Test MG3 Hybrid+

MG3 Hybrid+ AutoExpert.ro

Apele limpezi din clasa mică încep a se tulbura. Clio E-Tech, Yaris HYB și Jazz e:HEV primesc o vizită neașteptată. MG3 Hybrid+ aduce un sistem de propulsie puternic ca un GTI și economic ca un hibrid full. Cum se conduce? Cât de rapid și incitant e în realitate? Cât de rafinat și confortabil se simte? Îți povestesc mai jos! Foto: Quattroruote, MG

Textul pe larg, cu detalii și picanterii, va fi publicat în Revista AutoExpert din iulie!

MG3 este un hatch de clasă mică și vine să facă deranj în segment, propunând un sistem a cărui putere de 194 de cai nu poate fi egalată nici de granzii cu pretenții. În plus, e și cel mai ieftin dintre toți. Pare prea frumos ca să fie adevărat? Asta am încercat să aflu în testul pe care l-am realizat în Grecia cu noul model.

MG3 Hybrid+ AutoExpert.ro

E cel mai mare, fiind cu 14 cm mai lung decât Yaris și cu 6 decât Clio și Jazz. Arată șic, cu ochii migdalați și formele rotunjite dar nicio trăsătură stilistică nu trădează puterea mare dezvoltată de sistemul de propulsie. Jantele au diametrul de 15 inchi și sunt din tablă în echiparea standard, Explore, dar la cele superioare, Excite și Exclusive, au 16 inchi și sunt din aliaj. Standard, primești doar lumini de zi LED, faza scurtă și cea lungă LED fiind disponibile doar în echipările superioare.

Sigur, poți comanda câteva culori extrovertite, care să strige „am aproape 200 de cai și nu mă tem să-i folosesc”, precum galben, roșu și albastru (toate metalizate), pe lângă convenționalele alb, negru, gri și argintiu.

➡ Vezi aici testul video cu MG ZS! 💡

La interior veselia nu-i atât de mare, singura culoare disponibilă fiind negrul. Însă dispunerea instrumentelor și a comenzilor este inspirată de cea din MG4, deci micuțul arată modern și sobru, deopotrivă. Este impresionant cumulul de dotări inclus în prețul de bază. Printre ele, perechea de ecane, formată din instrumentarul digital de 7 inchi și cel central tacltil de 10,25 inchi, climatizarea automată și cotiera centrală.

MG3 Hybrid+ AutoExpert.ro

De fapt, doar la nivelul de echipare de top primești în plus un ornamente pe uși și bord și tapițerie mixtă, parțial din imitație de piele, în rest ai totul la 19.500 euro! Calitatea materialelor este decentă, cu plastice moi doar în zona frontală a bordului și parțial pe fețele ușilor și pe cotierele acestora, iar cele două ecrane au o grafică simplă, inteligibilă, dar nu atractivă.

Patru persoane de 1,80 m pot călători fără probleme, având spațiu suficient și pentru cap și pentru genunchi, și probabil doar pasageriii de peste 1,85 m de pe banchetă vor atinge cu capul plafonul. Bancheta stă sus, pentru că sub ea se află bateria sistemului de propulsie, iar poziția e cu adevărat benefică pentru un acces și o călătorie relaxante. Există mânere de viraj, o mufă USB, cotierele laterale au inserții din plastic moale, dar nu există cotieră centrală, iar buzunarele pentru reviste de pe spătarele scaunelor și gurile de ventilație vin doar de la al doilea nivel de echipare.

 ➡ Citește aici testul cu MG4! 💡 

MG3 Hybrid+ AutoExpert.ro

Surprinzător, spătarul banchetei se rabatează doar într-o singură bucată, indiferent de nivelul de echipare, și face un mic prag, neexistând podea dublă amovibilă care să-l anuleze. În portbagaj găsești  241 l pentru bagaje, valoare surclasată ce toate cele ale rivalilor: de Clio cu 13 l, de Yaris cu 45 și de Jazz cu 63. Finisarea este bună, cu material textil pe lateral, iar pe peretele din dreapta se află o agățătoare de pungi. Sub podeaua sa se află bateria de 12 V.

