Harley-Davidson Serial 1 Rush – Screw it, let’s ride

Bicicleta Harley-Davidson Serial 1 Rush autoexpert.ro

Când urci pe Harley-Davidson Serial 1 Rush și începi să pedalezi, toate problemele dispar. O experiență atât de relaxantă și de plăcută e greu să găsești în altă parte. Ai nevoie doar de 4700 de euro, nimic mai mult! Foto: Bogdan Paraschiv

Privind-o, îți pare că a surprins un pic din esența motocicletelor Harley-Davidson de la începutul secolului trecut. Dar a transpus-o în actualitate cu o iscusință remarcabilă. Totuși, opera asta de artă nu trezește rebelul din tine, așa cum o face o motocicletă americană. E perfectă până la cel mai insignifiant detaliu. E spectaculos cum o sculptură atât de simplă, de fluidă te poate aduce în centrul atenției fără a utiliza culori, autocolante sau elemente stridente. Practic, cadrul hidroformat din aluminiu „curge“ splendid, integrează toate cablurile și este acoperit cu o combinație de culori mate, defensive. Nimic nu atârnă, nimic nu agață privirea.

Citește pe autoexpertTest cu trotineta E-TWOW Booster 💡

 

Nici măcar pinioane nu are. Nici lanț. În locul lor a apărut o transmisie CVT produsă de Enviolo. Da, același principiu de la hibrizii Toyota, în caz că te întrebai. Este cuplată la o curea dințată. Aveam să descopăr că e cea mai fină combinație posibilă, care variază raportul de transmitere fără trepte și fără ca tu să-ți bați capul. Tot ce trebuie să știi e că ai patru niveluri de asistență: Eco, Tour, Sport și Boost.

În afara acestora, nu poți selecta nimic de pe bicicletă. Doar pedalezi. Sigur, dacă descarci aplicația Enviolo de pe App Store sau Play Store, atunci ai acces și la reglajul cadenței pedalării. Poți selecta orice valoare între 30 și 120 rpm, iar transmisia CVT se ocupă de restul. Simplu spus, fie faci cardio, fie mergi normal, fie faci forță. Cadența aleasă se poate combina cu orice nivel de asistență. Adică, ai o mulțime de posibilități. O mulțime de moduri de a jongla cu parametrii.

Citește pe floteautoAccidentele cu trotinete s-au înmulțit de 4 ori în România 💡

 

Eu m-am jucat cu toate, iar cel mai bine m-am simțit la cadența de 30 rpm, cu nivelul de asistență Sport. Poți menține 25 km/h fără efort, simțind un pic că pedalezi. La Boost, deja poți să te urci pe mașina din față la semafor, într-atât de puternică e asistența motorului electric, care dezvoltă 90 Nm! Dacă nu realizezi cât înseamnă asta, află că Dacia 1300, cu care părinții noștri și-au mâncat niște ani din viață, dezvolta 88 Nm! Sigur, dacă îți place să simți acidul lactic acumulându-se în mușchi, poți alege Eco sau chiar poți opri complet asistarea electrică. În cazul ăsta însă, trebuie să dezvolți forță în picioare și pentru cele aproape 27 kg ale bicicletei.

Bicicleta Harley-Davidson Serial 1 Rush autoexpert.ro
Indiferent ce cadență sau nivel de asistență alegi, trebuie să știi că dincolo de 25 km/h, când motorul electric se oprește, ești pe propriile forțe. Bine, când accelerezi, din inerție asistența ajunge la 28 km/h, iar asta e bine, pentru că te ajută să ieși din situații hazardate.

Cum se simte Harley-Davidson Serial 1 Rush

 

În mers, bicicleta asta e o simfonie! Singurul sunet pe care îl auzi este vuietul motorului electric. În rest, cureaua e mult mai silențioasă decât orice lanț, indiferent cât de bine reglat, iar bicicleta este atât de închegată, încât nicio denivelare nu produce zgomot. Un mare aport îl au anvelopele Schwalbe Super Moto-X, care amortizează admirabil și nu alunecă nici pe marginea plină de praf și apă a șoselelor din București. Te simți sigur și comod pe șaua moale a americancei.

