consum mediu, WLTP).
Mașina noastră de test avea doar 2 km parcurși când am plecat, iar după aproape 300 km efectuați în cele câteva zile, computerul de bord a indicat un consum mediul de 6.1 litri/100 km. Traseul nostru a fost compus din 60% drumuri urbane și 40% în afara orașului.
Dacă despre motor nu putem spune nimic de rău, cutia automată cu opt trepte nu schimbă mereu perfect, uneori fiind parcă surprinsă de o apăsare mai viguroasă a pedalei de accelerație.
Modelul dispune și de sistemul Grip Control, oferit opțional, ce permite alegerea dintre șase moduri de rulare: normal, sport, eco, sand, mud și snow. Reamintim că modelul nu dispune de tracțiune integrală pentru variantele cu motorizări termice. Singura variantă 4×4 este modelul Peugeot 3008 Hybrid4 (plug-in hybrid cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte).
Mai trebuie menționat faptul că 3008 oferă hayon electric cu acționare fără mâini, un element util mai ales la cumpărături, iar volumul portbagajului este de 520 litri. Bancheta poate fi rabatată ușor prin intermediul a două clapete amplasate chiar în portbagaj, ceea ce crește volumul de încărcare la 1.482 litri.
Pentru echiparea GT Pack, avem și scaune față încălzite ce oferă și masaj, iar sistemul audio Focal Premium este unul dintre cele mai bune oferite în acest segment.
Peugeot 3008 facelift are un preț de pornire de 23.912 euro (TVA inclus) pentru varianta de bază Active. Pentru echipare GT, prețurile încep de la 31.485 euro. Exemplarul nostru de test (vopsit în culoarea Bleu Vertigo) costă 36.835 euro.
Verdict AutoExpert
Peugeot a făcut o treabă excelentă cu 3008 facelift. Cu o parte frontală complet redesenată, SUV-ul compact este acum un candidat serios la titlul de cel mai frumos SUV din segment. În plus, combinația cu motorul 1.5 BlueHDI este câștigătoare.- Motorul 1.5 BlueHDI de 130 CP este economic, dar oferă suficiente resurse
- Design superb al părții frontale
- Sistem audio Focal excelent
- Lipsa tracțiunii integrale
- Poziția prea joasă a volanului
- Direcție prea asistată
DATE TEHNICE | Peugeot 3008 facelift |
---|---|
Model | 1.5 BlueHDI 130 CP GT Pack |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 1499 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 130/3.750 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 300/1.750 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată, 8 trepte |
L/l/h (mm) | 4.447/1.841/1.624 |
Ampatament (mm) | 2.675 |
Volum portbagaj (l) | 520-1.428 |
Masă la gol (kg) | 1.429 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 11.5 |
Viteză maximă (km/h) | 189 |
Consum urban/extr./mixt (l/100 km) | 4,5/3,8/4,1 |
Emisii CO2 (g/km) | 107 |
Preț (euro cu TVA) | 36835 |