Test: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance (Navi)

Test Honda HR-V

Honda HR-V moștenește un nume care a deschis un drum. Se distinge prin design, dar și prin felul plăcut în care se conduce și prin spațiul generos și modulabil. Test cu dieselul de 1,6 litri și 120 CP.

Astăzi este mult mai greu să fii inovator decât în toamna lui 1998 când Honda a dezvăluit prima generație HR-V ce impresiona prin forma sa cu linii drepte, acoperișul plat și configurația de SUV coupe cu trei uși. Ulterior, a apărut și versiunea cu cinci uși. Cronologic, HR-V poate fi considerat strămoșul SUV-urilor de clasă mică. Deși avea o alură de light SUV, prima generație HR-V a fost disponibilă și cu tracțiune integrală. Nu era însă un specialist în off-road ci un produs versatil, oferit doar cu motoare pe benzină. După 17 ani, care în industria automobilului par secole, SUV-urile sunt acum foarte la modă, se vând ca pâinea caldă și au proliferat în toate clasele.

Test Honda HR-V
Ca și noii săi rivali, dimensiunile lui HR-V au crescut, dar nu cu mult pentru că nu depășește 4,30 metri. Interpretarea de SUV-coupe modern are altă semnificație astăzi. Formele angulare au luat locul unor linii fluide, clanța ușii din spate fiind disimulată în montantul spate. Însă tracțiunea integrală nu mai este oferită. Dar alături de motorul pe benzină pe care l-am testat acum câteva luni, Honda oferă și un excelent turbodiesel de 1,6 litri și 120 CP, ce face subiectul testului nostru.
Între stil și practicalitate

Test Honda HR-V
Numele este același, dar filozofia e alta. Nu pentru că fostul HR-V ar fi fost un SUV 4×4 greu ci pentru că noua generație, oferită doar cu 4×2 se conduce foarte plăcut și este extrem de agilă. Lipsa unui sistem 4×4 în clasa SUV-urilor mici nu mai este un handicap astăzi pentru că sunt multe modele care nu oferă așa ceva și chiar cele care oferă, au, cu o singură excepție numită Jeep Renegade, vânzări foarte palide de versiuni 4×4.
În ciuda formelor de coupe, Honda nu a neglijat nici spațiul interior și nici modularitatea.

Test Honda HR-V

Chiar începând de la portbagaj suntem plăcut surprinși de accesul foarte bun grație hayonului mare, marginea de încărcare este la doar 55 cm de sol permițând încărcarea facilă a obiectelor grele, iar volumul net măsurat de colegii de la Quattroruote este impresionant pentru această clasă, ajungând la nu mai puțin de 508 litri din care 87 de litri sub podeaua dublă (kitul de reparații este în panoul lateral dreapta). Apoi, la interior, HR-V preia sistemul “Magic Seats” de la Honda Jazz. Spătarul banchetei spate se rabate dintr-o singură mișcare, șezutul coboară și se crează o suprafață aproape plană lungă de 1.845 mm care ajunge la 2.445 mm dacă se rabate și scaunul pasagerului față. Apoi, șezutul se poate ridica la verticală și se obține o înălțime interioară fără rival în clasă, de 1.240 mm, care permite încărcarea unor obiecte voluminoase. Toate acestea sunt posibile pentru că rezervorul de motorină este montat sub scaunul șoferului. Iar în cazul lui HR-V poziția mai înaltă de condus datorată montării rezervorului dedesubt nu mai reprezintă un minus ca în cazul lui Civic de exemplu.

Test Honda HR-V
Deși este teoretic un SUV de clasă mică sau mai bine zis plasat la granița dintre clasa mică și cea compactă, habitaclul oferă o ședere confortabilă pentru patru persoane, iar în spate, chiar dacă trei persoane ar sta înghesuite ca în majoritatea SUV-urilor de acest gen, este mult loc pentru genunchi. De altfel, spațiul la genunchi în spate, cuprins între 16 și 45 cm, este comparabil cu al unui SUV compact gen Kia Sportage sau Nissan Qashqai.

Test Honda HR-V
Interiorul nu poate fi numit de lux, dar este solid construit și bine finisat. Fețele interioare ale ușilor sunt acoperite în mare parte cu material textil, în partea superioară a bordului predomină plasticul tare, iar în centrul planșei de bord regăsim un plastic mai soft, plăcut la atingere. Mai notăm gurile de ventilație asimetrice, cele de pe partea șoferului fiind clasice, dar cele de pe partea pasagerului – lungi și subțiri – sunt originale.

Test Honda HR-V
Datorită planșei de bord nu foarte masive și poziționată mai jos, șoferul are o senzație de spațiu aerisit, însă pe de altă parte se simte bine protejat de linia caroseriei. Poziția de condus, situată la 58 cm de sol, este joasă pentru un SUV și confortabilă în scaunele de la versiunea Elegance testată de noi. Însă plaja de reglaj pe verticală a volanului e relativ redusă de numai 4 cm. În schimb, ne-a plăcut mult schimbătorul de viteze care are un levier mic și o cursă scurtă care ne aduce aminte de Honda S2000. La baza consolei centrale regăsim un adevărat arsenal de conectivitate: două prize USB, o intrare HDMI și o priză de 12V. Păcat că acestea sunt poziționate foarte jos și dacă vreți să vă puneți smartphone-ul la încărcat ar fi de preferat să vă opriți pentru că trebuie să vă luați privirea de la drum.

