Test Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic

Test Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic

A treia generație Mercedes CLS mizează pe noua platformă MRA de la C și E-Class, dieselurile noi demonstrează că epoca diesel e departe de a fi apus, iar designul strălucește din nou. Primele impresii cu versiunea CLS 400 d 4Matic.

 

Test Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic

 

În 2003, prima generație CLS a inaugurat un nou segment de piață, cel al coupé-urilor cu patru uși care combină eleganța și dinamica unui coupé cu confortul și funcționalitatea unui sedan. Prima generație CLS s-a lansat în studiourile Cinecitta din Roma, acolo unde Federico Fellini a filmat celebra peliculă La Dolce Vita.

Cam asta este esența lui Mercedes CLS: o mașină care oferă o călătorie confortabilă și relaxată dar care la nevoie răspunde sportiv ca un Coupé. Prima generație a impresionat prin concept și design însă a doua nu a mai reușit să scoată acea exclamație de wow. Era greu ca Mercedes să dea după 7 ani o nouă lovitură de design. A treia generație lansată anul acesta aduce însă un aer proaspăt atât ca design cât și din punct de vedere tehnic pentru că Mercedes a accentuat caracterul sportiv și a implementat platforma MRA cu punte față multilink care a îmbunătățit mult dinamica și a redus subvirarea.

În partea din față remarcăm grila radiatorului tip diamant care se lățește în partea de jos, cu o singură bară orizontală cromată, care ne aduce aminte de AMG GT. În lateral, CLS păstrează soluția cu linia caroseriei înaltă și geamurile mici în timp ce în spate observăm linia mai musculoasă a umerilor care se termină acum cu un spate fluid și plat ce are câteva asemănări cu cel de la S-Class Coupé, renunțând la muchia foarte ascuțită a vechii generații.

Test Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – interior

Interiorul mașinii de test a beneficiat de tușa Designo (pachetul Designo costă 5.831 euro) care îi conferă o atmosferă de lounge de cinci stele. Pielea Nappa în culori roșu Titian în partea superioară a bordului și a fețelor de uși și bej Macchiato pe scaune combinată cu lemnul mat de ulm maro deschis reprezintă o combinație de bun gust și arată pur și simplu fabulos. Iar seara poți experimenta cele 64 culori pentru lumina ambientală, opțiune care oferă posibilitatea de a mixa culorile, de exemplu violet pentru gurile de ventilație și roșu în rest. Iar cele patru guri de ventilație centrale au același diametru ca la Clasa E și S dar au un design de turbină, similar cu cele de la Clasa E Coupé.

Avem și o critică deoarece planșa de bord are același layout de la Clasa E și E Coupé, Mercedes renunțând să confere o tușă personalizată lui CLS așa cum s-a întâmplat la prima generație, la care bordul avea o formă mai scobită în dreptul pasagerului, aducând întrucâtva cu un interior de Bentley. Astfel, la interiorul lui CLS regăsim displayul central de 12,3 inci (centrala Comand costă 1.523 euro), opțional indicatoarele de bord digitale afișate pe un al doilea ecran de 12,3 inci (1.011,50 euro) care permit alegerea a trei moduri (Classic, Sport, Progressive), touchpad-ul și controller-ul care controlează meniurile reorganizate într-o formă mai intuitivă.

Surprinzător, deși acoperișul este puternic plonjat spre spate și înălțimea interioară în spate pare redusă, o Test Mercedes-Benz CLS 400 d 4Maticpersoană de 1,80 metri ca mine mai are în spate un deget până la tavan. Explicația: îmbinarea între șezut și spătar este poziționată foarte jos însă confortul este excepțional pentru că șezutul nu este în poziție orizontală ci este ușor ridicat spre înainte astfel că pasagerii nu stau cu genunchii în aer. În plus, atât șezutul cât și spătarul sunt excelent profilate. Tunelul central este foarte masiv și segmentul central este foarte îngust astfel că o călătorie în cinci este exclusă dar CLS nici nu este mașină pentru cinci persoane. În schimb, valorile practice nu sunt excluse pentru că se poate comanda banchetă spate fracționabilă 40/20/40% (517,65 euro), foarte practică pentru mers la ski sau transportat obiecte lungi, iar portbagajul are un volum de 520 litri, mare pentru un coupé.

Datorită lunetei puternic înclinate și geamurilor mici, vizibilitatea spre spate este limitată, motiv pentru care Mercedes oferă standard camera pentru marșarier.  Șoferul stă în poziție foarte joasă, ca într-o mașină sport, susținut de excelentele scaune multicontur active (1.892 euro) care au și reglaj electric pe lungime. CLS este construit pe platforma MRA cu tracțiune spate, utilizată și la Clasa C și E. Asta înseamnă în primul rând noua punte față multilink cu patru brațe, care a redus mult efectul subvirator și o punte spate multilink cu cinci brațe.

Clienții pot alege între trei tipuri de suspensii: standard clasică, adaptivă Dynamic Body Control (1.178,10 euro) și pneumatică Air Body Control (2.261 euro), ultima prezentă și pe mașina de test, care permite reglajul tăriei suspensiei în modurile Comfort, Sport și Sport+ dar și al gărzii la sol. Standard, CLS vine cu selector Dynamic Select cu cinci moduri de reglaj pentru răspunsul motorului și direcției – Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual, în ultimul mod șoferul putând regla separat răspunsul motorului și cutiei (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Manual), direcției (Comfort, Sport), sistemului ESP (Comfort, Sport, Sport+) și al suspensiei dacă ultima se comandă opțional ca pe mașina de test. Pe modul Comfort, garda la sol are valoarea standard și aceasta coboară cu 15 mm pe modurile Eco, Sport și Sport+ sau dacă viteza depășeste 138 km/h sau se ridică cu 15 mm prin apăsarea unui buton dar numai la viteze sub 120 km/h.


