Test drive Jeep Cherokee 2.2 Multijet: Mai curat

Jeep Cherokee

Emisiile mari de NOx au trimis la pensie motorul turbodiesel de 2 litri care a fost înlocuit de unul de 2,2 litri nu doar mai ecologic ci și mai puternic și mai rafinat. Test cu Jeep Cherokee 2.2 Multijet Limited. Foto: Bogdan Paraschiv

 

Ce nu te omoară te face mai puternic. Faptul că Jeep a trebuit să renunțe la motorul turbodiesel de 2 litri  din cauza emisiilor de oxizi de azot prea ridicate a fost de bun augur până la urmă din mai multe motive. În primul rând, Cherokee joacă într-o ligă superioară lui Renegade/Fiat 500x și avea nevoie de un motor mai puternic adaptat clasei medii. Apoi, noul motor oferă, pe lângă mai multă putere (185 CP în versiunea de bază Longitude, 200 CP în cea Limited testată de noi și în Overland) și un rafinament net superior.

Jeep Cherokee (2)
Similar constructiv cu motorul montat în noua Alfa Giulia, propulsorul Multijet de 2,2 litri este mai rafinat și mai silențios decât cel de 2 litri, iar cuplul de 440 Nm îi conferă o forță de împingere respectabilă în off-road, unde Jeep se laudă cu unghiuri de trecere foarte bune. Păcat doar că sofisticatul sistem de tracțiune integrală Active Drive Lock cu blocabil pe spate și reductor este disponibil doar în combinație cu motorul V6 pe benzină, pe diesel fiind oferit sistemul Active Drive I la Limited șI Active Drive II la Overland. Un mare progres îl reprezintă și noua cutie automată cu 9 trepte. Aceasta schimbă treptele fluent și are un raport de demultiplicare mare între prima și ultima treaptă, contribuind decisiv la economia de combustibil. Cherokee rulează cu doar 1.800 rpm la 130 km/h în treapta a noua.

Jeep Cherokee
De asemenea, la exterior notăm noua grilă polișată, jantele de 18 inch polișate și opțiunea pentru sistemul automat de parcare lateral și perpendicular inclus în pachetul Technology (2.880 euro) care cuprinde și sistemele de asistență moderne. De altfel, echiparea standard este peste media clasei, cu tapițerie de piele Nappa, scaun șofer reglabil electric pe 8 direcții, scaune față încălzite și ventilate, volan încălzit, sistem multimedia UConnect cu display de 8,4 inch, navigație, Bluetooth și comenzi vocale.

Jeep Cherokee
La condus, Cherokee oferă mare încredere celui de la volan în parcurgerea traseelor off-road, rigiditatea caroseriei fiind foarte bună. Pe șosea nu are agilitatea unui BMW X3 dar nici nu costă atât. Cu toată echiparea standard de excepție, prețul este de 41.310 euro cu promoție. Interiorul este o combinație de elemente originale Jeep care se îmbină elegant cu cele moderne. Nu putem să nu remarcăm stilul american, cu scaunele moi ca niște fotolii și volanul de diametru mare, sistemul de confort easy-entry de la scaunul șoferului atunci când urci în mașină și nu în cele din urmă emblema “since 1941”. Faptul că Jeep este o mașină practică este scos în evidență și de carpeta de la podeaua portbagajului cu  față dublă, una de velur și una cauciucată, putându-se curăța foarte ușor.

Verdict AutoExpert

Jeep CherokeeNoul grup motopropulsor format din motorul Multijet de 2,2 litri și cutia automată cu 9 trepte îl propulsează pe Cherokee în elita premium. Sistemele de asistență au fost aduse la zi iar prețul este rezonabil raportat la echiparea standard excelentă.
DATE TEHNICEJeep Cherokee
Model2.2 Multijet
Motor/nr.cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.184
Putere maximă/turație (CP/rpm)200/3.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)440/2.500
Cutie de viteze9 trepte aut.
Transmisieintegrală
L/l/h (mm)4.624/1.859/1.670
Ampatament (mm)2.700
Volum portbagaj (l)700-1.555
Masă la gol (kg)1.953
Viteză maximă (km/h)204
Accelerație 0-100 km/h (s)8,5
Consum mediu (l/100 km)5,7
Emisii CO2 (g/km)149
Preț (euro cu TVA)41.310

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top