TEST Honda HR-V 1.5 i-VTEC – Surpriza din joben

Japonezii au decis să lanseze cea de-a doua generație a modelului HR-V. Dar, spre deosebire de prima, aceasta nu mai este disponibilă cu tracțiune integrală. Cel puțin nu în Europa.

Avem o sumedenie de vehicule crossover pe piață. Mașini cu tracțiune pe o singură punte (de obicei față), cu o gardă la sol suficientă pentru a se cățăra peste borduri și capabile să abordeze drumuri neamenajate fără nicio problemă. Dar, desigur, nu sunt recomandate pentru off-road. Însă în 99% din situații va merge pe orice drum. Iar pentru acel 1% veți sta acasă pentru că va fi cod portocaliu de ninsoare.

Minimalism exterior

Atunci când au vrut să facă o mașină utilă pe acest segment, cei de la Honda au calculat spațiul interior necesar, portbagajul și ulterior au instalat un motor sub capotă. Rezultatul este o mașină de până în 4,3 m lungime cu un portbagaj încăpător și spațiu interior suficient pentru cinci persoane adulte.

honda-hr-v-4

Pentru locurile din față constructorul propune soluții moderne. Primul lucru pe care l-am remarcat a fost dispariția butoanelor. Acestea au fost înlocuite de un panou cu senzori și trebuie doar atinși. Totul este pe touch, inclusiv instalația de climatizare. Dacă pentru instalațiile audio am mai văzut așa ceva, pentru cea de climatizare la un vehicul din acest segment, nu. Dar, oricât de futurist ar părea, totuși nu este și practic. Atunci când conduci, este mai ușor să simți un buton în timp ce rămâi cu privirea la drum. La HR-V însă, din păcate, trebuie să te uiți ce și unde atingi pentru a nu băga 35 de grade într-o zi toridă de vară sau a nu trece instalația de climatizare pe minim când afară sunt zero grade. Probabil este o problemă de obișnuință, dar la prima vedere nu pare ceva foarte practic. De asemenea, pentru volumul instalației audio și selectarea posturilor sunt disponibile tot comenzi tip touch pe afișajul principal, destul de incomod de acționat în timpul conducerii. Din fericire, pe acestea le puteți acționa și de pe butoanele aflate pe volan, mult mai simplu.

O inovație foarte bună a celor de la Honda este spațiul de depozitare dintre scaune cu o trapă ce se poate deschide sau închide pentru acomodarea atât a paharelor sau sticlelor. Suplimentar, mai este disponibil un compartiment în cotiera dintre cele două scaune față pentru mărunțiș sau alte asemenea. Convinși fiind că cineva tot va găsi ceva de făcut cu un spațiu suplimentar, au mai instalat unul la baza consolei centrale, mai adăpostit. Aici vă puteți pune telefonul la încărcat sau puteți rula pe displayul central un film de pe telefon prin mufa HDMI disponibilă. O soluție foarte ingenioasă, mai ales că la majoritatea mașinilor moderne nu prea aveți unde să puneți telefonul, altundeva decât în spațiile pentru sticle sau pahare.

honda-hr-v-6

Pentru locurile din spate, Honda HR-V este o adevărată surpriză. Nu am stat în prea multe mașini de dimensiunea aceasta care să aibă atât de mult spațiu pentru genunchi și, totuși, să nu fie monovolume. Scaunele sunt confortabile și spațiu este cât cuprinde. Cinci persoane adulte pot lua loc în HR-V chiar și pentru distanțe mai lungi. Iar dacă vorbim despre cinci persoane, avem nevoie și de portbagaj generos. Cu cei peste 450 de litri, acesta nu doar că este suficient dar este și compartimentat astfel încât să puteți menține o parte din bunuri mai la adăpost de priviri indiscrete, sub planșeul portbagajului. Roata de rezervă a dispărut complet, fiind înlocuită de un kit de pană. Această soluție, larg răspândită, este în continuare discutabilă. Eu, personal, am optat pentru o roată de rezervă de dimensiuni normale și am aruncat roata de dimensiuni reduse. Nu sunt adeptul kitului de pană dar, câteodată, este mai util un compresor decât o roată de rezervă. Cel mai bine să le ai pe ambele.

