Cu o poziție mai înaltă la volan și mai mult spațiu, B-Class preia toate calitățile fratelui mai mic A-Class. Însă în niciun caz nu este un van ci un fel de sport tourer care se conduce ca un hatchback. Primul test în România cu versiunea B 200 d echipată cu noul motor turbodiesel de 2 litri și 150 CP combinat cu la fel de noua cutie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj.
Era vanurilor a apus, locul lor fiind luat de SUV-uri. Însă Mercedes-Benz nu vrea să renunțe la B-Class, aflat acum la a treia generație, pentru că există încă destui clienți care caută o mașină compactă premium spațioasă și cu o poziție mai înaltă la volan.
Mai ales după dispariția Clasei A cu structură sandwich în 2012 în favoarea unei Clasa A în format convențional, B-Class are locul și rolul lui. Dacă ne amintim că R-Class a dispărut în 2013, iar V-Class joacă în cu totul altă ligă, observăm că B-Class a rămas singurul tourer care nu este SUV în gama Mercedes-Benz.
Sports tourer în loc de van
Am pus titlul „Mutare inteligentă” pentru că noul B-Class nu mai arată ca un van. Deși dimensiunile nu s-au schimbat fundamental (e mai lung cu 26 mm, mai lat cu 10 mm și mai scund cu 4 mm) linia caroseriei mai înaltă și cu geamuri relativ mici și silueta mai zveltă îi conferă un look de sport tourer și nu de monovolum.
Totuși, în B-Class se stă cu 9 cm mai sus decât în A-Class și cu numai 4 mm mai jos decât în fosta generație B-Class. Însă chiar dacă stăm mai sus în B-Class, deasupra capului avem încă 5 cm, respectiv 4 cm în plus față/spate față de A-Class.
6 cm în plus la genunchi în spate și 58 litri în plus la portbagaj comparativ cu A-Class
Iar cine ia loc pe bancheta din spate se va bucura de un spațiu maxim la genunchi cu 6 cm mai mare decât la A-Class. Și spațiul la umeri în față este cu 3 cm mai lat decât în A-Class.
Și să nu uităm și portbagajul care îți permite să depozitezi o geantă de voiaj în plus comparativ cu A-Class: 363 litri față de 305 litri. Valoarea de 363 litri este printre cele mai mari din segment pentru că trebuie să luăm în considerare faptul că abia din această vară va fi disponibilă opțiunea cu banchetă culisantă pe distanța a 15 cm care va permite mărirea la nevoie a volumului portbagajului.
Astfel, dacă comparăm mere cu mere, adică volumul portbagajului cu bancheta fixă, în poziția maxim spre spate, B-Class oferă mai mult decât BMW Seria 2 Active Tourer (305 litri) sau Mini Countryman (334 litri).
Banchetă culisantă din această vară
Deocamdată, B-Class vine standard cu banchetă fracționabilă 40/20/40% cu cotieră spate integrată, foarte practică, care permite și transportarea unor obiecte foarte lungi cum ar fi schiuri și undițe. Posibilitatea de a încărca obiecte foarte lungi se va ușura și mai mult din vară când va fi disponibilă ca și la vechea generație banchetă spate culisantă pe distanța a 15 cm plus scaunul pasagerului față cu spătar rabatabil.
Interior high-tech cu ecranele scumpe ale sistemului MBUX
Interiorul arată fascinant dacă comanzi opțional ecranele mari de 10,25 inci. Indicatoarele de bord virtuale afișate pe ecran de 10,25 inci costă 535 euro, iar displayul mai mare al sistemului multimedia, tot de 10,25 inci costă 773 euro plus încă 654 euro pentru navigația pe hard disc, care vin și cu touchpad mare.
Posibilitățile de configurare sunt multiple. Astfel, ai la alegere cinci moduri pentru tabloul de bord – Progressive, Sport, Classic, Understated și Standard – iar în interiorul vitezometrului și turometrului poți alege să apară șase tipuri de informații.
Sunt multe informații structurate în cele mai diverse moduri, dar în final am ales tot configurația clasică cu turometru și vitezometru. Pronunți Hey Mercedes și intri în dialog cu sistemul multimedia pe care poți să în întrebi cu Voice control despre hoteluri, restaurante sau multe altele. Android Auto și Apple CarPlay sunt incluse și la navigație ai și realitate augmentată care îți afișează fotografii cu indicatoarele din intersecții.
Și mai ai și lumină ambientală cu un număr infinit de culori și un head-up display modern cu laser care îți oferă numeroase informații pe parbriz.
Numai cu touchpad-ul nu m-am împăcat prea bine și rămân la ideea că soluția cu butonul rotativ era mai bună. Poți însă să treci peste touchpad și să utilizezi direct ecranul tactil sau comanda vocală. Atenție!, comanda vocală înțelege foarte bine numele persoanelor din agenda telefonului, dar nu la fel de bine numele străzilor din București.
Punte spate multilink și motor turbodiesel de 2 litri de la Clasa C și E dar montat transversal
Mașina de test avea pachetul AMG extins (4.973 euro) care vine cu scaune sport îmbrăcate în combinație de microfibră/piele pe margini, volan sport multifuncțional, jante de aliaj de 18 inci, suspensie confort coborâtă, hayon electric, faruri LED High-Performance, climă automată și pachet AMG styling.
În combinație cu puterea de 150 CP și pachetul AMG cu jante de 18 inci am primit și suspensia spate multilink cu 4 brațe care este înlocuită de o punte spate semirigidă la modelele cu putere și jante mai mici.
