Ford EcoSport primește cetățenie română, odată cu viitoarea generație acesta urmând să fie produs la Craiova. Până atunci, actuala versiune 1.0 EcoBoost de 125 CP rămâne o alternativă interesantă la crossoverele europene. Primul test.
Peste 200 milioane de euro sunt dedicate introducerii în producție a crossoverului EcoSport la uzina Ford din Craiova, începând cu toamna lui 2017. Bineînțeles, este vorba despre viitoarea generație a modelului de clasă mică, actualul EcoSport comercializat și pe piața din România din 2015 fiind asamblat în India și Brazilia.
Folosind drept punct de plecare platforma citadinei Fiesta, generația curentă EcoSport afișează proporții ușor diferite, în ton cu robustețea dictată de pretențiile tipice segmentului. Partea frontală masivă și roata de rezervă grefată pe hayon sunt detaliile care atrag imediat atenția, însă și dimensiunile sunt vizibil mai generoase.
Comparativ cu Fiesta, ampatamentul și lungimea au fost extinse cu 3 și 4,8 cm, iar înălțimea cu alți 15,5 cm, acestea măsurând în prezent 2.519 mm, respectiv 4.017 mm și 1.650 mm. Roata de rezervă independentă de caroserie adaugă 25,6 cm la lungimea mașinii, ceea ce ridică probleme reale privind accesul la portbagaj, în spațiile înguste. Hayonul atipic se deschide spre stânga și poate fi blocat într-un număr infinit de trepte.
EcoSport nu duce lipsă de spațiu, pasagerii bucurându-se de mult loc la cap și picioare, precum și de un spătar ajustabil în trei trepte la nivelul banchetei. Portbagajul măsoară 333 litri, volum ce crește până la 1.238 litri, odată ce șezutul și spătarul sunt rabatate în urma translației complete a acestora spre față.
- Motor vivace și economic
- Ofertă de spațiu corectă
- Dinamică peste media segmentului
- Deschiderea nepractică a hayonului
- Finisare și ergonomie perfectibile
Punctul forte este, invariabil, agilitatea, ținuta de drum echilibrată, inclusiv la limită, fiind acompaniată de o direcție reconfortant de comunicativă. Titratul turbo 1.0 EcoBoost cu injecție directă, produs la Craiova, completează și el în mod fericit tabloul dinamic pozitiv. Cei 125 CP par mai mult decât în măsură să contrabalanseze cele 246 kg ce separă masa la gol afișată de EcoSport de cea a unui Fiesta echivalent. În permanență vivace, micul motor în trei cilindri consumă puțin și surprinde prin elasticitate și prin livrarea liniară a puterii și cuplului generos, cifrat la 170 Nm. Senzaţiile de la volan sunt amplificate şi de glasul său baritonal, plin de personalitate, care aminteşte parcă de sonoritatea inedită a unui motor boxer.
Singurul reproș vizează fermitatea pronunțată a suspensiei, o reminiscență a originilor sud-americane. Nici finisarea, caracterizată prin abundența de plastice neplăcute la atingere, nu ține pasul cu cerințele actuale din segment.
Verdict AutoExpert
Primul crossover de oraș al Ovalului Albastru împachetează într-o caroserie relativ compactă un interior generos, cu o modularitate corectă. Talentata motorizare 1.0 EcoBoost contrabalansează micile neajunsuri de finisare și trenul de rulare nefiresc de rigid.DATE TEHNICE | Ford |
---|---|
Model | EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium |
Motor | L3, turbo |
Cilindree (cmc) | 999 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 125/6.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 170/1.400-4.500 |
Transmisie | față, manuală |
L/l/h (mm) | 4.017 (4.273)/1.765/1.650 |
Ampatament (mm) | 2.519 |
Masă la gol (kg) | 1.337/1.730 |
Volum portbagaj (l) | 333-1.238 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 12,7 |
Viteza maximă (km/h) | 180 |
Consum ur./extr./mediu (l/100 km) | 6,6/4,7/5,4 |
Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | Euro 6/125 |
Preț (euro cu TVA) | 18.500 |