Test Drive ford Fiesta Ecoboost 2014

 

Miză pe tehnologie

ford fiesta ecoboost (7)

Cutia Powershift este soluţia prin care Ford vrea să exploateze la maxim avantajele EcoBoost, iar rezultatul l-am putut urmări recent pe Fiesta.

ford fiesta ecoboost (6)

După ce a trecut printr-un facelift destul de reuşit şi foarte ambiţios prin apropierea ca aspect de marca britanică Aston Martin, Fiesta nu pare că vrea să se oprească din a face surprize. Faptul că vorbim de o maşină ce mizează foarte mult pe beneficiile tehnologiei moderne, l-am observat atât la capitolul motorizare, acolo unde vorbim de apreciatul EcoBoost, dar mai nou şi de o trasmisie Powershift cu dublu ambreiaj, ce seamănă foarte mult cu DSG-ul de la Volkswagen.

ford fiesta ecoboost (9)

Dacă despre exteriorul şi interiorul noii Fiesta am mai vorbit în paginile AutoExpert concluzionând că este una din cele mai atrăgătoare modele de calsă mică, capitolul tehnic este cel care ne-a atras atenţia prin faptul că Ford încă nu a epuizat toate soluţiile. Motorul EcoBoost cu capacitate de un litru se bucură deja de o apreciere internaţională ce se regăseşte şi în titlul de Engine Of The Year, atribuit anul trecut şi care confirmă performanţele obţinute pentru această cilindree. O transmisie nouă este cea care va pune şi mai mut în valoare aceste calităţi, iar rezultatul se cheamă Powershift, o cutie automată cu şase trepte, de ultimă generaţie.

ford fiesta ecoboost (14)

Maşina ce beneficiază de acest tandem este deja pe piaţă şi am putut să o vedem deja pe drumurile din România. Primul contact cu această configuraţie l-am avut în mediul urban, acolo unde Fiesta beneficiază de un răspuns foarte rapid al cutiei la plecările de pe loc şi în cazul demarajelor. Este practic una dintre cele mai rapide cutii automate pe care le poţi conduce în această clasă şi care face aproape instantanee legătura dintre pedala de acceleraţie şi plecarea maşinii de pe loc. Putem vorbi chiar de o problemă generată de această rapiditate, ce poate fi greu de gestionat atunci când manevrezi maşina în spaţii înguste sau a parcărilor laterale. Răspunsul puternic al ansamblului motor-transmisie devine însă foarte plăcut atunci când te grăbeşti şi ai nevoie de o maşină mică şi extrem de agilă. În această schemă intră şi combinaţia fericită dintre un sistem de direcţie bine pus la punct şi un tren de rulare foarte ferm.

ford fiesta ecoboost (11)

Maşina noastră era echipată cu anvelope cu talon mic, ceea ce a dus şi mai mult la amplificarea acestor caracteristici, dar pe care nu le-aş putea recomanda cu căldură având în vedere grija cu care vor trebui abordate sau evitate denivelările şi gropile. Pentru a creşte şi mai mult aptitudinile sportive de care se bucură Fiesta, cutia Powershift oferă şi posibilitatea schimbării manuale a celor şase trepte, lucru care se poate face atât în modul Drive, cât şi în cel Sport. Faptul că acest lucru se face prin intermediul unor butoane plasate mai puţin inspirat, mai precis pe o laterală a schimbătorului de viteze, dar şi setarea foarte bună de care dispune modul Sport, fac inutilă folosirea modului secvenţial. Consumul în mediul urban este strâns legat de faptul că Fiesta te trage la viteză şi la un condus cu iz sportiv, ceea ce aduce o îndepărtare frecventă de cei 6,6 litri pe care cartea tehnică îi promite în mediul urban.

ford fiesta ecoboost (10)

La drum întins, Fiesta EcoBoost cu cutoe Powershift aduce acelaş rulaj confortabil şi un nivel sonor redus în habitaclu. Limitările motorului de un litru apar la viteze mari, unde sprintul şi agresivitatea devin mai temperate şi mai în stânsă legătură cu cei 100 CP de sub capotă. Se poate merge în limite foarte rezonabile de consum şi confort până la 110-130 km/, valoare ce va atrage mai mult zgomot şi un consum de benzină neprietenos.

ford fiesta ecoboost (13)

Gândită de la primul detaliu aşternut pe planşetă ca autoturism preponderent urban, Fiesta are acum arme să se bată şi mai eficient cu traficul şi mediul ostil din marile oraşe. Chiar dacă nu vine însoţită şi cu argumente solide la capitolul consum, cutia Powershift aduce calităţi dinamice de top pentru această motorizare şi un confort pe care ţi-l doreşti atunci când eşti în căutare de soluţii eficiente de a mai reduce din stresul cotidian.

 

Date tehnice1.0 EcoBoost
pret de baza14.400 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.122/n.c.
L/l/h (mm)3.969/1.722/1.495
volum portbagaj (L)290/974
combustibilbenzina
cilindree (cmc)999
putere max. (kW(CP)/rpm)74(100)/6.000
cuplu max. (Nm/rpm)170/1.400-4.000
cutie de viteze/trepteautomata/6
viteza maxima (km/h)180
sprint 0-100 km/h (s)10,8
consum urban/extra/mixt (L)6,6/3,9/4,9
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro5/114

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top