Motorul turbodiesel de 2 litri și 1.951 cmc este același de la C,E și GLC facelift cu mențiunea că în acest caz este montat în poziție transversală și are indicativul OM654q (Q de la quer – transversal în limba germană).
Este unul din puținele motoare de pe piață care corespunde deja normelor Euro 6d (nu Euro 6d-TEMP) care intră în vigoare la 1 ianuarie 2020. Iar cutia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte este complet nouă, fiind disponibilă exclusiv pentru noile dieseluri de 2 litri ale gamei compacte și deocamdată se produce exclusiv la uzina Mercedes-Benz de la Sebeș.
Cutie automată 8G-DCT cu dublu ambreiaj și 8 trepte Made in Romania
Așa cum estimam și la primul test drive din toamna trecută, acesta este motorul ideal pentru B-Class. Pe hârtie nu are mai mult cuplu decât un motor rival, dar cei 320 Nm sunt disponibili încă de la 1.400 rpm și asta contează mult și în oraș și la depășiri.
Apoi, motorul este ajutat foarte mult de noua cutie automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte care este foarte bine etajată și schimbă foarte repede în sus chiar și pe modul normal. Doar la retrogradări are uneori o ușoară întârziere și simți asta mai ales la intrarea în viraje când ai vrea să retrogradeze puțin mai repede.
Oricum, ai la dispoziție padele pentru schimbarea manuală în spatele volanului care sunt practice.
Motorul este nu doar potent ci și foarte rafinat și extrem de economic.
În ciclul de consum Quattroruote, consumul mediu obținut a fost de 5,52 l/100 km, iar în oraș media reală a fost de 6,17 l/100 km. Sunt valori remarcabile raportate la gabarit și putere. Cu pachetul AMG, B-Class vine configurat cu suspensie confort coborâtă care face o figură foarte bună.
Confort superb, antifonare demnă de un Mercedes de clasă mai mare
În ciuda unei relative fermități care limitează ruliul și a jantelor de 18 inci include în pachet, B-Class oferă un confort de înaltă clasă chiar și pe drumuri cariate și denivelate. Impresionează silențiozitatea trenului de rulare și antifonarea în general foarte bună. La viteze de autostradă de peste 140-150 km/h se poate purta în continuare un dialog perfect în mașină cu voce redusă.
Și din acest punct de vedere, noul B-Class este un adevărat Mercedes. Grație centrului de greutate mai scăzut și suspensiei mai ferme, B-Class se conduce incisiv și plăcut pentru un van compact. Și nu în cele din urmă, B-Class respectă standardele Mercedes și în ceea ce privește siguranța activă datorită pachetului de asistență la conducere (1.797 euro) care include sistemul pre Safe și pilotul automat adaptiv, frânarea automată de urgență și asistentul de bandă fiind standard (vezi caseta cu testul sistemelor de asistență).
Verdict
Repoziționarea lui B-Class este o reușită. Noua generație nu mai arată ca un van banal ci ca un sport tourer și se conduce la fel, adică incisiv și plăcut pentru acest gen de vehicule. Din punct de vedere al confortului și nivelului de zgomot, B-Class este un adevărat Mercedes-Benz, iar motorul turbodiesel de 2 litri combinat cu noua cutie automată cu 8 trepte reprezintă o alegere ideală.
- Motor turbodiesel economic, rafinat șI puternic
- Cutie automată 8 trepte excelent etajată
- Sistem MBUX inovator
- Sisteme de asistență cu funcționare foarte bună
- Ținută de drum sigură și agilă pentru un van
- Banchetă culisantă de la vară
- Unele opționale scumpe
- Touchpad relativ complicat
DATE TEHNICE | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | B 200 d 8G-DCT |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.951 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 150/3.400 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 320/1.400-3.200 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 8 trepte, automată |
L/l/h (mm) | 4.419/1.796/1.562 |
Ampatament (mm) | 2.729 |
Volum portbagaj (l) | 445-1.530 |
Masă la gol (kg) | 1.535 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,3 |
Viteză maximă (km/h) | 219 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,2 |
Emisii CO2 (g/km) | 112 |
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE | |
Accelera?ii | |
0-60 km/h (s) | 3,6 |
0-100 km/h (s) | 8,9 |
0-130 km/h (s) | 13,1 |
0-150 km/h (s) | 17,8 |
1 km cu start de pe loc (s) | 29,2 |
Reprize | |
Repriză 70-90 km/h în D (s) | 2,9 |
Repriză 70-120 km/h în D(s) | 7,6 |
Frânare de la 100 km/h | |
La gol, rece (m) | 40,5 |
Consum | |
La 90/100/130 km/h (l/100 km) | 3,66/4,11/5,58 |
În oraș/drum național/autostradă (l) | 6,17/4,95/5,35 |
Consum în test (l/100 km) | 5,52 |
Autonomie (km) | 778 |
Masă | |
Masă măsurată (kg) | 1.594 |
Zgomot interior | |
La 50 km/h (dBA) | 57,7 |
În accelerare maximă | 77,9 |
Preț (euro cu TVA) | 34.368 |
2 thoughts on “Test Mercedes-Benz B 200 d 8G-DCT”
Foarte OK SI FOARTE SCUMP !!!!
Din pacate, modelele Mercedes s-au scumpit exagerat de mult in ultima vreme, cu mult peste rata inflatiei.