Test drive Honda Civic 2014

honda civic (11)

Afacere japoneză

 

Primăvara este recunoscută pentru ofertele best deal, Honda Trading România oferind noul Civic cu un avantaj client de până la 4.017 euro cu TVA inclus pentru modelul în 5D/hatchback.

honda civic (1)

În ultimii ani am fost asaltaţi de o serie de oferte în domeniul auto care au reuşit să reducă, parţial, stocurile de maşini din curţile importatorilor. Însă, odată implantată această politică de discount în minţile cumpărătorilor, este greu să mai vinzi ceva fără bulina aferentă valorii pe care o primeşti drept avantaj.

 

Honda este una dintre mărcile care au preferat ca “maşina să circule”, oferind aproape toată gama de modele la un preţ special. Sceptic din fire, am decis să testez un astfel de model şi în configuraţia standard, configuraţie cu care doar japonezii au curajul să o integreze în cadrul unui parc de presă. Este ştiut că majoritatea mărcilor preferă “maşini cu titlu de prezentare”, în realitate modelul aflat în promoţie fiind cu totul altă maşină decât cea promisă în campanie. Modelul ales de noi este un Civic hatchback în 5 uşi, cu cea mai nouă motorizare din portofoliul mărcii – 1.6 diesel şi 120 CP, cutie de viteze manuală şi nivel de echipare standard – Confort. Este cel mai accesibil Civic diesel, cu un preţ de pornire de 15.490 euro cu TVA, ofertă standard de la 17.190 euro cu TVA. Este un preţ corect pentru acest model, iar dacă vă orientaţi pentru anumite culori avantajul poate ajunge până la 4.017 euro cu TVA inclus. Această sumă include reducerea de 3.534 euro cu TVA, iar diferenţa vine de la vopseaua metalizată care, în mod normal, costă 483 euro cu TVA inclus.honda civic (12)

 

Pe pagina oficială a importatorului puteţi găsi mai multe oferte în această ligă de preţ, şi nu doar pentru motorizarea de 1.6 diesel, ci şi pentru 1.8 benzină sau alte modele precum CR-V, cu avantaj client de 3.720 euro cu TVA. Revenind la modelul testat de noi, Civic 5D 1.6 diesel şi 120 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi nivel de echipare Confort, am decis să-l testăm nu mai puţin de 1.100 km, în condiţii variate de drum, cu 4 persoane adulte la bord şi bagajele aferente pentru un sejur de 7 zile într-o staţiune de munte. Primul lucru pe care l-am remarcat a fost, ca de obicei, designul nonconformist şi care nu este compromis, spre exemplu, de mânere la portiere de culoare neagră sau jante de tablă, aşa cum se poate întâlni la concurenţa germană în cazul primului nivel de echipare.

honda civic (15)

Surprizele plăcute se păstrează şi la interior, unde oferă în mare aceleaşi materiale ca versiunea superioară Sport, cu un plus, din punctul meu de vedere, dat de tapiţeria moale şi foarte rezistentă. Am petrecut în jur de 16 ore pe aceste scaune moi, confortabile şi cu o poziţie de conducere perfect configurabilă. Caroseria plonjată şi luneta separată pot pune ceva probleme la capitolul vizibilitate în prima sută de km, însă cu un pic de răbdare poţi trece peste aceste mici neajunsuri. Nu am întâmpinat probleme nici pe locurile din spate şi nici pe bancheta când vine vorba de spaţiu, iar cei 477 litri disponibili pentru bagaje sunt de-a dreptul minunaţi. Un alt mare plus este dat de modularitatea banchetei, la care se poate ridica şezutul, suprafaţa rămânând plană, lucru posibil graţie rezervorului de combustibil montat central.

honda civic (14)

Cu 4 persoane la bord şi bagaje cât să atingem masa totală admisă, motorizarea de 1.6 litri s-a mulţumit cu un consum mixt de numai 5,2 l/100 km, respectând limitele de viteză. Economia de carburant nu a fost o prioritate, însă coeficientul aerodinamic bun şi a şasea treaptă de viteză etajată lung fac o treabă excelentă. Nici nivelul de zgomot nu este aşa cum te-ai aştepta în această liga de propulsoare diesel de cilindree mică, poate doar în sarcina auzindu-se ronţăitul specific. Când ai un drum lung de făcut şi 4 persoane la bord, 120 CP par insuficienţi la prima citire. Nimic mai fals! Îndată ce treci de 2.000 rpm, propulsorul prinde viaţă şi trage cu simţ de răspundere până aproape de 4.500 rpm, unde depăşirile nu dau emoţii.

Una pesta alta, dacă alegi o afacere japoneză, un lucru este clar: “nu-ţi dă cu o mână şi ia cu cealaltă”, ci discutăm de un nivel bogat de echipare chiar şi în versiunea standard şi o motorizare economică.

Date tehnice1.6 D 120 CP
masa proprie/totala (kg)1.310/1.800
L/l/h (mm)4.300/1.777/1.440
volum portbagaj (L)475/1380
combustibilmotorina
cilindree (cmc)1.597
putere max. (kW(CP)/rpm)88(1120)/4.000
cuplu max. (Nm/rpm)300/2.000
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)203
sprint 0-100 km/h (s)10,5
consum urban/extra/mixt (L)4/3,3/3,6
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/99

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top