Niciodată să nu schimbi echipa învingătoare! Se pare că VW a ținut seama de acest lucru. Astfel, a actualizat discret cel mai de succes SUV al său, VW Tiguan. Primele impresii despre versiunea facelift VW Tiguan 2.0 TDI de 200 CP, cu transmisie automată DSG și tracțiune integrală. Foto: Adrian Cobzașu
De obicei, VW nu este un pionier al noilor segmente de piață. Totuși, cu VW Tiguan, germanii au atacat destul de repede clasa SUV-urilor compacte. Lansat în 2007, VW Tiguan a fost de la început un mare succes. Până astăzi au fost vândute peste 6 milioane de exemplare. 911.000 dintre ele doar în 2019, la nivel global. Și în Europa, Tiguan este liderul segmentului său, cu peste 264.000 de unități vândute în 2019.
O zicală din fotbal spune să nu schimbi niciodată echipa învingătoare. Se pare că VW, care a avut succes în Bundesliga cu echipa Wolfsburg, a ținut cont de această regulă. Trebuie menționat că faceliftul vizează doar Tiguan, nu și versiunea cu șapte locuri Tiguan Allspace. Mai ales la exterior, schimbările sunt minore. Remarcăm, totuși, noua grilă mai lată a radiatorului, care integrează farurile LED ce se prelungesc pe aripi (opțional, LED matrix IQ.Light).
Nu este o idee nouă, fiind inspirată de la fratele mai mare Touareg. De asemenea, capota este mai bine profilată, iar barele de protecție au fost redesenate. În spate, singura schimbare o reprezintă inscripția Tiguan sub sigla VW.
Interiorul
Și la interior, schimbările se numără pe degetele de la o mână, dar sunt vizibile. Noul volan are comenzi tactile și a apărut un nou bloc de climatizare. Acesta nu este un ecran touch cu comenzi integrate, ca la Audi, ci are comenzile tactile separate. Glisând cu degetul se poate crește sau scădea temperatura. La fel ca la Audi, sistemele multimedia beneficiază de generația a treia a platformei MIB3. Aceasta vine cu ecrane cu rezoluție mai bună și procesoare mai puternice și mai rapide. Pe lângă echipările Base, Life, Elegance a apărut și R-Line.
➡ Iată cum arată cel mai ieftin VW Tiguan! 💡
În gama de motoare convenționale nu sunt schimbări majore. Va apărea, în schimb, o versiune hibridă plug-in, care promite o viteză maximă de 130 km/h în mod electric, și o versiune de top, Tiguan R, cu motor turbo 2.0 TFSI de 320 CP. Aceasta dispune și de o variantă nouă a sistemului de tracțiune integrală 4Motion. Va avea funcție torque vectoring la puntea spate, ce permite distribuția cuplului între roțile acesteia. Revenind la gama convențională, Tiguan este disponibil cu două motoare turbo, 1.5 TSI cu 130 și 150 CP. Vor fi și trei dieseluri, 2,0 TDI cu 122, 150 (tracțiune față și integrală) și 200 CP (tracțiune integrală). Toate dieselurile au noul sistem de depoluare cu două injectoare AdBlue.
Exemplarul nostru
Noi am avut pentru test versiunea diesel de top, de 200 CP, cu tracțiune integrală și cutie DSG cu șapte trepte. Standard echiparea Elegance este foarte bine dotată, cu faruri LED matrix, jante din aliaj de 18 inchi, pilot automat adaptiv, climatizare automată pe trei zone cu Air Care, tapițerie din microfibre/piele, indicatoare de bord virtuale și sistem multimedia cu radio DAB și serviciu streaming & internet. Însă sistemul Travel Assist, cu Lane Assist și Emergency Assist, costă 633 de euro chiar și la acest nivel de echipare, care ajunge la aproape 40.000 de euro.
În schimb, sistemul de navigație Discover Media cu ecran de 8 inchi este destul de ieftin (718 euro sau 829 cu head-up display), dar există și opțiunea pentru navigație scumpă, Discover Pro cu ecran de 9,2 inchi, comandă vocală și prin gesturi (1596 de euro sau 2022 cu head-up display).
Test drive VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion: pe șosea
Motorul diesel de 2 litri și 200 CP trage vânjos la orice regim și este economic, consumul mediu din test fiind în jur de 7,6 l/100 km (6,6 l consum oficial WLTP). La accelerări se aude sunetul specific de diesel, dar la viteze de croazieră e silențios.
Ca și înainte, trenul de rulare nu face zgomot și este foarte confortabil chiar și în versiune standard. Șoferul poate selecta modurile Eco, Normal, Sport și Individual, pentru răspunsul motorului, direcției și pilotului automat adaptiv, iar opțional se poate configura suspensia adaptivă (939 de euro). De la selectorul rotativ se pot alege modurile Snow, On-road și două moduri Off-road (automat sau cu reglaje individuale), ce reglează răspunsul motorului și al sistemului ESP.
Verdict AutoExpert
Bestsellerul Tiguan se bazează în continuare pe dieselurile economice și acum mai curate datorită noului sistem AdBlue cu două injectoare. Versiunile de bază pe benzină au un preț atractiv, dar dieselul de top este scump, iar sistemul Travel Assist e opțional. Confortul la rulare, trenul de rulare sigur, sistemul 4×4 eficient și spațiul interior generos sunt în continuare atuurile sale.DATE TEHNICE | VW Tiguan |
---|---|
Model | 2.0 TDI 200 CP 4Motion DSG Elegance |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1968 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 200/3800-4200 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 400/1750-3500 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze | 7 trepte, automată |
L x l x h (mm) | 4511 x 1859 x 1675 |
Ampatament (mm) | 2678 |
Volum portbagaj (l) | 520/615-1510 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 7,5 |
Viteză maximă (km/h) | 216 |
Consum mixt WLTP (l/100 km) | 6,6 |
Emisii CO2 (g/km) | 173 |
Preț (euro cu TVA) | 39.316 |