Test drive Renault Captur: un bestseller și mai bun

Renault Captur, unul din pionierii segmentului SUV-urilor de clasă mică, trece după 6 ani la a doua generație. Bestseller în segment, noul Renault Captur e și mai bun din toate punctele de vedere fiind greu de crezut că ar putea fi detronat din poziția de lider al segmentului. Primele impresii de la Atena.

În 2013 când s-a lansat, Renault Captur avea doar un singur competitor, pe colegul de alianță Nissan Juke. Acum, când se lansează a doua generație Captur, sunt nu mai puțin de 20 competitori dacă îi luăm în clacul și pe cei premium. Însă în ciuda unei concurențe în creștere, Captur a rămas cel mai bine vândut SUV de clasă mică, depășind constant 200.000 unități anual în Europa. În total, 1,5 milioane unități și-au găsit clienți pe tot mapamondul în cei șase ani de carieră.

A doua generație este complet nouă, de la design, motoare, interior, sisteme de asistență și până la platforma tehnică. Clio, Captur și noul Juke inaugurează platforma CMF-B a Alianței care poate acomoda și propulsia Plug-In Hybrid, o premieră în acest segment de preț.

Interior net mai spațios

Noul Captur este sensibil mai mare decât predecesorul său. Cu 4,23 metri, este cu 11 cm mai lung, ampatamentul de 2,63 metri este cu 2 cm mai mare, iar spațiul la genunchi a crescut cu 17 mm la 221 mm. De asemenea, lățimea interioară în față este cu 15 mm mai mare, iar în spate cu 40 mm.

În spate, spațiul este foarte aerisit și la prima probă de ședere, senzația este că Renault Captur oferă la fel de mult loc ca în Duster. Din acest punct de vedere, cred că Duster va avea o problemă pentru că sloganul “SUV cu interior de clasă compactă la preț de clasă mică” nu va mai fi un atribut unic pentru SUV-ul românesc.

Noul Renault Captur – 10 lucruri pe care trebuie să le știi

De la vechea generație s-a preluat bancheta culisantă pe distanța a 16 cm care permite mărirea spațiului pentru genunchi în spate sau volumul din portbagaj. Cu bancheta împinsă la maxim spre spate, volumul portbagajului cu tot cu compartimentul de sub podeaua dublă este de 422 litri, față de 445 litri la Duster.

Dacă se impinge însă bancheta la maxim spre înainte, volumul portbagajului crește la 536 litri, mult peste oferta lui Duster dar și peste a oricărui competitor. Datorită podelei duble, prin rabatarea banchetei se obține suprafață plană de încărcare.
Prin rabatarea banchetei volumul portbagajului crește la 1.275 litri.

Revoluție la interior

Interiorul marchează o adevărată revoluție. Calitatea percepută este la nivel de model premium. Cu excepția echipării de bază Life, celelalte echipări, Zen, Intens și Initiale Paris au plastice moi peste tot: pe bord, pe tunelul median, pe fețele de uși integral. Și echiparea de bază Life are plastic moale pe bord și pe tunelul median și din acest punct de vedere Captur oferă mai multă calitate decât rivalii din grupul VW, Seat Arona, VW T-Cross și Skoda Kamiq.

Nu se știu încă prețurile, dar Captur oferă o calitate percepută nemaiîntâlnită în acest segment care îl pune în umbra chiar și pe fratele mai mare Kadjar.

Ca și la Clio, configurațiile de ecrane sunt similare. Se oferă indicatoare de bord digitale afișate pe ecran de 7 și 10,2 inci și sistem multimedia cu ecran de 7 sau 9,3 inci, ultimul în format portret. Noi am condus versiunile Intens și Initiale Paris echipate cu ecranele mari.

Ecranul de 10,2 inci pentru indicatoarele de bord digitale permite schimbarea graficii în funcție de modul de condus: Eco, Sport (cu turometru central), My Sense (cu două cadrane clasice). Sistemul multimedia cu ecran portret de 9,3 inci are o diagonală aproape dublă față de ecranul de 7 inci, este conectat la google, permite operarea hărții ca pe un smartphone și, în plus, ecranul se poate configura personalizat cu ce submeniuri dorești la fel ca la BMW.

Excepțional de silențios, dinamică în progres

Pentru primul test pe drumurile din jurul Atenei, Renault ne-a pus la dispoziție două versiuni pe benzină: TCe 130 cu transmisie manuală cu 6 trepte și TCE 155 cu transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC cu 7 trepte. În ambele lucrează excelentul motor turbo de 1,3 litri cu 4 cilindri și cu tehnica de honuire a cilindrilor care reduce la maxim frecările și care echipează deja Nissan Qashqai, Renault Megane și Kadjar.

Dacia Duster, mai scumpă decât Renault Captur. Cum e posibil?

Ca și la Qashqai, motorul turbo de 1,3 litri atât în versiunea de 130 cât și în cea de 155 CP este foarte silențios, urcă ușor în ture și rămâne silențios și la peste 5.000 rpm. Și tot la fel ca și la Qashqai, acest motor este un excelent argument de vânzare pentru Captur. Versiunea de 130 CP cu transmisie manuală va fi probabil alegerea ideală în gama pe benzină.  Oferă performanțe bune și cutia manuală cu 6 trepte este correct etajată.