Test Honda HR-V
Planșa de bord are o tușă sportivă, fiind orientată spre șofer, iar blocul climatizării marchează și o premieră în acest segment și nu numai având comenzi tactile foarte ușor de accesat. Tot comenzi tactile are și ecranul de 7 inch al displayului sistemului multimedia, dar am fi preferat un buton clasic pentru volumul sistemului audio în loc de cel tactil cu care s-a exagerat puțin.
Diesel foarte economic

 

Test Honda HR-V
Față de versiunea pe benzină testată acum câteva luni, dieselul nu este la fel de zgomotos. Are un ușor zumzet de diesel, dar acesta nu crește semnificativ în intensitate odată cu turația. Doar la peste 3.500 rpm sunetul dieselului devine mai prezent și se recomandă schimbarea în treapta superioară. Nu este un diesel sportiv dar se descurcă bine pentru a pune în mișcare cele 1.470 kg măsurate de echipa de testare pe care le accelerează de la 0 la 100 km/h în puțin peste 10 secunde. La regimuri joase și medii, motorul toarce liniștit iar apoi urcă liniar și progresiv în ture. Pe de altă parte, având o cutie cu treptele a cincea și a șasea lungi, se poate merge cu 130 km/h în treapta a șasea la doar 2.400 rpm. Sau se poate rula liniștit în treapta a cincea la sub 1.500 rpm cu doar mici vibrații. Pus la treabă, motorul reacționează spontan, iar schimbările de trepte cu curse scurte ale levierului sunt insoțite de un “clac” sportiv.

Test Honda HR-V
HR-V nu este realmente sportiv, dar se conduce ușor și plăcut și conferă multă încredere de la primii kilometri. Compact și relativ ușor, HR-V se simte agil și incisiv în cel mai pur spirit Honda. Nu are acea inerție tipică SUV-urilor grele și garda la sol mai înaltă nu influențează în niciun fel agilitatea.

Test Honda HR-V
O altă surpriză foarte plăcută a fost consumul extrem de redus. Dacă pe autostradă un consum de 6,32 l/100 km este o valore bună atunci cei 5,62 l/100 km consumați în oraș în mod real reprezintă o valoare excepțională. Pe drumuri interurbane, consumul scade chiar sub 5 l/100 km. Per total, o medie de 5,62 l/100 km este extrem de atrăgătoare și corespunde unei autonomii de 890 km luând în calcul rezervorul de 50 litri. De altfel, HR-V te îmbie la un condus economic. Cu butonul verde Econ cuplat, care optimizează propulsia și sistemele auxiliare, rama vitezometrului se colorează în verde de fiecare dată când iei piciorul din accelerație.
Interiorul este bine izolat fonic și zgomotele la vânt sunt moderate în ciuda oglinzilor relativ mari. Suspensia oferă un bun compromis, iar cei care stau în față se vor bucura de mai mult confort deoarece puntea spate amortizează mai dur denivelările și este mai săltăreață (vezi graficul accelerațiilor vertical ale punții față și spate).

Test Honda HR-V
În echiparea de top Elegance cu navigație, HR-V 1.6 i DTEC costă 23.988 euro. Pentru un SUV de clasă mică nu e chiar puțin însă dacă luăm în calcul că oferta de spațiu interior e comparabilă cu cea de la Nissan Qashqai, lucrurile se schimbă puțin. Apoi, în acest preț este inclusă o baterie completă de sisteme de asistență de la sistem activ de frânare în oraș la viteze mici, de avertizare la coliziunile frontale, asistent de bandă, asistent faza lungă și sistem de recunoaștere a semnelor de circulație. Plus climă automată pe două zone, navigație, conectivitatea de care am vorbit și jante de aliaj de 16 inch. Lipsesc doar farurile cu LED.

 

Verdict AutoExpert

Test Honda HR-VHonda a reușit să ofere într-un pachet extrem de compact un interior demn de clasa compactă imediat superioară. Dacă judecăm prețul prin prisma ofertei de spațiu, atunci HR-V reprezintă o ofertă foarte bună pentru clasa compactă chiar dacă platforma din care provine este de clasă mică. Aprecieri deosebite merită și dieselul de 1,6 litri, unul dintre cele mai economice motoare testate pe un SUV vreodată și masa redusă care contribuie la plăcerea conducerii. Dacă ar fi să criticăm ceva ar fi lipsa tracțiunii integrale și unele materiale care nu sunt demne de acest nivel de preț. În plus, de la o Honda așteptăm mai mult rafinament.
ModelHonda HR-V 1.6 i-DTEC 120 CP
MotorL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.597
Putere maxima/turatie (CP/rpm)120/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm)300/2.000
Transmisiefațã
Cutie de viteze6 trepte, manualã
L/l/h (mm)4.294/1.823/1.605
Ampatament (mm)2.610
Volum portbagaj (l)393/1.456
Masa la gol (kg)1.395
Accelerație 0-100 km/h (s)10,1
Viteza maximム(km/h)192
Consum mediu (l/100 km)4
Emisii CO2 (g/km)104
Preț (euro cu TVA)23.988

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top