Că este cel mai frumos hatchback compact, asta vedem cu toții. Cu toate astea, sunt mult mai multe caracteristici care definesc noua Mazda3, pe care eu le-am aflat la primele teste oficiale și pe care sunt gata să vi le dezvălui.Test Mazda3 Skyactiv-G 122 Plus.
Splendidă, din orice unghi o privești: a patra generație a compactei nipone afișează o simplitate lascivă, aproape indecentă, care atrage deopotrivă privirile ambelor sexe. Pare o compactă dezbrăcată de bandouri și cute, care își afișează fără inhibiții șoldurile planturoase. Dincolo de asta, vă prezint cinci lucruri esențiale despre Mazda3, pe care nu le veți găsi în niciun comunicat de presă!
Mașina asta stă pe șosea mai bine decât orice rival actual!
Știu, afirmația ar putea părea hazardată, de aceea am reflectat de multe ori înainte de a o spune. Am decis s-o fac, totuși, pentru că fix așa am simțit în timpul testelor. Iată cum stă treaba: japonezii au luat precedenta platformă și i-au adăugat elemente de rigidizare longitudinale suplimentare (pe lângă cele laterale și verticale) și au mărit procentul de oțel ultra-aliat (>980 MPa) de la 3% la 30%. Apoi, au scăpat de suspensia spate multi-link și au dezvoltat una semiindependentă, cu brațe retrase (fapt care m-a făcut să-i acuz în sinea mea de tăierea costurilor cu orice preț). În final, au perfecționat sistemul G-Vectoring, care acționează impreceptibil frânele pe fiecare roată în parte, crescând stabilitatea, și l-au numit acum ”Plus”.
Ce le-a ieșit? Pur și simplu, compacta a ajuns la un grad de stabilitate pe viraje uluitor! Dar, și mai important, ESP-ul nu intervine decât după limită, iar mașina creează o asemenea senzație de siguranță (niciodată nu devine ”nervoasă”, ci rămâne permanent ”armonioasă”) încât, simplu, nu cred că există rival în segment în acest moment. Jinba ittai se simte mai pregnant ca oricând!
”Less is more” înseamnă multe lucruri.
De exemplu, înseamnă că nu puteți comanda nici opțional proiectoare de ceață (farurile LED standard sunt suficiente, zic japonezii) sau jante de 17 inci (sunt disponibile doar de 16 și de 18 inci), ca să nu stricați aspectul exterior. Mai înseamnă că nu există în spate guri de ventilație, mufe USB, priză de 12 V, sau ochiuri de prindere a plasei de amarare în portbagaj. De aceea, less is more, pe cât de frumos arată, poate afecta funcționalitatea.
Motorul pe benzină a devenit foarte rafinat.
Deși are în spate șapte ani de carieră, propulsorul a trecut printr-o cură drastică de modernizare, care i-a adus pistoane și galerie de admisie reproiectate, injecție multistage și o supapă pe traseul răcirii, care îl ajută să atingă repede temperatura de lucru. Dar peste toate, a primit un sistem mild-hybrid pe 24V, cu baterie de 0,17 kWh, și poate dezactiva, la sarcini scăzute, doi cilindri (insesizabil de la volan). Astfel, consumul la mers agresiv a fost de 8,8 l/100 km, scăzând la puțin peste 6 l/100 km la rulare relaxată.
Sistemul trage progresiv de la 2.000 rpm, dar depășirile trebuie făcute în palierul 3.000-4.500 rpm, unde dezvoltă cea mai bună forță de tracțiune. L-aș recomanda fără rezerve în detrimentul oricărui motor în trei cilindri de 1.0 litri, datorită funcționării line, fără vibrații, fără a părea ”forțat”. Transmisia automată retrogradează prea repede la sarcini parțiale, de aceea aș merge fără regret pe cea manuală. Am testat și noul motor diesel de 1.8 l, iar despre acesta puteți citi în numărul din martie al revistei Auto Expert.
De ce pornește de la 19.890 euro?
Simplu, pentru că versiunea de bază este foarte, foarte… foarte dotată! Înainte de a vă lăsa descurajați de prețul de bază, citiți verificați echipamentele standard: faruri LED cu spălător, stopuri LED, semnalizări în carcasa oglinzilor exterioare, duze de spălare parbriz încorporate în ștergătoare, trei display-uri (un head-up, unul de 7 inci în instrumentarul de bord și cel de 8,8 inci al sistemului multimedia), cotieră glisantă față, cotieră centrală spate, 4 geamuri electrice, airbag genunchi șofer, sistem de navigație și multe, multe altele.
Pe lângă acestea, tot standard, noua Mazda3 vine și cu un pachet complet de sisteme de asistență: asistent la plecarea din rampă, Front Assist, asistent unghi mort, asistent menținere bandă, recunoașterea semnelor de circulație, asistent fază lungă, senzori parcare spate, pilot automat adaptiv și multe altele. De aceea pornește de la 19.890 euro!
Află aici toate prețurile modelului!
Vom avea o versiune de performanță?
Dacă vă așteptați la un nou MPS, nu. Dacă vă mulțumiți cu viitorul Skyactiv-X de 2.0 litri și 180-190 CP (probabil 181 CP), atunci îl veți primi în toamnă. Am tot povestit despre el aici. Iar în revista Auto Expert din martie vă spunem și cât va costa! În plus, viitorul Skyactiv-X va fi singurul motor din gamă care va putea fi comandat în combinație cu tracțiunea integrală i-Activ AWD, capabil să reducă pierderile mecanice cu 60%. Ca și Skyactiv-G, și Skyactiv-X va avea sistem Mild-Hybrid acționat prin curea dințată.
Verdict AutoExpert
Dacă mă citesc japonezii, dacă înțeleg limba română, atunci să afle de la mine că e păcat să nu dezvolte o versiune de performanță a acestei mașini! Reglarea excepțional de dinamică a ansamblului și posibilitatea adaptării unui sistem de tracțiune integrală cer un motor nebun! Vă rog eu frumos!Date tehnice | Mazda3 | Mazda3 |
---|---|---|
Model | Skyactiv-G 122 Plus | Skyactiv-G 122 AT Plus |
Motor/nr. cilindri | Mazda3 | Mazda3 |
Cilindree (cmc) | 1.998 | 1.998 |
Putere maximã/turație (CP/rpm) | 122/6.000 | 122/6.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 213/4.000 | 213/4.000 |
Transmisie | fațã | fațã |
Cutie de viteze | manualã, 6 trepte | automatã, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.460/1.795/1.435 | 4.460/1.795/1.435 |
Ampatament (mm) | 2.725 | 2.725 |
Volum portbagaj (l) | 358 | 358 |
Masã la gol (kg) | 1.275 | 1.300 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,4 | 10,8 |
Vitezã maximã (km/h) | 202 | 202 |
Consum mixt (l/100 km) | 6 | 6,4 |
Emisii CO2 (g/km) | 136 | 145 |
Preț (euro cu TVA) | 21.190 | 23.690 |