Test drive Ford Tourneo Connect 2014 – Multi tool

 

 

Orice pasionat de aventură știe ce e un multi tool. Tourneo Connect este, la rândul său, ceva de genul, în funcție de nevoie fiind MPV, monovolum, vehicul de transport sau, de ce nu, shuttle.

 

IMG_2592

Este a doua oară când interacționez cu noul Ford Tourneo Connect, prima dată fiind vorba despre lansarea sa internațională, de unde m-am întors mai mult decât plăcut impresionat. Asta pentru că atunci când îl privești este imposibil să nu te gândești la el ca la un model derivat din gama comercială. La urma urmei asta și este, un vehicul civil, de pasageri, construit pe o platformă de cargo. Atâta doar că Ford nu a aplicat jumătăți de măsură și nu a produs o simplă operație de transplant de scaune. Nu; s-a ținut cont de toate standardele de calitate și de pretențiile clienților mărcii, așa că Tourneo Connect, atât în varianta standard cu cinci locuri cât și în cea cu șapte locuri (Gran Tourneo Connect), precum cea testată de noi, este un automobil închegat și chiar rafinat.

 

FORD TOURNEO CONNECT (10)

Design-ul este unghiular, dă senzația de robustețe dar încadrează elemente tipice Ford, care-l așează foarte bine în peisajul constructorului. Multe dintre culorile disponibile sunt îndrăznețe, vii, contribuind la cizelarea vizuală a gabaritului impresionant. La acest capitol Tourneo Connect este printre premianții clasei, oferind cam cel mai încăpător spațiu interior, între toți concurenții. Accesul la interior, la banchete, este facilitat de ușile laterale culisante cu deschidere largă. Deschiderea și închiderea acestora implică un heirup, mai ales dacă sunt făcute de un copil, dimensiunea mare implicând și o masă asemenea. Pentru a ajunge la cel de-al doilea rând de scaune, o banchetă de două locuri fractionabila 50/50, este necesară plierea primului rând de scaune, printr-un sistem compus din pârghii și acționat de la niște cleme.

 

FORD TOURNEO CONNECT (14)

Avantajul lui Gran Tourneo Connect este că oferă șapte locuri veritabile, în dispunerea 2+3+2. Spațiul disponibil pentru pasageri este chiar generos, în special pentru cei de pe rândul doi, iar plafonul înalt întărește în plus senzația. Tot datorită arhitecturii caroseriei a fost posibilă montarea celor două locuri suplimentare din spate în amfiteatru, mai sus decât prima banchetă, pentru a mari vizibilitatea pasagerilor, care, pe lângă asta, mai au și avantajul conferit de faptul că spătarul lor poate fi reglat pe verticală. Portbagajul este impresionant, în special în configurația cu cinci locuri, când a doua banchetă culisează perfect în podeaua sa. 2.761 litri sunt disponibili, aceștia fiind sacrificați până la 1.529 l dacă se optează totuși pentru încărcarea la capacitate maximă pe scaune.

 

FORD TOURNEO CONNECT (18)

 

Fiind vorba de un vehicul destinat transportului de persoane, fie că ține locul unui monovolum sau este folosit ca shuttle, Tourneo Connect trebuia să ofere multe soluții de depozitare, pe lângă portbagajul generos. Și o face, habitaclul fiind înțesat de spații special amenajate unde îți poți lasă de la obiecte mici până la sticle mari de apă. Pentru un plus conferit atmosferei interioare, contracost se poate opta pentru o trapă panoramică, opțiune de efect în cazul unui automobil care rulează des pe distanțe lungi, cu multe persoane la bord.

 

FORD TOURNEO CONNECT (19)

 

Dincolo de caracterul său utilitar vădit, am spus că Ford nu a făcut compromisuri și asta se simte cel mai bine de la volan. Dacă izolarea fonică foarte bună și silențiozitatea suspensiei pot fi remarcate de pe orcare dintre pozițiile interioare, șoferul se poate bucura de avantajele tipice modelelor Ford, adică un plus de dinamism în timpul condusului. Poziția la volan este inspirată, fiind similară celei dintr-o compactă de exemplu, doar că șoferul privește de mai sus. Direcția este de apreciat, sigură, precisă și cu un feedback foarte bun. Aș spune chiar că la volanul lui Tourneo Connect te simți că într-un Focus, iar cei care au condus compacta mărcii știu ce înseamnă asta. Ținuta de drum este, la rândul ei, impresionantă, pentru că ține foarte bine automobilul pe drum, în ciuda înălțimii mari și a formei nu tocmai aerodinamice. Tourneo Connect călca foarte bine, având probabil cea mai sportivă tușă între toate modelele de acest gen. Totodată, confortul pasagerilor nu a fost neglijat, suspensia lucrând lin și eficient.

 

FORD TOURNEO CONNECT (11)

Motorizarea diesel TDCI produce 115 CP dintr-un bloc de 1,6 l; nu putem spune că n-ar fi loc de mai mult, mai ales judecând după felul în care se conduce mașina, dar cei 270 Nm (285 disponibili pentru o perioadă limitată, mulțumită funcției OverBoost, utili în depășiri spre exemplu) se achită cu brio de orice temă trasată, chiar și atunci când vehiculul este încărcat la sarcină maximă. Problema lui Tourneo Connect este reticienta românilor pentru acest tip de vehicule, piața fiind încă departe de a fi educată în acest sens. Totuși, ca în orice domeniu, nevoia te învață. Uneori și să-şi cauți o mașină cu șapte locuri.

 

 

Date tehnice1.6 TDCi
pret de baza(Euro cu TVA inclus)22.332
masa proprie/totala (kg)1.560/2.115
L/l/h (mm)4.820/1.840/1.860/
volum portbagaj (L)332/1.526/2.620
combustibilmotorina
cilindree (cmc)1.56
putere max. (kW(CP)/rpm)85(115)/3.600
cuplu max. (Nm/rpm)270(285)/1.750
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)165
sprint 0-100 km/h (s)14,1
consum urban/extra/mixt (L)5,6/4,6/4,9
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro5/130

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top