Sensibil mai puternică se simte versiunea de 155 CP deși sunt doar 25 CP în plus. În plus, se armonizează foarte bine cu transmisia automată EDC cu dublu ambreiaj și 7 trepte. La aceasta treptele se pot schimba și manual de la padelele din spatele volanului. Ținând apăsat ambele padele timp de 3 secunde se trece în modul manual și invers se poate reveni la fel în modul automat.  Cutia automată cu 7 trepte are două tipuri de schimbător: clasic și e-shifter la versiunea Initiale Paris, caz în care consola centrală este și plutitoare.

La drum, Captur este extraordinar de silențios. Renault vorbește despre o reducere cu 2 dBA a nivelului de zgomot interior. Nivelul de zgomot, atât la versiunea de 130 CP cât și la cea de 155 CP este extrem de redus, singurele zgomote percepute fiind cele la rulare. Practic, nivelul de zgomot general corespunde segmentului premium la fel ca și ambianța interioară.

Noul Captur beneficiază și de o aerodinamică excelentă. În locul proiectoarelor de ceață Renault a montat două prize de aer care nu sunt doar de design ci sunt și funcționale comunicând până la pasajul roților. Soluția, adoptată de mai mulți ani și de BMW (Air Breather și Air Curtain), asigură o curgere mai lină a aerului pe lângă roți.

În schimb, dispariția proiectoarelor de ceață nu este o soluție bună chiar dacă Renault susține că noile faruri cu LED, standard la toată gama, suplinesc cu succes lipsa proiectoarelor. Cu cât faza scurtă e mai puternică, pe ceață densă lumina se reflectă înapoi cu consecințe nefavorabile.

Noua platformă CMF-B aduce și o direcție nouă, mai incisivă și mai directă decât la orice alt Renault de serie, cu excepția modelelor RS. Iar dacă se comută pe modul Sport, Captur se conduce extrem de agil printre viraje și cu un ruliu minim. Față de vechea generație, noua platformă vine și un tren de rulare puțin mai rigid dar care oferă un compromis foarte bun pentru confort.

Poziția de condus este ușor înaltă, scaunele oferă mult confort dar deși sunt destul de bine profilate, susținerea laterală este doar medie, pernele fiind destul de moi.

Nu în cele din urmă sistemele de asistență sunt la nivelul 2 de conducere autonomă cu pilot automat adaptiv cu funcție stop&go, asistent de bandă cu menținere activă a direcției, asistent la frânarea de urgență cu detectare de pietoni, recunoaștere semen de circulație. Camera frontală va fi standard la toată gama.

Noul Captur va fi disponibil din martie 2020, iar gama de motoare mai include cunoscutul diesel de 1,5 litri adaptat pentru Euro 6d cu injecție de uree în versiuni de 95 CP (cutie manuală cu 6 trepte) și 115 CP (cutie manuală cu 6 trepte sau automată EDC cu 7 trepte).

Iar la baza gamei pe benzină stă motorul turbo de 1 litru cu injecție indirectă, de 100 CP, în trei cilindri, derivate din cel de 1,3 litri prin reunțarea la un cilindru, care se produce și la uzina Dacia de la Mioveni, cuplat cu transmisie manuală cu 5 trepte. Acesta înlocuiește fostul 0.9 TCe de 90 CP. Doamnele dar nu numai vor aprecia cele 90 de combinații de culori exterioare posibile, 18 combinații interioare ca și cele 8 nunațe de lumină ambientală.

Noul Captur se va produce la uzina de la Valladolid dar în premieră și în China la Wuhan și se va vinde în 70 de țări din lume.

Verdict

Mai spațios, cu un interior de foarte bună calitate care corespunde pretențiilor segmentului premium, cu sisteme de asistență demne de clasele mai mari, cu motoare pe benzină extrem de rafinate, un nivel de zgomot extrem de redus, sisteme multimedia de ultimă generație și o direcție cum nu a avut niciodată un model Renault, Captur va fi cu siguranță imposibil de detronat din vârful segmentului.

  • Nivel de zgomot foarte redus
  • Direcție superbă
  • Tren de rulare bine reglat
  • Motor turbo de 1,3 litri rafinat și potent
  • Interior de nivel premium
  • Portbagaj uriaș
  • Spațiu mult în spate
  • Cele mai moderne sisteme de asistență
  • Lipsă proiectoare de ceață
  • Susținere laterală la scaunele față doar medie
DATE TEHNICE Reanult Captur
ModelTCe 100TCe 130/TCe 130 EDC Tce 155 EDCBlue dCi 95Blue dCi 115/Blue dCi 115 EDC
Motor/ nr. cilindri L3,turbo L4, turboL4, turboL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)9991.3331.3331.4611.461
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)100/5.000130/5.000154/5.50095/3.750115/3.750
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)160/2.750240/1.600270/1.800240/1.750260/2.000
Transmisiefațăfațăfațăfațăfață
Cutie de viteze5 trepte, manuală6 tr., man./ 7 tr. automată7 tr. automată6 trepte, manuală6 tr. man./7 tr. automată
L/l/h (mm)4.227/1.797/1.576
Ampatament (mm)2.639
Volum portbagaj (l)422/536-1.275
Masă la gol (kg) 1.191.234/1.2591.2661.2951.303/1.327
Acceleraţie 0-100 km/h (s)13,310,6/9,68,6nc11,9/11,0
Viteză maximă (km/h)173195/193202nc33,1/32,7
Consum mixt (l/100 km)ncncncncnc
Emisii CO2 (g/km)ncncncncnc

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top