Mercedes lansează primul pick-up premium de clasă medie care preia platforma lui Nissan Navara, dar are un interior 100% Mercedes și un motor de top de origine Mercedes.
Inițial, pick-up-ul a fost o mașină utilitară destinată muncilor și activităților grele. În ultimii ani însă, s-a manifestat o cerere în creștere din partea celor care caută o mașină pentru aventură și petrecerea timpului liber. Nu întâmplător, și la pickup-urile tradiționale cum ar fi Nissan Navara, Ford Ranger sau Toyota Hilux au apărut la noile generații versiuni de top mai echipate și mai luxoase. La fel ca acum 20 de ani când a lansat primul SUV premium, Mercedes a intuit această nișă și beneficiind de parteneriatul cu Renault-Nissan a lansat primul pick-up premium de clasă medie.
Botezat X-Class, acesta utilizează platforma lui Nissan Navara însă Mercedes a învățat din lecția Citan-Kangoo. Designul, nivelurile de echipare, sistemele multimedia, motorul V6, cutia 7G-Tronic și trenul de rulare adaptiv la V6 sunt 100% Mercedes. X-Class va putea fi cumpărat cu trei motorizări: 2,3 litri turbo cu 4 cilindri de origine Nissan cu 163 CP (un turbo) și 190 CP (bi-turbo), disponibile din noiembrie 2018 în Europa și un V6 de 3 litri și 258 CP de la Mercedes, disponibil de la mijlocul lui 2018. Motoarele cu 4 cilindri au standard cutie manuală cu 6 trepte și pot fi combinate cu tracțiune spate sau integrală.
Opțional, se poate comanda cutie automată cu 7 trepte pentru versiunea de 190 CP. Versiunea V6 vine standard cu transmisie automată cu 7 trepte și tracțiune integrală. X-Class este dotat cu două sisteme diferite de tracțiune integrală: nepermanentă pentru versiunile cu 4 cilindri și permanentă pentru V6. Sistemul 4×4 nepermanent este preluat de la Navara și utilizează clasicul buton rotativ de la Nissan care poate comuta din 4×2 în 4x4H până la 100 km/h. În acest caz, transmisia este distribuită spate/față în raport fix de 50/50%. Există și modul 4x4L cu reductor cu raport de reducere de 1:2,7. Opțional, se poate comanda diferențial spate blocabil 100%.
Sistemul 4×4 permanent este de origine Mercedes și include un diferențial central care distribuie cuplul în raport fix 40/60% față/spate. Șoferul poate comuta între 4MAT, 4H (tracțiune mai bună în off-road) și 4L (se cuplează reductorul cu raportul 1:2,9, viteza maximă în acest caz este de 80 km/h). Opțional, se poate comanda un diferențial blocabil spate 100%. Sistemul de asistare la coborârea pantelor e standard la toate versiunile 4×4, iar cel de asistare la pornirea din pantă e standard la versiunile cu transmisie spate. Ca și la GLE de exemplu, versiunea V6 are un tren de rulare adaptiv cu cinci programe: Comfort, Eco, Sport, Manual și Off-road care oferă un răspuns diferit pentru răspunsul cutiei și al motorului, dar nu reglează și suspensia. În Europa, garda la sol este de 202 mm, dar se poate comanda opțional o suspensie înălțată, care conferă o gardă la sol de 221 mm, standard în afara Europei. În acest caz, unghiurile de atac/ventral/ieșire cresc de la 28,8/20,4/23,8 grade la 30,1/22,0/25,9 grade, care reprezintă valori foarte bune în ciuda unui ampatament foarte mare de 3.150 mm.
În plus, X-Class poate trece prin vaduri de apă de 600 mm. Ușa benei se deschide la un unghi de 90 grade pentru modelele cu bară spate și la 180 grade la cele fără. Trenul de rulare este preluat de la Navara cu brațe duble suprapuse pe față și punte spate rigidă cu prindere multilink. Soluția adoptată în premieră de Navara cu arcuri elicoidale pe spate se potrivește perfect caracterului lui Mercedes X-Class care promovează un înalt nivel de confort. Din punct de vedere estetic, Mercedes X-Class va beneficia de toate punctele forte ale unui pick-up clasic, afișând un aspect robust, cu o grilă masivă cu două lamele cromate și steaua Mercedes amplasată central.
Mercedes anunță trei versiuni de echipare, cu design specific: Pure (orientat spre off-road, bare de protecție și ornamente caroserie negre, jante de 17 inch), Progressive (ornamente și bare de protecție în culoarea caroseriei) și Power (pune accent pe confort și stil, bare cromate, faruri LED standard, scaune reglabile electric). Echiparea Pure poate fi configurată cu pachetul Plus cu sistem de asistare la parcare și șine de încărcare în benă, iar la Progressive se pot comanda pachetele Comfort (scaune electrice îmbrăcate în combinație piele artificială Artico/microfibră, climă automată Thermotronic) și Style (faruri LED, lunetă acționată electric, bare pe acoperiș și jante de aliaj de 18 inch). Interiorul are un design unic, 100% Mercedes, și se remarcă prin cele două instrumente de bord incluse în două tuburi la Progressive și Power între care se află un display color de 5,4 inch, volanul multifuncțional cu 12 butoane și gurile de ventilație rotunde.
Nu lipsește nici controllerul amplasat pe tunelul median cu ajutorul căruia se poate controla sistemul de bază Audio 20 sau sistemul multimedia Comand Online cu display de 8,4 inch disponibil opțional. La capitolul siguranță, Mercedes X-Class dispune de sisteme moderne precum Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, Traffic Sign Assist și Trailer Stability Assist. Mercedes X-Class va fi disponibil pe piețele din Europa, America Latină, Africa de Sud, Australia și Noua Zeelandă, din luna noiembrie, la un preț de pornire de 37.294 euro (Germania). Versiunea destinată clientelei europene va fi produsă în uzina Nissan de la Barcelona.
DATE TEHNICE | Mercedes-Benz X-Class | |
---|---|---|
Model | X 220 d/X 220 d 4Matic | X 250 d/X 250 d 4 Matic |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 2.298 | 2.298 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 163/3.750 | 190/3.750 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 403/1.500-2.500 | 450/1.500-2.500 |
Transmisie | spate/integrală | spate/integrală |
Cutie de viteze | 6 trepte manuală 6 trepte | manuală/7 trepte, automată |
L/l/h (mm) | 5.340/1.920/1.819 | |
Ampatament (mm) | 3.15 | |
Sarcină utilă (kg) | 1.042/1.012 | 1.039 (1.031)/999 (991) |
Masă la gol (kg) | 2.158/2.238 | 2.161 (2.169)/2.251 (2.259) |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 12,5/12,9 | 10.9 (11,4)/11.1 (11,8) |
Viteză maximă (km/h) | 172/170 | 184 (179)/180 (175) |
Consum mixt (l/100 km) | 7,6/7,7 | 7,4 (7,7)/7,7 (7,9) |
Emisii CO2 (g/km) | 195/200 | 192 (203)/209 (207) |