Test Geely Coolray

Am așteptat momentul în care producătorii chinezi de automobile vor veni în Europa ca pe o ciudățenie extraterestră, despre care mai nimeni nu credea că va avea vreun rol de jucat pe aici. Dacă, până acum, am văzut diferite experimente cu modele care, în cel mai bun caz, meritau tratate cu indiferență, iată că adevărata invazie abia acum începe, cu o intensitate greu de contracarat prin Geely Coolray.

 

În condițiile în care multe modele europene sunt lansate oficial în România virtual sau deloc (pur și simplu aflăm că începe vânzarea și atât), de curând am fost invitați la prima lansare internațională a unui model chinezesc. Este vorba despre Geely Coolray, care aduce și startul prezenței în România a unui nou importator. SEEAG este un grup de companii cu peste 30 de ani de experiență în industria auto. De-a lungul timpului, a gestionat distribuția și vânzările cu amănuntul pentru Volvo Cars, Geely Auto, Lynk & Co, Kia, SsangYong Motor, Saab, Chrysler, Jeep și alte mărci în diferite țări din regiunea Europei de Sud-Est. Așa că avem de-a face cu un actor important, cu resurse și potențial.

Coolray este doar primul model, care va pune și bazele unui exercițiu pentru toată lumea – de la capacitatea de adaptare a noului importator în realitatea românească la gradul de acceptanță al clienților pentru un produs chinezesc. Acest Geely intră într-unul dintre cele mai aglomerate segmente SUV, unde aproape fiecare producător are câte un model.

 

Generația prezentului

 

 

De la prima vedere, îți dai seama că ai în față exponentul unei noi generații de vehicule chinezești, care nu mai are vreo legătură nici măcar cu modelele din ultimii 5 ani. Practic, nu ai cum să spui că ies în evidență elemente asemănătoare cu ale altor modele. Coolray este bine proporționat și plăcut la înfățișare, chiar dacă poate să te copleșească numărul mare de suprafețe, linii, unghiuri, elemente de design disponibile din abundență. Dar, dacă nu ești un extremist al simplității, te poți obișnui cu acest aspect încărcat. Oricum, din orice unghi te uiți, îți sar în ochi dungi roșii, aripioare, rombulețe, etriere de frână roșii sau un eleron exagerat de mare și de complicat pe hayon. Interesant este că are patru țevi de eșapament, care sunt reale și care contribuie la imaginea de mașină sportivă. Coolray e disponibil și într-o culoare pe care este greu să o definești, pentru că arată altfel în funcție de luminozitate, distanță și unghiul privirii – poate fi lavandă, dar și gri perlat.

Interiorul e în aceeași notă, cu o multitudine de suprafețe și materiale, dar ansamblul este plăcut și modern. Elementele colorate în roșu te înconjoară cu o atmosferă veselă și tinerească. Ecranele integrate – un tablou de bord LCD de 10,25 de inchi și un ecran tactil de 12,3 – par a fi unul singur înainte de punerea contactului și oferă suficiente informații „din era noastră de automobil“. Coolray are scaune sport, volan îmbrăcat în piele, iluminare ambientală cu 72 de culori și spații pentru depozitare decente. Pe bord, în dreptul pasagerului apare inscripționat cuvântul „Battle“, ca o declarație agresivă la adresa concurenței.

Un punct forte al acestui model este motorul de 1,5 litri cu patru cilindri, care dezvoltă o putere de 172 CP, ce îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde, având un consum combinat de 5,8 l/100 km (noi am obținut aproximativ 7,5, în condițiile unui traseu virajat și unui ritm alert de condus). La acest consum contribuie și cutia de viteze automată cu două ambreiaje și șapte trepte. În plus față de modurile tradiționale Eco, Confort și Sport, Coolray, are și un mod Inteligent, care recunoaște obiceiurile de conducere și condițiile de drum și ajustează în mod activ grupul motopropulsor, pentru a oferi o experiență a conducerii îmbunătățită.

Este spectaculoasă lista sistemelor de asistență pentru șofer, care include ACC (tempomat adaptiv inteligent), AEB (sistem automat de frânare de urgență), LDW (avertizare la părăsirea benzii de rulare), BSD (avertizare privind existența unui vehiculului în
unghiul mort), TSR (recunoașterea semnelor de circulație), SLIF (avertizare în privința limitei de viteză) și APA (sistem automat de parcare). La fel de bogată este și lista echipamentelor de serie – practic, ai (aproape) totul sau nimic, pentru că între cele două variante de echipare (25.990 și 27.490 de euro) diferența o reprezintă doar culoarea specială și jantele de 18 inchi.

 

În aceste condiții, Coolray are posibilitatea să joace un rol important pe piață, într-o zonă dominată tradițional de Dacia Duster. Va fi interesant jocul dintre un model tineresc foarte bine echipat și finisat, dar și foarte dinamic și un altul spartan echipat și finisat în același stil Dacia, și cu performanțe limitate.

 

Verdict AutoExpert

Geely Coolray este un concurent serios pentru SUV-urile mai mici de 4,5 metri. Într-un segment în care Dacia Duster e în continuare submotorizată, iar confratele MG ZS livrează doar 111 CP, cei 170 oferiți de Coolray reprezintă un argument important, care se adaugă aspectului sportiv și tineresc.
Date tehniceDate tehnice
ModelCoolray
Configurație/număr. cilindriL4, benzină
Cilindree (cm3)1499
Putere maximă/turație (CP/rpm)172/5500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)290/2000-3500
Tracțiunefață
Cutie de vitezeautomată, 7
L × l × h (mm)4380 x 1810 x 1615
Ampatament (mm)2600
Masă la gol (kg)1432
Volum portbagaj (l)330
Viteză maximă (km/h)200
0 - 100 km/h (s)7,6
Consum mixt NEDC5,8
Preț de bază (euro)26.990

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top