Test drive Subaru Forester, model 2025

Test Drive Subaru Forester AutoExpert

Nu e cazul să cauți un SUV mediu mai adaptat off-roadului decât este noul Forester. L-am testat în Italia, în cea mai dură echipare, 4DVENTURE. Foto: Subaru

Povestea asta nu începe cu mașina, ci cu cei care se bucură de ea, pentru că Subaru este brandul cu cea mai mare retenție a clienților peste Ocean, dar și în Europa, unde 43% din posesorii actuali sunt la (cel puțin) al doilea Subaru. Aceștia sunt cu precădere bărbați de aproximativ 50 de ani, cu educație medie sau superioară, cu familie, care iubesc activitățile outdoor și practică sport în timpul liber. Valorile care-i țin aproape de marcă sunt siguranța și plăcerea de a conduce (în special în condiții dificile, aș adăuga eu). Și ar mai fi una, fiabilitatea, Subaru devenind lider în topul Consumer Reports’ pentru 2024.

Test Drive Subaru Forester AutoExpert
Cei care nu au avut niciodată un Subaru urmăresc alte caracteristici, precum designul, confortul și latura practică. Ei bine, a șasea generație Forester încearcă să-i împace pe toți, păstrând platforma și întregul lanț cinematic, dar perfecționând fiecare subansamblu. În cazul ăsta, mai poate fi considerată o generație nouă sau mai degrabă e un facelift amplu al celei actuale, lansată în 2019? Să vedem.

➡ Citește aici testul cu Subaru Crosstrek! 💡

În primul rând, arată evident diferit, cu masca de dimensiuni crescute care integrează farurile full-LED dotate, în premieră, cu funcție LED Cornering. Din lateral ies în evidență noile jante, de 18 și 19 inchi, precum și cele două culori noi, un gri-deschis și un bej, ambele metalizate. Luneta este mai verticală, maximizând astfel spațiul din portbagaj, întreaga caroserie fiind desenată pentru a crește utilitatea, chiar și în detrimentul actualelor tendințe.

Test Drive Subaru Forester AutoExpert

De exemplu, geamurile laterale au o linie convențională, fără linie inferioară ascendentă, și împreună cu luneta mare, aproape verticală, asigură cea mai bună vizibilitate posibilă. Totul, pentru a reduce, până în 2030, spre zero numărul de victime, de la pietoni și bicicliști la pasageri din autoturisme, în cazul accidentelor în care este implicat un Subaru. Totodată au fost adoptate două airbaguri noi, unul aflat între scaune, celălalt, la genunchii pasagerului din față, acestea ridicând numărul airbagurilor la șapte. Rezultatul s-a văzut la cele mai recente teste Euro NCAP, unde Forester a primit cinci stele, cu scor maxim pentru evitarea bicicliștilor și motocicliștilor și pentru două tipuri de impact lateral.

Platforma a fost rigidizată

Arhitectura Subaru Global Platform a fost „închegată“ cu 27 m de adeziv structural, față de 8 m înainte, devenind cu 10% mai rigidă la torsiune și, în același timp, mai ușoară. Elementele-cheie pentru aerodinamică au fost regândite, cele mai elocvente exemple fiind scutul motorului, care acum permite aerului să circule mai liber pe sub mașină, și fantele din spatele pasajelor roților din față, care evacuează mai repede aerul de sub ele, scăzând portanța, deci accentuând apăsarea roților frontale.

La interior, schimbările sunt la fel de evidente, iar punctul focal este reprezentat de noul ecran tactil central de 11,6 inchi, care integrează parțial comenzile climatizării, făcând să dispară fostul bloc cu butoane fizice. Arată modern, cu poziționarea sa portret, are iconițe colorate, o rezoluție bună și meniu simplu. Cu toate astea, atmosfera „romantică“, tipică anilor 2010, a fost păstrată, și n-o afirm ca pe o critică, ci ca pe un compliment. Încă există butoane pentru reglarea temperaturii și pentru dezaburire, două potențiometre rotative, blocuri de comenzi fizice structurate clar pe spițele volanului și cadrane analogice de bord, de aceea interiorul lasă senzația de robustețe și calitate, nu de glumiță digitalizată.

Călătorie mai plăcută

Spațiul a rămas identic, dar scaunele sunt de-acum mai înguste în zona umerilor, crescând vizibilitatea spre spate și spațiul perceput de călători și lăsând cale liberă conversațiilor între pasagerii de pe cele două rânduri. Iar inginerii au mers și mai departe, aplicând mastic izolator și reușind astfel să reducă zgomotul interior cu 39%. Șinele scaunelor sunt de-acum prinse direct pe caroserie, iar structura spătarului a fost modificată, rezultatul fiind balansarea capului redusă cu 44% pe drumuri denivelate și mișcarea acestuia mai mică cu 15% raportată la cea a caroseriei. În spate, spațiul a rămas uriaș, bancheta este confortabilă și are încălzire în două trepte, materialele de pe uși sunt plăcute la atingere și nu lipsesc cotiera centrală, gurile de ventilație, mufele USB, mânerele de viraj și buzunarele pentru reviste și telefoane.

