Test drive Renault E-TECH: Clio hibrid și Captur plug-in

Renault Clio E-TECH autoexpert.ro

Renault E-TECH în acțiune

Cum se simt la condus cele două modele? Am avut la dispoziție un traseu mixt excepțional prin Bulgaria, pus la cale de Renault, în care ne-am putut da seama despre capacitățile nou-venitelor versiuni.

În cazul lui Clio E-TECH, rularea la pas prin Sofia a relevat un consum de 3,7 l/100 km într-o zi caniculară, cu climatizarea setată la 21 grade Celsius. Este excepțional de puțin și, foarte important, nici nu trebuie să te complici cu priză, pentru că bateria se încarcă singură la decelerări. În oraș, schimburile între modurile de funcționare ale motorului sunt mai greu de sesizat, iar asta e bine, pentru că ai o experiență relaxantă și plăcută la volan.

Renault Clio E-TECH

La drum întins, cei 140 CP se simt din plin, atâta vreme cât înțelegi că de la culcarea accelerației până la răspunsul full-power sistemului durează aproape 2 secunde chiar și în modul Sport. La accelerații parțiale, sistemul funcționează fără reproș, iar consumul s-a stabilizat la 5 l/100 km. Motorul este silențios chiar și în sarcină maximă, iar asta păstrează o senzație plăcută.

➡ Acesta este cel mai ieftin Renault Captur! 💡

În cazul lui Captur, cu bateria încărcată 100% am parcurs 47 km pur electric prin Sofia, deci, probabil, poți merge de două ori la serviciu și înapoi cu o singură încărcare. Repetarea testului urban cu bateria goală a relevat un consum de 4,8 l/100 km și câteva particularități: motorul termic pornește după un algoritm pe care nu toți muritorii ca mine îl înțeleg, ceea ce denotă complexitatea sistemului și naivitatea mea. În traducere liberă, te poți trezi cu motorul turat tare chiar și când nu apeși tare accelerația, fapt care te va surprinde. De fapt, nici nu ar trebui să te intereseze asta: e treaba lui cum lucrează, atâta timp cât consumul rămâne redus și când nu ai timp să încarci barteria.

Renault Captur E-TECH autoexpert.ro

Ruta externă, cu un carusel de viraje, rampe și pante (în ultimul caz bateria s-a încărcat cu talent), a relevat o autonomie de 54 km la mers legal, cu rezerva că nu știu diferența reală de nivel a traseului. Puterea sistemului este mare, dar cele aproximativ 300 kg în plus față de un Captur convențional le dă de furcă celor 160 CP care nu se simt în totalitate la culcarea pdealei.

Cei 67 CP disponibili în mod full-electric sunt liniari și se simt plăcut, dar nu trag prea sportiv de Captur. Rafinamentul scade un pic când se termină bateria: simți și când intră motorul termic în acțiune, și când schimbă cutia.

Verdict AutoExpert

Verdict Renault Clio E-TECH autoexpert.roTehnologia hibrid și plug-in de la Renault, numită E-TECH, și-a atins scopul: consumă puțin și promite să scoată puțini bani la revizii (distribuție pe lanț, injecție indirectă, fără ambreiaj). Sistemele de propulsie sunt rapid (la Clio) și alert (la Captur), dar nu la fel de fine în transmiterea puterii pe cât m-aș fi așteptat. 
Date tehniceRenaultRenault
ModelClio E-TECHCaptur E-TECH
Motor termic
Nr. cilindriL4, aspiratL4, aspirat
Cilindree (cmc)1.5981.598
Putere maxima/turație (CP/rpm)91/5.60091/5.600
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)144/3.200144/3.200
Motor electric
Putere maximă (CP)36+1549+25
Cuplu maxim (Nm)50+20550+205
Putere totală ansamblu (CP)140158
Cuplu total ansamblu (Nm)ncnc
TransmisieE-TECH, 15 combinațiiE-TECH, 15 combinații
L/l/h (mm)4.050/1.798/1.4404.227/1.797/1.576
Ampatament (mm)2.5832.639
Masa la gol (kg)1.2381.564
Volum portbagaj (l)300379
Capacitate brută baterie (kWh)1.29.8
Acceleratie 0-100 km/h (s)9.910.1
Viteza maximă (km/h)180173
Consum mixt (l/100 km)4.31.4
Emisii CO2 (g/km)9632

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top