MG3 Hybrid+ AutoExpert.ro

Bun, lucrurile simple s-or gătat. Începe nebunia! Sub capotă se află un sistem full hibrid de propulsie remarcabil atât prin absolut fiecare componentă a sa, cât și pe de-a-ntregul. Să le luăm pe rând. Motorul termic este un „4 cilindri” aspirat, care funcționează în ciclu Atkinson pentru eficiență maximă. Dezvoltă 102 cai, are un randament de 41% și lucrează fie în tandem cu cel electric, fie singur.

➡ Vezi aici pagina lui MG3 Hybrid+! 💡

Electricul produce 136 de cai și care nu are rival în segment, cel al lui Clio dezvoltând 49, al lui Yaris 80, iar al lui Jazz 109 (dar ultimul propulsează mașina fără ajutorul celui termic). Bateria e mare, raportată la canoanele segmentului B, având o capacitate brută nemaivăzută, de 1,83 kWh, față de 1,2 a lui Clio, 0,76 a lui Yaris, cea a lui Jazz fiind necomunicată (deși sunt rapoarte care spun că ar avea 0,8 kWh). În plus, lucrează la o tensiune neobișnuit de mare, de 350 V, aproape cât una de mașină electrică, fapt care îi permite să se încarce repede la decelelări și să folosească cabluri de înaltă tensiune mai subțiri, deci mai ușoare.

În sfârșit, cutia de viteze are trei trepte și este „una automată clasică”, conform reprezentantului MG. Nu are ambreiaj, dar nu mi-a spus dacă e cu convertizor de cuplu, limitându-se la „e hidraulică, e mai greu de explicat”.

Sistemul are mai multe moduri de funcționare. Invariabil, până la 80 km/h, doar motorul electric trimite puterea la roți, cel termic fie fiind oprit, fie funcționând fie ca generator de curent. Dacă există suficient curent în baterie, până la 60 km/h MG3 poate rula pur electric, atâta vreme cât ești blând cu accelerația. Altminteri, motorul termic pornește ca să încarce bateria, funcționând ca un hibrid în serie.

➡ Vezi aici un test comparativ cu concurenții lui MG3 Hybrid+! 💡

Apoi, de la 80 km/h, se nasc mai multe scenarii. În toate, motorul termic transmite putere către roți, folosind cutia cu trei trepte. O face fie singur, la anumite viteze constante la drum întins, când cel electric devine ineficient (așa cum face, de exemplu, Honda CR-V), fie împreună cu cel electric, la accelerări și la viteze constante care nu avantajează consumul exclusiv de benzină. Cât despre cutie, o avea ea doar trei trepte, dar, pentru că motorul termic este cuplat la roți doar începând de la 80 km/h, prima treaptă are demultiplicarea treptei a patra de la transmisiile clasice, deci cele trei rapoarte ale cutiei sunt echivalente treptelor 4, 5 și 6.

MG3 Hybrid+ AutoExpert.ro

Acum, că am deslușit toată nebunia din spatele sistemului de propulsie, hai să-ți povestesc cum se simte MG3 Hybrid+ de la volan. În primul rând, poate te întrebi de ce accelerează până la 100 km/h în 8 secunde, pe când Jazz, cu sistemul său de 109, CP o face cu doar 1,4 secunde în plus? Simplu, pentru că MG3 dezvoltă 136 de cai până la 80 km/h, după această viteză intrând în ecuație motorul termic puterea totală crescând progresiv până când atinge valoarea maximă de 194 CP.

Pe scurt, când culci accelerația din repaus, cei (doar) 136 de cai electrici trag de hatch cu o forță nebănuită, rupând aderența pe puntea față, iar de la 80 km/h, intrarea motorului termic în ecuația tracțiunii se simte puternic, ca și cum sistemul ar prinde o nouă viață. Așa cum se simțea intrarea turbosuflantei la modelele din anii ’90, adică entuziasmant.

