Porsche Macan a fost best-seller-ul companiei în 2018. Am vrut să vedem de ce, așa că l-am scos la zăpadă pe SUV-ul cu nume exotic în versiune facelift. Avem așadar test drive Porsche Macan facelift, cu motor de 2.0 litri, transmisie automată cu șapte rapoarte și tracțiune integrală.
FOTO: Adrian COBZAȘU
“Haha, ce față de broscoi are!” Vă rog, broscoiul meu e un prinț la origine. Sau poate domnul din parcare se referea la mine… “Hulk, aici erai?” Nu, îl confundați, puștilor, nu e Hulk. E tigrul meu Macan, pentru că asta înseamnă “macan” în exotica indoneziană. Un tigru care sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde. Cu pachetul Sport Chrono, tigrul meu devine ghepard și are nevoie de doar 6,5 secunde.
Prezentat în vară la Shanghai și produs, începând din luna august a anului trecut, pe platforma fostului Audi Q5, la uzina din Leipzig, Germania, Porsche Macan facelift vine cu puține modificări. Doar un cunoscător poate remarca operațiile estetice la care a fost supus acest mini-Cayenne. Are acum faruri mai clare, standard LED, proiectoarele s-au evaporat, funcția lor fiind preluată de luminile LED. În partea din spate apare și la Macan banda luminoasă cu aspect tridimensional și tot cu tehnologie LED, care unește cele două stopuri cu tentă închisă, o modă, se pare, în designul auto.
Mașina mea poartă una dintre cele patru culori aduse în gamă odată cu facelift-ul, Mamba Green Metallic. Curajoșii mai pot alege, dintre nuanțele noi, Miami Blue, Dolomite Silver și Crayon.
Pentru pasionații de off-road, în consola centrală, se află butonul Off-Road. Vezi pe 4x4suv.ro cum funcționează sistemul!
Iau loc în scaunul sport cu încălzire și ventilație, pun telefonul în suportul de pahare, că nu am alt spațiu, și vreau să pornesc motorul. Ah, da contactul e mereu în partea cealaltă decât aceea cu care suntem toți obișnuiți.
Volanul GT îmbrăcat în piele cu inserții cromate, preluat de la 911 și oferit opțional la Macan, își poartă șuruburile la vedere, cu mândrie. Flerul retro al brand-ului e acolo, n-a fost șters de radiera modernizării. La volanul noului Macan, te simți și pilot, și mecanic.
Tot din respect pentru tradiție, Macan păstrează butoanele la care au renunțat deja avangardistele Cayenne și Panamera. E brută, aglomerată, spartan-luxoasă (are vreo logică?) ambianța din Macan. Ecranul multimedia, acum mai mare, de 10,9 inci (7,2 inci înainte de facelift), a forțat […]