TEST Hyundai Tucson. Produs în Europa, desenat în Europa, gândit pentru Europa, Hyundai Tucson este mai european ca oricând. Primele impresii despre dieselul de top 2.0 CRDi de 185 CP 4×4, cu transmisie automată. Foto: Bogdan Paraschiv
Dorința de a progresa i-a ajutat pe coreenii de la Hyundai să se reinventeze constant. Așa cum a făcut-o și noul Tucson, singurul detaliu care mai leagă actualul model de prima generație din 2004 fiind numele. Hyundai a mers atât de departe, încât noul Tucson este o mașină 100% europeană, fabricată în Cehia, la Nosovice, și desenată sub coordonarea carismaticului Peter Schreyer, alt european get-beget.
Totul a fost regândit în ton cu cerințele publicului de pe Bătrânul Continent, de la noua platformă și caracteristicile dinamice, până la paleta de motoare mai eficiente, dieselul de top prezent sub capota noului Tucson fiind intens revizuit. Echipat cu arbori de echilibrare, un sistem de injecție directă commonrail de generația a treia și turbină cu geometrie variabilă, noul CRDi de 2 litri și 185 CP dezvoltă acum 1 CP în plus și un cuplu net mai mare (400 Nm versus 383 Nm), extrem de util în depășiri sau în off-road, și este mult mai rafinat și mai silențios, atât la relanti, cât și în sarcină. Consumul este și el mai mic (6,5 l/100 km versus 7,2 l/100 km), media reală fiind de aproximativ 7-8 l/100 km, în condiții normale de trafic.
- Diesel rafinat și performant
- Spațiu enorm și confort de top, pentru întreaga familie
- Dinamică salutară, în ton cu gustu-rile europene
- Design și imagine elevate
- Preț în progres, aproape premium
- Gardă la sol mică, identică cu cea a variantei 4×2
Cutia automată cu șase trepte, dezvoltată in-house de Hyundai, face pereche bună cu motorul vivace, plin de viață încă de la turații reduse, limitele transmisiei devenind evidente doar la kick-down, atunci când retrogadările ușor ezitante pot afecta reprizele. Deși contrar trendului general masa la gol a crescut cu 103 kg, Tucson reușește să fie vizibil mai sprinten decât vechiul ix35: 9,5 secunde versus 9,8 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, respectiv viteză maximă de 201 km/h (195 km/h ix35).
O bilă albă merge către sistemul de tracțiune integrală, caracterizat printr-o funcționare discretă, dar eficientă. În condiții de rulare obișnuite, Tucson dispune doar de tracțiune față. La nevoie cuplul este trimis și punții din spate, în proporție de până la 50%, în condiții extreme, transmisia putând fi blocată în raport 50/50% (până la 40 km/h) de la butonul Lock dedicat. Pentru amatorii de off-road mediu, Tucson oferă și un sistem de asistare la coborârea pantelor, unghiurile de atac și ieșire fiind, de asemenea, îmbucurătoare pentru un SUV de familie: 17,2, respectiv 18,6 grade.
Contrar amprentei relativ compacte (lungime 4.475 mm), spațiul interior este imens, bancheta cu spătar reglabil în cinci trepte fiind la fel de confortabilă ca într-un sedan de clasă mare. Tabloul pozitiv e completat de portbagajul generos, cu un volum convenabil de 488-1.503 litri (roată de rezervă normală). Finisarea și ergonomia sunt în progres. La fel și prețul, însă, care, în oglindă cu echiparea bogată, țintește deja eșalonul superior al segmentului.
Verdict AutoExpert
European get-beget, Hyundai Tucson s-a maturizat enorm, devenind un SUV modern, practic și spațios, înnobilat cu un design superb, un confort de top și un motor rafinat. Nivelul de prețuri putea fi, însă, setat mai jos!DATE TEHNICE | Hyundai Tucson |
---|---|
Model | 2.0 CRDi 185 4WD 6AT Luxury+ |
Motor | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.995 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 185/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 400/1.750-2.750 |
Transmisie | automată, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.475/1.850/1.645 |
Ampatament (mm) | 2.67 |
Masă la gol (kg) | 1.779 |
Volum portbagaj (l) | 488-1.478 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 9,5 |
Viteza maximă (km/h) | 201 |
Consum ur./extr./mediu (l/100 km) | 8,0/5,6/6,5 |
Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | EU6/170 |
Preț (euro cu TVA) | 35.356 |