Zero consum de carburant, zero emisii de CO2, zero poluare fonică, Citroen C-ZERO – primul test!
Odată cu lansarea internaţională a noului C4, Citroen ne-a oferit ocazia de a conduce primul model de clasă mică a constructorului, model 100% electric. CITROËN C-ZERO este primul model disponibil în Europa din noua generatie de vehicule electrice.
Deşi echipat cu motor 100% electric, C-ZERO păstrează toate elementele de siguranţă, confort şi caracteristici la bord pentru un vehicul din segmentul său, poziţionat spre cel mai înalt nivel al acestei categorii (este dotat cu ESP, 6 airbaguri, aer condiţionat şi un portbagaj de 166 litri).
Prin natura sa, se adaptează atât guvernului, autorităţilor locale, flotelor de companii, cât şi clienţilor particulari care îşi doresc costuri de funcţionare reduse – aproximativ 1,50 euro/100 km.
La volan
La prima vedere, C-ZERO este genul de maşină care îţi reduce considerabil stresul în trafic: are numai 3,48 m lungime, patru locuri, nu consumă carburant, este foarte silenţios şi are un demaraj surprinzător – ajunge de la 60 km/h la 90 km/h în numai 3,9 secunde. Se conduce asemenea unei maşini automate din clasa mini – tot ce trebuie să faci este să roteşti cheia în contact, să aştepţi un semnal acustic şi apariţia semnalul luminos „READY“ şi să selectezi modul drive.
Îndată, afişajul de bord indică, pe lângă informaţiile convenţionale, şi informaţii cu privire la utilizarea bateriei: zona de albastru închis indică faptul că bateria se încarcă, zona verde indică un stil de condus economic, iar zona de culoare albă indică un stil de condus energic.
Fiind un vehicul complet electric, este pus în mişcare în permanenţă de un motor electric sincron, care dezvoltă 64 CP de la 3.500 la 8.000 de rpm şi un cuplu maxim de 180 Nm disponibil de la 0 la 2.000 rpm. În cadrul testului, am remarcat uşurinţa cu care C-ZERO poate fi manevrat, precum şi spontaneitatea cu care reacţionează atunci când am apăsat cu hotărâre pedala de acceleraţie. În viaţa de zi cu zi, computerul de bord arată o autonomie de circa 120 km.
Oficialii declă că bateriile sunt proiectate pentru a trece prin 1.500 de cicluri de încărcare-descărcare ceea ce asigură cel puţin patru ani de funcţionare cu încărcare-descărcare zilnică. Bateriile sunt uşor de reîncărcat folosind una din cele două metode: o sursă standard de alimentare (la priza de 220 V, încărcarea completă necesită aproximativ 6 ore) sau folosind o staţie externă pentru o reîncărcare rapidă, furnizând o singură fază de curent de 125A la 400 V pentru o putere de până la 50 kWh. O astfel de sesiune de încărcare de 80% necesită doar 30 de minute.
Date tehnice: | Citroen C-ZERO |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | EV |
Nr. usi/locuri | 5/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1080/1450 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3480/1475/1610 |
Ampatament | 255 |
Volum portbagaj [l] | () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | EV |
Combustibil | Electric |
Cilindree [cmc] | |
Sistem alimentare | electric |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 47(64)/3500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 180/0 |
Cutie de viteze | Automata/1 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 130 |
0-100 km/h [s] | 15.9 |
Consum urban/extra/mixt | 0/0/0 |
Emisii CO2 [g/km] | 0 |