Hyundai admite că singura cale de a învinge concurența europeană este să adopte aceleași standarde de calitate și design. Noua generație Hyundai Elantra reflectă din plin acest țel și propune o notă aparte de rafinament în segmentul berlinelor spațioase și accesibile.
Înclinarea piețelor dezvoltate către modelele hatchback și break nu este împărtășită și de clienții din Europa de Est, care preferă berlinele clasice în trei volume. Hyundai nu putea ignora acest trend, consolidându-și prezența într-unul dintre cele mai lucrative segmente de pe piețele emergente cu cea de-a șasea generație a sedanului Elantra, produsă în Coreea de Sud.
Cu o lungime de 4.569 mm, noua Elantra este cu 20 mm mai mare decât modelul pe care îl înlocuiește, lățimea ce măsoară 1.800 mm și înălțimea 1.435 mm consemnând un avans de 25 mm, respectiv 5 mm. Ampatamentul de 2.692 mm este neschimbat.
Vizual, Elantra este o copie la scară redusă a limuzinei i40, limbajul de design Fluidic Sculpture fiind ajuns deja la maturitate. Formele fluide ale caroseriei se traduc printr-un coeficient aerodinamic redus (0,27), grila frontală integrând o pereche de aerisiri active, intitulate Air Curtains. Rigiditatea torsională a fost îmbunătățită cu 29,5%, Hyundai folosind oțeluri ultra-rezistente pentru mai bine de 53% din structura caroseriei.
Linia de coupe în patru portiere conferă o impresie puternică de dinamism, cu un revers previzibil al medaliei: libertatea relativ limitată de mișcare la nivelul capului. În rest, spațiul interior este suficient, cu mult loc la genunchi pe banchetă și un portbagaj de 458 litri, cu 60 litri mai mic decât cel oferit de Fiat Tipo, spre exemplu. Capota acestuia nu are un buton de deschidere exterior, iar accesul se face deloc inspirat doar de la o pârghie de lângă scaunul șoferului sau din telecomandă.
Planșa de bord este aerisită și ergonomică, nivelul de finisare fiind peste ceea ce oferă Tipo sau Civic Sedan. Calitatea bună a materialelor pune Elantra pe picior de egalitate cu concurenți europeni mai versați ca VW Jetta și Skoda Octavia, layout-ul și dispunerea intuitivă a comenzilor fiind inspirate de cele ale lui Tucson. Este de apreciat și abundența de spații de depozitare, precum și dimensiunile practice ale acestora.
Dacă pentru versiunea de bază, Hyundai Elantra primește un motor aspirat pe benzină de 1.6 litri și 128 CP, la vârful gamei regăsim cea mai nouă iterație a turbodieselului commonrail de 1,6 litri și 136 CP, prezent și pe i30. La volan, Elantra se dovedește la fel plăcută ca și exteriorul elegant. Poziția de condus este comodă, chiar dacă suportul lateral ar putea fi ceva mai bun. Motorul este silențios și vivace (mai ales peste 2.000 rpm) și asigură reprize satisfăcătoare pentru un sedan cu caracter familial pronunțat, cuplul maxim de 265 Nm garantând deplasări rapide, dar economice. Consumul mixt este de 4,5 l/100 km, cu 2,1 l/100 km mai mic față de versiunea pe benzină. În practică, media a oscilat între 5,5 și 6,2 l/100 km. Ținuta de drum este sigură, cu o suspensie moale, dar extrem de confortabilă. Direcția nu este, totuși, prea incisivă.
Am lăsat la final cel mai important atu al noii generații Hyundai Elantra, prețul. Acesta pleacă de la 18.484 euro pentru dieselul testat în nivelul de echipare mediu Highway. Spre comparație, un Fiat Tipo Lounge cu motor M-Jet de 1,6 litri și 120 CP costă 17.599 euro. Iar dotările de serie nu sunt deloc modeste, incluzând jantele din aliaj de 16 inch, sistemul multimedia cu touchscreen de 5 inch, camera pentru marșarier sau climatizarea duală!
Verdict AutoExpert
Cu un design apetisant și o finisare demnă de orice brand cu tradiție european, Elantra devine o opțiune de prim rang în segmentul sedanurilor compacte propuse la prețuri accesibile. Interiorul este spațios, iar motorizarea diesel, vivace și economică. În plus, confortul suspensiei este suveran.DATE TEHNICE | Hyundai |
---|---|
Model | Elantra 1.6 CRDi Highway |
Motor/nr.cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.582 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 136/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 265/1.500-3.500 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | manuală, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.570/1.800/1.450 |
Ampatament (mm) | 2.7 |
Masa la gol/sarcina utilă (kg) | 1.390/470 |
Volum portbagaj (l) | 458 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Viteza maximă (km/h) | 194 |
Consum u./extr./mixt (l/100 km) | 5,7/3,8/4,5 |
Emisii CO2 (g/km) | 118 |
Preț (euro cu TVA) | 18.484 |