Emisiile mari de NOx au trimis la pensie motorul turbodiesel de 2 litri care a fost înlocuit de unul de 2,2 litri nu doar mai ecologic ci și mai puternic și mai rafinat. Test cu Jeep Cherokee 2.2 Multijet Limited. Foto: Bogdan Paraschiv
Ce nu te omoară te face mai puternic. Faptul că Jeep a trebuit să renunțe la motorul turbodiesel de 2 litri din cauza emisiilor de oxizi de azot prea ridicate a fost de bun augur până la urmă din mai multe motive. În primul rând, Cherokee joacă într-o ligă superioară lui Renegade/Fiat 500x și avea nevoie de un motor mai puternic adaptat clasei medii. Apoi, noul motor oferă, pe lângă mai multă putere (185 CP în versiunea de bază Longitude, 200 CP în cea Limited testată de noi și în Overland) și un rafinament net superior.
Similar constructiv cu motorul montat în noua Alfa Giulia, propulsorul Multijet de 2,2 litri este mai rafinat și mai silențios decât cel de 2 litri, iar cuplul de 440 Nm îi conferă o forță de împingere respectabilă în off-road, unde Jeep se laudă cu unghiuri de trecere foarte bune. Păcat doar că sofisticatul sistem de tracțiune integrală Active Drive Lock cu blocabil pe spate și reductor este disponibil doar în combinație cu motorul V6 pe benzină, pe diesel fiind oferit sistemul Active Drive I la Limited șI Active Drive II la Overland. Un mare progres îl reprezintă și noua cutie automată cu 9 trepte. Aceasta schimbă treptele fluent și are un raport de demultiplicare mare între prima și ultima treaptă, contribuind decisiv la economia de combustibil. Cherokee rulează cu doar 1.800 rpm la 130 km/h în treapta a noua.
De asemenea, la exterior notăm noua grilă polișată, jantele de 18 inch polișate și opțiunea pentru sistemul automat de parcare lateral și perpendicular inclus în pachetul Technology (2.880 euro) care cuprinde și sistemele de asistență moderne. De altfel, echiparea standard este peste media clasei, cu tapițerie de piele Nappa, scaun șofer reglabil electric pe 8 direcții, scaune față încălzite și ventilate, volan încălzit, sistem multimedia UConnect cu display de 8,4 inch, navigație, Bluetooth și comenzi vocale.
La condus, Cherokee oferă mare încredere celui de la volan în parcurgerea traseelor off-road, rigiditatea caroseriei fiind foarte bună. Pe șosea nu are agilitatea unui BMW X3 dar nici nu costă atât. Cu toată echiparea standard de excepție, prețul este de 41.310 euro cu promoție. Interiorul este o combinație de elemente originale Jeep care se îmbină elegant cu cele moderne. Nu putem să nu remarcăm stilul american, cu scaunele moi ca niște fotolii și volanul de diametru mare, sistemul de confort easy-entry de la scaunul șoferului atunci când urci în mașină și nu în cele din urmă emblema “since 1941”. Faptul că Jeep este o mașină practică este scos în evidență și de carpeta de la podeaua portbagajului cu față dublă, una de velur și una cauciucată, putându-se curăța foarte ușor.
Verdict AutoExpert
DATE TEHNICE | Jeep Cherokee |
---|---|
Model | 2.2 Multijet |
Motor/nr.cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 2.184 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 200/3.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 440/2.500 |
Cutie de viteze | 9 trepte aut. |
Transmisie | integrală |
L/l/h (mm) | 4.624/1.859/1.670 |
Ampatament (mm) | 2.700 |
Volum portbagaj (l) | 700-1.555 |
Masă la gol (kg) | 1.953 |
Viteză maximă (km/h) | 204 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,5 |
Consum mediu (l/100 km) | 5,7 |
Emisii CO2 (g/km) | 149 |
Preț (euro cu TVA) | 41.310 |