Pisica s-a săturat de mușcăturile colegilor de breaslă, care i-au scăzut vânzările cu 46% în prima jumătate a anului 2020. Așa că se gătește cu un interior nou și primește tușe mai agresive, care s-o ridice în ierarhia lanțului trofic. Test Jaguar F-Pace model 2022. Foto: Bogdan Grigorescu
Mârâiala agresivă a devenit un mieunat timid, de când Jaguar F-Pace s-a transformat din atacator în victimă. Pentru că, în 2020, BMW X3 și Mercedes-Benz GLC au început să atace prada lui F-Pace, lăsându-i aproape jumătate din clienții de până atunci.
Dar felina cade mereu în picioare. Un facelift cuprinzător i-a redat atractivitatea. La exterior, capota nouă și barele retușate au scăzut coeficientul aerodinamic, iar calandrul are elemente în formă de diamant. Blocurile optice au primit lumini de zi în formă dublă a literei J, în timp ce tehnologia opțională Pixel LED luminează mai bine șoseaua. Standard, semnalizările sunt dinamice. Stopurile sunt noi și au împrumutat de la electricul I-Pace simbolul șicanei duble, care face spatele să pară mai lat.
➡ Configurează-ți aici propriul exemplar! 💡
Și mai importante sunt schimbările din habitaclu. Jaguar scapă de mare parte din butoanele fizice și aduce ca punct central un ecran tactil uriaș, de 11,4 inchi. Este curbat pe verticală, are o suprafață mai mare cu 48% decât a fostului și e de trei ori mai luminos. Arată spectaculos, pentru că are rezoluție bună și se mulează perfect pe desenul bordului, însă meniul sistemului Pivi Pro nu este la fel de simplu ca al celor mai titrați colegi din segment. E drept, pe ecranul de start sunt trei zone care pot fi personalizate, dar mai sunt cazuri când cauți o funcție ceva timp și, în plus, nu există nici selector rotativ.
Sunt greu de găsit reproșuri finisajelor interioare, iar noul schimbător de viteze, mai convențional, adaugă o notă de simplitate raportat la cel vechi, rotativ. Și butoanele geamurilor electrice au fost mutate de pe zona ramei pe cotiere, în cel mai convențional loc.
Jaguar F-Pace model 2022 – dinamica
Cu excepția celui de bază, toate motoarele au primit sistem mild hybrid și există și un sistem plug-in hybrid, numit P400e, care promite emisii de numai 57 g CO2/km. Eu am avut propulsorul de 3,0 litri pe benzină, care combină un compresor electric cu un turbocompresor twin-scroll, pentru un total de 400 CP și 550 Nm. Are și o mică baterie care funcționează la 48 V, însă nu te baza pe ea când vine vorba de consum – în cazul nostru, acesta nu a scăzut sub 10 l/100 km decât în regim extraurban, la viteze normale.
Te poți baza pe el, însă la accelerări. Acestea sunt rapide și se bucură de un răspuns instantaneu la culcarea pedalei. Sistemele de direcție și suspensie asigură un comportament dinamic exact, entuziasmant și permit controlul facil al mașinii la limită. În mod normal, cuplul este transmis punții spate, dar ruperea aderenței direcționează o parte din el către puntea față.
În sfârșit, sistemul Meridian are integrat un sistem de anulare activă a zgomotului de rulare. Funcționează ca o gigantică pereche de căști cu noise cancelling. Practic, emite sunete de amplitudine opusă celor parazite și promite scăderea zgomotelor de rulare cu 4dB. Rezultatul este o rulare extrem de silențioasă.
- Sistem multimedia mai bun
- Finisare ameliorată
- Aspect exterior mai elaborat
- Sistem mild hybrid puternic și rafinat
- Meniul sistemului multimedia încă perfectibil
- Consum mare
DATE TEHNICE | Jaguar |
---|---|
Model | F-Pace P400 AWD MHEV |
Motor/ nr. cilindri | L6, turbo |
Cilindree (cmc) | 2996 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 400/5500-6500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 550/2000-5000 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze | automată, 8 trepte |
L x l x h (mm) | 4747 x 1664 x 2874 |
Ampatament (mm) | 2874 |
Volum portbagaj (l) | 470-1428 |
Masă la gol (kg) | 2028 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 5,4 |
Viteză maximă (km/h) | 250 |
Consum WLTP mixt (l/100 km) | 9,8 |
Emisii CO2 (g/km) | 221 |
Preț (euro cu TVA) | de la 75.862 |