Dacă silueta acestui Mercedes-Benz vi se pare familiară, nu vă ștergeți la ochi. Marca germană continuă colaborarea cu Renault la capitolul utilitare mici, iar noua Clasă T este sora vitregă a noului Renault Kangoo. foto: Dragoș Savu
Clasa T. Dacă nu ați auzit de această literă în alfabetul modelelor Mercedes, nu vă faceți griji. Este un model lansat la începutul acestui an și face parte din familia de utilitare ușoare dedicate pasagerilor. E un rival direct pentru modele ca Volkswagen Caddy, Ford Transit Connect și Opel Combo.
Trebuie spus încă de la început că Mercedes Clasa T este rezultatul colaborării dintre grupul Daimler și Renault, o colaborare începută încă din 2010. Astfel, noul Kangoo și Clasa T sunt modele identice din punct de vedere tehnic, dar versiunea germană pune accent pe confort, sisteme de asistență și un pachet premium superior.
Mercedes-Benz Clasa T
Mercedes Clasa T a fost prezentat oficial la începutul acestui an, iar acum, a sosit și la noi în țară. Noul model a avut parte de un eveniment de lansare național și l-am putut conduce pe un traseu ce ne-a dus de la București la malul Mării Negre, apoi prin Cheile Dobrogei și pe drumurile superbe de la nord de Constanța
Actorul principal al evenimentului a fost însă noul Mercedes-Benz Clasa T în echiparea de top Progressive, cu motorizarea turbodiesel de 1461 cm3, care dezvoltă 116 CP și 270 Nm. Propulsorul nu dispune de sistem mild hybrid.
Deși este bazată pe un model utilitar, Mercedes consideră Clasa T ca un automobil dedicat familiilor active, având până la trei scaune pentru copii dispuse pe banchetă. În plus, Clasa T oferă spațiu din belșug pentru pasionații de ieșiri în natură și sport. Are un portbagaj de 520 de litri și un amplu hayon care, la nevoie, poate fi folosit ca și paravan împotriva ploii, iar pentru accesul la locurile din spate există uși culisante pe ambele părți ale mașinii.
Clasa T 180 d cu transmisie automată este un automobil gândit pentru familie și confort. Suspensia e moale, având misiunea să niveleze toate denivelările de pe drum, iar la nevoie, mașina poate ataca și un drum de macadam. Motorul de 1.5 litri și 116 CP le este bine cunoscut celor care au mai condus mașini din familia Renault/Nissan, dar pentru T 180 d cei 116 CP sunt puțini. Deși acest automobil nu este făcut pentru sport, ci pentru deplasări calme cu familia, am simțit nevoia unor reprize mai puternice, mai ales la depășiri. La viteze de autostradă există un zgomot destul de puternic al vântului, cauzat de oglinzile retrovizoare de dimensiuni mari. Cutia automată cu șapte trepte își face bine treaba, dar în acest caz poate că ar fi mai bine să optăm pentru una manuală. Ca să accelereze de la 0 la 100 km/h, T 180 d cu cutie automată are nevoie de 13,6 secunde. Consumul mediu oficial este de 5,6 l/100 km, dar pe traseul nostru de test, care a inclus o mare porțiune de autostradă, computerul de bord a înregistrat 7,9 l/100 km.
Impresii complete despre Mercedes-Benz Clasa T sunt publicate în numărul de octombrie al revistei AutoExpert.
Date tehnice | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | Clasa T 180 d |
Motor termic | |
Configurație/nr. cilindri | L/4, turbodiesel |
Cilindree (cm3) | 1461 |
Putere max./turaţie (CP/rpm) | 116/ 3750 |
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm) | 270/ 1750 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | automată DCT, 7 trepte |
L × l × h (mm) | 4498 × 1859 × 1811 |
Ampatament (mm) | 2716 |
Volum portbagaj (l) | 520 |
Masă la gol (kg) | 1678 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 13.2 |
Viteză maximă (km/h) | 177 |
Consum mixt (l/100 km) | 5.6 |
Emisii CO2 (g/km) | 147 |
Preț (euro) | 30758 |