Suspensia Air Body Control nu este reglată la fel ca la Clasa S ci mai ferm. Pe modul Comfort, aceasta este destul de fermă în combinație cu jantele AMG de 19 inci încălțate cu pneuri mixte de 245/40 R19 pe față și 275/35 R19 pe spate. Pe modul Sport+ CLS devine un adversar al Seriei 6 Gran Coupé de la BMW, având un pronunțat caracter sportiv, mai ales că și direcția este și foarte precisă în zona punctului mort și oferă un foarte bun feedback. Nu are chiar acea spontaneitate a celei de la Porsche Panamera dar oferă totuși mult confort și plăcere în conducere.

Când mergi cu o mașină cu un interior atât de spectaculos și cu un design exterior care îți taie răsuflarea, Test Mercedes-Benz CLS 400 d 4Maticmotorul rămâne în planul al doilea dar ar fi nedrept să fie așa pentru că noul turbodiesel cu 6 cilindri în linie de 3 litri și 340 CP lansat anul trecut pe Clasa S este absolut fenomenal și ne demonstrează nu doar că dieselul nu a murit ci s-a dezvoltat spectaculos și este și mai ecologic decât a fost vreodată, respectând cele mai stricte norme Euro 6d. Teoretic, nu ar avea ce să caute un motor diesel pe un coupé sport de lux. Însă acest diesel este o excepție pentru că, la fel ca și în Clasa S, este cel mai silențios și rafinat din lume. Deși CLS nu are atâtea materiale fonoabsorbante ca limuzina Clasa S, nici în CLS motorul nu se aude deloc la rece și este incredibil de rafinat și de bine echilibrat. 

Dincolo de rafinament, are un cuplu senzațional de 700 Nm care se dezvoltă liniar și forța de împingere generoasă se manifestă și în zona de turații mai înalte, în jurul a 4.000 rpm, lucru mai rar la un diesel. De altfel, la accelerații mai viguroase, sistemul ESP lucrează serios pentru a evita patinarea roților și a transmite eficient la sol puterea către toate cele patru roți. Distribuția 45/55% față/spate a tracțiunii integrale asigură o dinamică foarte bună.

Pe lângă cuplul uriaș, acest motor oferă și o dinamică de excepție. Accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5 secunde, iar repriza 180-220 km/h se desfășoară parcă la fel de repede ca și cea de la 80 la 120 km/h.
Cutia automată cu 9 trepte oferă mult confort, poate fi și rapidă la nevoie dacă se utilizează padelele și contribuie și la eficiența incredibilă grație unei trepte a noua foarte lungă. La 130 km/h, viteza maximă legală de autostradă, turometrul arăta doar 1.750 rpm, iar computerul de bord doar 6 l/100 km! La consumul redus pe autostradă contribuie și aerodinamica excepțională, Cx-ul de 0,26 fiind un record. Consumul mediu de-a lungul celor 600 km de test a fost de circa 7,8 l/100 km, o valoare foarte bună.


Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic compensează prețul de 76.200 euro cu o echipare standard foarte bună cu sistem multimedia cu ecran de 12,3 inci, jante de minim 18 inci, faruri cu LED, tren de rulare adaptiv Dynamic Select, climă automată Thermatic și cameră de marșarier. O serie de opționale sunt extra și costă destul de mult: farurile Multibeam LED (1.660 euro inclusiv asistent fază lungă), pachetul de asistență la conducere Plus care include pilot automat adaptiv Distronic și asistent de bandă cu corecție activă din direcție care reacționează foarte fin (2.243 euro), sistem audio Burmester (1.011,50 euro), head-up display (1.178 euro), scaune față clima
tizate (880,60 euro).

Verdict AutoExpert

Noul Mercedes CLS atrage din nou cu designul său și arată mai sportiv și mai elegant. Interiorul este superb personalizat cu pachetul Designo dar e păcat că nu mai are o tușă proprie față de Clasa E. Noul turbodiesel de 3 litri și 340 CP este o alegere inspirată chiar și într-un coupé de lux pentru că e rafinat și silențios ca un motor pe benzină și are o liniaritate și elasticitate incredibile.

 

 

  • Interior superb cu pachet Designo
  • Design foarte reușit
  • Diesel extrem de rafinat și de silențios
  • Diesel foarte performant
  • Consum redus
  • Spațiu generos în spate pentru un coupe
  • Portbagaj mare
  • Dotare standard bogată
  • Lipsa unei diferențe de design la interior față de E Coupe și sedan
  • Opțiuni scumpe

 

 

Test Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – galerie foto

 

DATE TEHNICE

Mercedes-Benz

Model

CLS 400 d 4Matic

Motor/ nr. cilindri

L6, turbodiesel

Cilindree (cmc)

2.925

Putere maximă/turaţie (CP/rpm)

340/4.400

Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)

700/1.200-3.200

Transmisie

integrală

Cutie de viteze

9 trepte, automată

L/l/h (mm)

4.988/1.890/1.435

Ampatament (mm)

2.939

Masă la gol (kg)

1.935

Volum portbagaj (l)

520

Acceleraţie 0-100 km/h (s)

5,0

Viteză maximă (km/h)

250

Consum mixt (l/100 km)

5,6

Emisii CO2 (g/km)

148

Preț (euro cu TVA)

de la 76.200

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top