Accelerații de top sau conducere relaxantă

Practic, repriza 80-120 km/h, care durează 5 secunde, suspectez că este la fel de rapidă precum cea 40-80, într-atât de impresionant se desfășoară „ostilitățile”. La fel de impresionant, la viteze mici vibrațiile sunt minime, pentru că până la 80 km/h motorul termic are doar rol de generator, deci este decuplat de la roți, netransmițând vibrații prin suspensie sau direcție.

MG3 Hybrid+ AutoExpert.ro

Pe șosea, ansamblul este omogen, dar nu deosebit de agil. Principala vină aparține direcției, care este puternic demultiplicată (am „măsurat” aproximativ 3,4 ture de volan între capete), fapt sesizabil mai ales în vecinătatea punctului central, unde trebuie să învârți mult de volan pentru a vira puțin.

Asta nu-i va afecta, probabil, pe 90% din posesorii lui MG3, dar cei 10% care preferă să tragă de el pe viraje, o vor simți. La fel cum vor simți și lipsa de feedback din direcție, care nu comunică nivelul de aderență rămas, fapt nu foarte plăcut mai ales în combinație cu anvelopele Kumho Solus HS63, care pierd repede aderența, subvirând pe asfaltul alunecos al Greciei.

Incisivitatea face loc confortului

Pe de altă parte, suspensia filtrează excelent denivelările, deci putem concluziona că MG3 Hybrid+ este plăcut la condus, fără a-și propune atingerea unei sportivități extreme în manevrare.

În ecuația asta, poate că cel mai impresionant este sistemul de frânare, care nu „trădează” schimbul de ștafetă dintre regenrarea curentului și utilizarea discurilor de frână. Este omogen și ușor de dozat, deci place.

MG hatch mic AutoExpert.ro

În total, am avut o oră de condus efectiv, deci nu m-am putut edifica mai mult asupra comportamentului dinamic, nici măcar asupra consumului, pentru că încercând să aflu toate secretele sistemului de propulsie, am accelerat puternic sau mai puțin puternic, fără să conduc „creștinește”, iar, astfel, consumul a fost de 6,5 l/100 km.

Abia îl aștept în România, pentru un test „pe îndelete”. Până atunci, însă, îți mai spun că în decembrie va ajunge în oferta de la noi și versiunea cu motor termic, propulsată de o unitate nouă, despre care îți povestesc mai multe în revistă.

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuN-am mai condus un hatch mic hibrid care să mă entuziasmeze atât de tare în linie dreaptă! MG3 Hybrid+ mai are de lucru în viraje, dar câți clienți îl cumpără pentru a stabili recorduri de viteză pe Transfăgărășan? „Ținta” sa sunt clienții economi, cu înclinații spre confort, care tânjesc la spațiu interior, iar la aceste aspecte MG3 strălucește!

 

  • Preț mic
  • Sistem puternic de propulsie
  • Frâne ușor și natural de dozat
  • Suspensie confortabilă
  • Consum mic, date fiind stilul meu de conducere
  • Direcție vagă și prea demultiplicată
  • Anvelope alunecoase, comportament subvirator
Date tehniceMG3
ModelHybrid+ Exclusive
Motor termic
Nr. cilindriL4, aspirat
Cilindree (cmc)1498
Putere maximă/turație (CP/rpm)102/6000
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)128/4500
Motoare electrice
Putere maximă (CP)136
Cuplu maxim (Nm)250
Putere totală ansamblu (CP)194
Cuplu total ansamblu (Nm)425
Transmisieautomată, 3 trepte
L × l × h (mm)4113 x 1797 x 1502
Ampatament (mm)2570
Masă la gol (kg)1285
Volum portbagaj (l)241
Baterie brut (kWh)1,8
Accelerație 0–100 km/h (s)8
Viteză maximă (km/h)170
Consum mixt (l/100 km)4,4
Emisii CO2 (g/km)100
Preț (euro)de la 22.490
Preț exemplar testat (euro)22.990

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top