Test drive Mercedes-Benz CLA 2014

 

Petrecerea continuă

mercedes benz cla (10)

Mercedes-Benz CLA 200 şi-a petrecut Sărbătorile de iarnă în redacţia AutoExpert, ocazie cu care am reuşit să înţeleg mai bine propulsorul pe benzină de 1,6 litri turbo cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Mercedes-Benz CLA este o maşină care impresionează atât de mult la prima vedere, încât în cele două săptămâni cât le-am petrecut împreună, foarte puţine persoane m-au întrebat şi de latura tehnică, implicit ce se află sub capotă. Abia aici surprizele şi-au făcut apariţia: un motor de 1,6 litri turbo benzină şi 156 CP şi unul dintre puţinele modele Mercedes-Benz “cu manuală”. Chiar dacă nu se află la prima înfăţişare în public, CLA este o prezenţă care întoarce capete, mai ales dacă se optează pentru o culoare îndrăzneaţă. Este sofisticată, însă atât de bine echilibrată încât este greu să spui ca este opulent prin dimensiunile afişate. Un coupe rasat, care se pretează la o ţinută smart casual şi un aer misterios! Pachetul AMG de exterior subliniază şi mai mult caracterul sportiv, jantele de mari dimensiuni completând imaginea.

mercedes benz cla (11)

2.000 de km

mercedes benz cla (8)

În cazul meu, chiar şi după câteva zile în compania acestei maşini, de fiecare dată când mă îndepărtam de ea îmi întorceam privirea s-o admir. Interiorul lucrat în nuanţe de negru şi argintiu este parcă într-un uşor contrast cu exteriorul, însă nu trebuie să uităm că este locul unde îţi petreci o mare parte din timp şi nu e bine să-ţi distragă atenţia de la To Do list. Primul lucru care iese din peisajul cu care ne-am obişnuit deja la modelele mărcii este cutia de viteze manuală cu 6 trepte, un lucru din ce în ce mai rar întâlnit în gama Mercedes-Benz. Spaţiul oferit este în limitele normale, iar spatele arcuit nu restricţionează prea mult zona banchetei. Poate doar accesul putea fi aici o idée mai bun, pentru că în rest nu există nicio problem pentru cei doi pasageri, pot călători şi trei, dar numai pe distanţe scurte şi medii. Cum era normal, vizibilitatea este sacrificată pe altarul formelor, cu menţiunea că Mercedes-Benz oferă cele mai bune soluţii pentru parcare: pornind de la senzorii faţă/spate până la camera pentru mersul înapoi. În cei aproape 2.000 de km parcurşi la volanul acestui CLA am remarcat, din nou, confortul scaunelor faţă care poate fi îmbunătăţit. Cu toate că discutăm despre un interior conservator, materialele folosite au fost alese cu grijă, fără  a a duce totuşi în discuţie termenul de lux.

mercedes benz cla (11)

Surpriza de sub capotă

mercedes benz cla (9)

Aceeaşi stare se pastrează şi la capitolul dinamică: propulsorul de 1,6 turbo benzină în versiunea superioară de putere (156 CP), tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală cu 6 trepte. La prima citire nu sunt cifre care să impresioneze, dar de acest aspect se ocupă cu brio formele de la exterior.  CLA 200 este un propulsor de buget, până la un punct, cu un preţ de pornire de la 33.220 euro cu TVA, cu aproximativ 3.000 de euro mai scump decât CLA 180 care are la bază aceeaşi  motorizare, dar în versiunea mică de putere. Cel mai ieftin diesel CLA 180 CDI  costă 32.289 euro cu TVA, în timp ce versiunea de top CLA 220 CDI 2,2 diesel şi 170 CP şi transmisie automată cu 7 trepte costă de la 39.925 euro cu TVA.

mercedes benz cla (7)

Revenind la modelul prezent în test, trebuie să recunosc că l-am subestimat la început, inclusiv în primele două trepte de viteză care sunt etajate suspect de lung şi care penalizează la randul lor performanţele în prima zona a turometrului. Cei 156 CP se fac simţiţi în plaja medie şi superioară de turaţie, mai exact între 3.000 şi 5.500 rpm, unde CLA 200 se poate înscrie în depăşiri fără prea mult aplomb. Silenţiozitatea şi coeficientul aerodynamic excelent mi-au asigurat unele dintre cele mai tăcute călătorii, în timp ce etajarea cutiei de viteze unul dintre cele mai bune consumuri de benzină: 6,7litri/ 100 km în regim mixt! În ciuda anvelopelor cu talon de numai 40, confortul este mai bun decât în orice Clasă A şi comparabil cu cel întâlnit în Audi A3 limuzină, concurentul său numărul unu. Nici direcţia nu dezamăgelte, o  idée prea incisivă pentru această motorizare orientată mai mult către eficienţă decât spre senzaţii tari. Nu credeamcă pot concluziona că un astfel de model, aparent de fiţe, este o maşină de buget în segmentul premium şi o alegere înţeleaptă pentru un tânăr chibzuit. Tocmai asta am făcut!

Date tehniceCLA 200
pret de baza33.219 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.320/1.920
L/l/h (mm)4.630/1.780/1.430
volum portbagaj (L)470
combustibilbenzina
cilindree (cmc)1.595
putere max. (kW(CP)/rpm)115(156)/5.300
cuplu max. (Nm/rpm)250/1.250-4.000
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)230
sprint 0-100 km/h (s)8,6
consum urban/extra/mixt (L)7,4/4,3/5,4
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 6/126

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top