Ce face un Volvo să fie un Volvo? Siguranța? Bifat. Eleganța? Bifat. Personalitatea? Un X și-n dreptul acestei caracteristici. Dar le găsim și la rivali. Deci de ce Volvo este atât de diferit? Am luat la test noua limuzina S60 pentru a afla secretul.
Foto: Bogdan Grigorescu
Venit de aproape 20 de ani pe lume, S60 de la Volvo se bate cu Seria 3 de la BMW, Clasa C de la Mercedes și A4 de la Audi. Impropriu spus însă, “se bate”, pentru că este, chiar și în versiune T5 R-Design, cu motor de 2.0 litri cu patru cilindri, 250 de cai putere și 350 Nm, extrem de pașnic, calm și calculat. Le lasă altora războaiele.
Cea de-a treia generație a limuzinei de clasă medie este primul Volvo produs în Statele Unite, la noua uzină din Carolina de Sud, în care chinezii de la Geely au investit 1,1 miliarde de dolari.
Farurile LED, cu semnătura luminoasă care imită ciocanul zeului nordic Thor, profilul trasat simplu și hotărât și partea posterioară cu stopuri LED și kit R-Design desenează o mașină elegantă, îmbrăcată în Fusion Red, vopseaua care costă 830 de euro. Mașina de test poartă jante de 20 inci, 5 spițe triple, în finisaj Matt Black Diamond Cut (1.050 de euro). S60 nu este un S90 mai mic, ci un sedan cu personalitate proprie.
La bord, totul se simte plăcut la atingere, începând cu butonul de pornire a motorului, pe care îl rotesc spre dreapta. Poartă aceeași suprafață fațetată comutatorul cilindric orizontal pentru selectarea unuia dintre cele patru moduri de rulare. Mașina îmi dă o senzație de calm și aproape că-mi vine să vorbesc în șoaptă, mai ales atunci când… CITEȘTE continuarea pe MissAuto.ro >>>