Test Drive Subaru Forester AutoExpert
Cu o mișcare a piciorului sub bara de protecție, declanșezi ridicarea electrică a hayonului, care dezvăluie 508 l pentru bagaje, pe care îi poți extinde la 1720 trăgând de clapetele care rabatează spătarul banchetei. Pasajele roților pătrund doar puțin în portbagaj, iar dotarea include o mulțime de puncte de prindere și priză de 12 V. Mai mult, există o pleiadă de accesorii de origine, dintre ele amintind o saltea, o tăviță pentru echipament de trekking și diferite protecții. Și ai nevoie de toate, dacă plănuiești să speculezi la maximum capabilitățile lui Forester.

➡ Cu Subaru Outback la Hanul Vatra 💡

Garda la sol de 22 cm le surclasează pe ale tuturor rivalilor. Doar X-Trail se apropie, având cu 2 mai puțin, în timp ce RAV4, CR-V și Torres stau la mai puțin de 20 cm deasupra solului. Adaugă și sistemul de tracțiune integrală Symmetrical AWD și ai imaginea unui off-roader care iubește probele speciale pe noroi, pietriș și alte suprafețe neprietenoase. Symmetrical, pentru că ansamblul lanțului cinematic e perfect aliniat, fusurile-paliere, arborele cardanic și diferențialul din spate având axa comună, care este plasată extrem de jos și care asigură pierderi minime. Întreg sistemul este simetric față de planul vertical care include această axă.

Test Drive Subaru Forester AutoExpert
La abordarea bărbătească a virajelor pe porțiuni alunecoase, Forester supravirează progresiv, fără panică, storcând fiecare moleculă de fericire din picătura de benzină consumată. În mod neașteptat, și pe porțiunile sinuoase de pe șosea este suveran, manifestând un caracter neutru până la limita aderenței anvelopelor, urmat de o supravirare fină. Marii aliați sunt ansamblul format din sistemul mild hybrid și cutia CVT, care reacționează blând și la culcarea pedalei, păstrând mașina perfect controlabilă pe zonele șerpuite, și motorul boxer cu centrul de greutate extrem de coborât, care nu înclină lateral mașina.

Test Drive Subaru SUV AutoExpert

➡ Vizitează aici pagina modelului 💡

Sigur, nu este un vehicul rapid în linie dreaptă, mai ales comparat cu cele actuale cu motoare turbo și transmisii automate „cu trepte“, deci trebuie să te decizi din timp la depășiri. Nu e nici cel mai economic, în testul nostru din zona Bolognei, cu traseu prin sate și drumuri locale, abordat în forță pe viraje, consumul fiind de 8 l/100 km. Însă motorul electric puternic, de 17 cai, poate susține pe cont propriu rularea în anumite condiții nesolicitante, precum accelerările ușoare și vitezele mici și constante. În plus, accelerarea la podea dezvăluie o izolare impecabilă a habitaclului, timbrul carismatic al motorul turat la 5500 rpm abia ghicindu-se din interior.

Forester este disponibil în România în patru niveluri de echipare, Free, Style, 4DVENTURE și Premium. Free nu e chiar gratis, ci costă 40.875 de euro, dar prețul scade temporar la 35.850 grație ofertei de lansare. Prețurile urcă până la 47.530 pentru luxosul Premium, respectiv 42.500 euro la lansare.

 

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuDeparte de a te gâdila ca o Impreza STI pe liniile drepte, noul Forester păstrează spiritul Subaru pe viraje, mai ales pe suprafețe alunecoase. Este cel mai capabil SUV de segment D în off-road și unul dintre cele mai sigure vehicule de pe piață, de aceea se adresează familiștilor cu spirit aventurier, mai ales că acum a devenit mai silențios și mai închegat decât a fost vreodată.
  • Sistem de tracțiune integrală fabulos, gardă mare la sol
  • Caroserie rigidă, fapt evident la solicitările din testul nostru
  • Interior spațios și excelent antifonat, cu materiale corecte pentru un SUV cu valențe de off-roader
  • Păstrează un aer autentic într-o lume complet digitalizată.
  • Consum mare după standardele actuale
  • Lent în linie dreaptă
MarcăSubaru
ModelForester 4Dventure
Motor/nr. cilindri L4, benzină
Cilindree (cm3)1995
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)136/5600
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)182/4000
Tracțiuneintegrală
Cutie de vitezeCVT
L × l × h (mm)4670 × 1830 × 1730
Ampatament (mm)2670
Volum portbagaj (l)508–1720
Masă la gol (kg)1792
Acceleraţie 0–100 km/h (s)12,2
Viteză maximă (km/h)188
Consum mixt (l/100 km)8,1
Emisii CO2 (g/km)183
Preț de bază (euro) 46.500 (41.500)

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top