Este excelent profilată, iar geometria cadrului îți permite să întinzi piciorul în pedala de jos, pentru a susține natural greutatea, dacă mergi mai mult și ai dureri de la șa. Trunchiul nu stă nici drept, ca la bicicletele de oraș, nici foarte înclinat spre față, ca la cursiere, ci își sprijină greutatea echitabil între șezut și mâini, reducând oboseala. Bicicleta americanilor este cruiserul ideal!

Serial 1 are două modele, Mosh și Rush. Cel pe care l-am primit eu, Rush, are o baterie de 706 Wh, mai mare cu 177 Wh decât cea a modelului de bază, Mosh.

Bicicleta Harley-Davidson Serial 1 Rush autoexpert.ro

Ce autonomie indicată are?

 

După primii 32 km parcurși prin București, cu o viteză medie de 17 km/h, asistat la cel mai mare nivel, Boost, autonomia indicată pe ecran s-a situat între 38 (Boost) și 87 km (Eco). Deci, dacă ai 75 kg îmbrăcat și pedalezi la temperaturi de toamnă (15–18°C), te poți baza pe minimum 70 km de asistență electrică (Boost), dar poți atinge și 140 fără probleme, în Eco.

Am verificat distanțele cu aplicația Mi Fit și pot să confirm că afișajul bicicletei nu te „trage-n piept“. Nici el și nici frânele „sincere“. Tragi de manete și o oprești mai repede decât te-ai aștepta. Sistemul de frânare hidraulic are discuri la ambele roți și o finețe remarcabilă în utilizare. Știi în orice moment să dozezi forța exact.

Citește pe autoexpertCât consumă o trotinetă? 💡

 

În rest, ai portbagaj și în față, și în spate, ca să faci piața, și ai și un compartiment în care să depozitezi mănușile sau actele, pentru că îl poți securiza cu cheia. Bine, cel mai important e să securizezi și bicicleta, ca să nu plece conaționalul binevoitor cu ea și actele în cadru!

Bicicleta Harley-Davidson Serial 1 Rush autoexpert.ro

Are defecte bicla Serial 1? Se pare că da. Două. Primul, e greu să cari cele 27 kg pe scări. Dar, în aceeași ordine de idei, cine cheltuiește 4700 de euro pe o bicicletă, dacă stă la bloc? Este apanajul celor care au garaj și nu se luptă să urce bicicleta în lift sau pe scări. Apoi, prețul în sine. Dar și acesta este doar un detaliu pentru cei care-și permit bicicleta, în ideea că n-o cumperi în primul rând ca pe un mijloc de mobilitate, ci ca pe o declarație de stil. Ca pe un statut social cu care te afișezi prin trafic, la întâlniri și, în general, în public.

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuTotul e ireproșabil la bicicleta asta, de la simplitatea designului până la fluiditatea rulării. Dar pentru a atinge nivelul ăsta sunt folosite tehnologii de ultim moment. Iar toate astea costă.
  • Linii pure, fluide, fără cabluri la vedere
  • Transmisie CVT lină în funcționare
  • Foarte „închegată“, senzație de calitate de top
  • Scumpă pentru a fi folosită doar ca un simplu mijloc de transport urban
Date tehniceHarley-Davidson
ModelSerial 1 Rush/CTY
Putere maximă (W)250
Transmisiespate
Angrenaj (trepte)o infinitate
Niveluri de asistență5
L x l x h (mm)nc
Masă la gol/sarcină utilă (kg)26,7/nc
Viteză maximă (km/h)25
Capacitate baterie (Wh)706
Autonomie max. (km)170
Timp încărcare (h)3 la 5
Preț (lei)23.500

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top