Întoarcerea la origini

Honda a fost dintotdeauna un specialist în motoare aspirate. Pentru HR-V, constructorul a instalat un VTEC inteligent, denumit i-VTEC, care controlează eficient modul de funcționare al sistemului de distribuție variabilă. Acesta permite rulaje la viteze de 100 km/h cu consum de sub 6 l/100 km. Un sistem care, în București la ore de vârf, asigură un consum de 7,7 l/100 km! Atenție, nu vorbim despre vehicule hibride sau diesel ci despre un crossover cu motor pe benzină de 1,5 litri și 130 CP. Pasionații mărcii își vor aduce aminte, probabil, că în urmă cu aproximativ 20 de ani a mai existat un motor de 1,5 litri care a făcut o carieră frumoasă pe gama Civic. Aici vorbim despre HR-V care la prima generație s-a lansat cu un 1,6 litri de 125 CP.

honda-hr-v-3

  • Designul exterior
  • Consumul redus
  • Cutia precisă cu cursă scurtă
  • Motor elastic
  • Nu are versiune 4×4
  • Zgomotoasă de la 3000 rpm în sus

Puterea a crescut puțin, cilindreea a scăzut puțin, dar consumul a scăzut destul de mult. Pentru că Honda a
ținut să mențină masa mașinii destul de coborâtă. La cele aproximativ 1.300 kg masă proprie, HR-V este o mașină ușoară. Pentru asta au trebuit să renunțe la mai multe antifonări. Avantajul masei este că poate aborda viraje destul de incisiv și consumă puțin. Dezavantajul este că pe la 130 km/h zgomotul interior este destul de mare și, pentru confort acustic, vei reduce viteza. Ceea ce, iarăși, nu este neapărat rău.

Excelentă este în schimb cutia manuală cu 6 trepte, foarte precisă în schimbări și cu o cursă scurtă, iar schimbătorul mic pare preluat de la ilustrul S 2000.

Vorbim despre o mașină destinată unei majorități care nu are ca țel în viață depășirea tuturor celorlalte mașini de pe șosea. Se înscrie în același trend cu Renault Captur, Jeep Renegade (cu tracțiune față) sau Citroen C4 Cactus. Design mai puțin conservator, dar pune accent pe lucruri practice. Ce remarcăm însă este o paletă destul de restrânsă de opțiuni pentru HR-V. Ca de obicei, Honda propune câteva pachete de opționale și… culoarea. Sigur, Hondele au arătat dintotdeauna bine albe. Dar parcă o trapă panoramică, ceva mai multe tipuri de jante și tapițerii ar fi fost binevenite. Mai puteți alege o variantă de motorizare de 1,6 turbodiesel, dar tot cu transmisie manuală. Din păcate, în Europa nu este disponibilă versiunea hibridă ce are și tracțiune integrală. Dar așa sunt japonezii: produc și testează la ei acasă înainte să iasă la export cu vreun produs care să fie mai puțin fiabil.

honda-hr-v-1

Verdict AutoExpert

Dacă îți dorești o mașină să facă multe, dar să consume puțin, nu vrei să îngheți iarna până se încălzește dieselul și nici să dai peste 300 euro pe lună rată la mașină, atunci Honda HR-V este cam tot ce ai nevoie. Arată bine, merge bine și nici nu consumă mult. Și mai e și spațioasă!
DATE TEHNICE Honda
Model HR-V 1.5i-VTEC
Motor/nr.cilindriL4, aspirat
Cilindree (cmc)1498
Putere maximă/turație (CP/rpm)130/6.600
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)155/4.600
TransmisieFață
Cutie de vitezeManuală, 6 trepte
L/l/h (mm)4.294/1.772/1.605
Ampatament (mm)2.61
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1.241 / 550
Volum portbagaj (l)393
Acelerație 0-100 km/h (s)10,2
Viteză maximă (km/h)192
Consum u./extr./mixt (l/100 km)7,0/4,8/5,6
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)130
Preț (euro cu TVA)20.988

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top