Test drive Mitsubishi Outlander 2014

mitsubishi outlander (9)

Spaţiu pentru întreaga familie

mitsubishi outlander (6)

Mitsubishi Outlander este o prezenţă discretă pe drumurile româneşti, dar care vine cu o ofertă de spaţiu interior şi versatilitate interesante

mitsubishi outlander (8)

Lansat la Geneva în urmă cu doi ani, Mitsubishi Outlander este un automobil care mizează pe simplitate şi conservatorism, atât în design cât şi în exploatare. Faptul că este un model global, identic pe pieţele asiatică, nord-americană şi europeană se reflectă în design, făcut în ideea de a împăca toate gusturile şi în ţinuta de drum axată pe confort.

mitsubishi outlander (13)

Simplu şi spaţios

mitsubishi outlander (16)

Dacă la prima vedere interiorul lui Outlander pare extrem de simplu, bordul drept trimiţându-ne cu gândul mai degrabă la un pick-up după ce parcurgi mai mulţi kilometri la volan începi să apreciezi această abordare. Consola centrală care nu face corp comun cu maneta schimbătorului de viteze îţi asigură un spaţiu extrem de generos pentru genunchi. Ceasurile de bord au o grafică actuală şi uşor lizibilă iar comenzile climatizării sunt uşor de accesat. Consola centrală este dominată de ecranul tactil al sistemului audio Rockford Fosgate, care va fi o încântare pentru pasionaţii de bass la volum înalt. Rezoluţia acestuia nu este cea mai bună, dar funcţionalitatea este bună. Varianta de echipare Instyle vine cu tapiţerie din piele şi inserţii din aluminiu ce dau o notă plăcută interiorului cu aspect mai degrabă simplist. Principalul atu al lui Mitsubishi Outlander este spaţiul interior, fiind unul dintre cele mai încăpătoare automobile din segment. Hayonul electric se poate deschide prin telecomandă, facilitând accesul la portbagajul cu un volum de 520 litri. Pe banchetă spaţiul este foarte bun, atât pentru genunchi cât şi pentru cap, la nevoie existând pentru distanţe scurte şi al treilea rând de scaune.

mitsubishi outlander (14)

Orientat spre confort

mitsubishi outlander (6)

Outlander este cu siguranţă un SUV proiectat pentru cei care merg 90% din timp pe asfalt, dar care poate merge la nevoie şi pe drumuri neasfaltate sau acoperite cu noroi ori zăpadă. Sistemul de tracţiune integrală permanentă are trei moduri ce sunt controlate extrem de simplu prin apăsarea butonului 4WD amplasat lângă schimbătorul de viteze. Butonul permite selectrarea unuia din modurile Eco, Auto sau Lock în funcţie de calea de rulare. În majoritatea cazurilor modul Eco va fi suficient. Într-un test de câţiva km pe drumuri agricole acoperite cu noroi după o ploaie serioasă pot spune că sistemul 4×4 se descurcă şi pe astfel de drumuri fără probleme, mai ales datorită suspensiei confortabile. Suspensia absoarbe cu succes şi orice denivelare a asfaltului. Reversul medaliei este un plus de ruliu pe viraje, dar şi o direcţie cu o asistare artificială.

mitsubishi outlander (12)

 

Modelul testat era echipat cu un propulsor de 2.2 litri şi 150 CP cuplat la o cutie manuală cu şase trepte. Am apreciat de la început etajarea bună a cutiei, în condiţiile în care tot mai mulţi constructori de SUV-uri fac primele rapoarte mult prea scurte pentru a compensa lipsa unui reductor. Cuplul de 380 Nm este disponibil de la turaţii mici mulţumită cilindreei mai mari şi îi imprimă automobilului reprize decente, dar şi o acceleraţie până la 100 km-h în 9.7 secunde. Pentru cei care vor economie de carburant există un mod ECO, acesta reducând sensibilitatea pedalei de acceleraţie şi răspunsul motorului.  Consumul este unul bun ţinând cont de masa maşinii, în mediu urban obţinând în timpul testului aproximativ 10 l-100 km în timp ce în mediul extraurban, la o rulare liniştită obţinem chiar şi 6 l-100km.

mitsubishi outlander (3)

 

Mitsubishi Outlander este genul de maşină pe care o vor alege familiile cu unul sau doi copii, ce călătoresc des împreună. Spaţiul interior generos, confortul şi multitudinea sistemelor de siguranţă făcând din Outlander o maşină interesantă. Mitsubishi Outlander are 5 stele la EuroNCAP şi vine cu o garanţie de 5 ani sau 150.000 km. Preţurile încep de la 22.300 Euro TVA inclus pentru varianta Invite fără transmisie integrală şi cu motorul pe benzină. Modelul testat, cu un nivel de echipare Instyle, cu tapiţerie din piele, sistem de navigaţie şi motorul diesel de 2.2 litri ajunge la un preţ de 37064 Euro cu TVA.

Date tehnice2.2 Diesel
pret de baza28.508 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.380/1.985
L/l/h (mm)4.650/1.800/1.680
volum portbagaj (L)520/1.755
combustibilmotorina
cilindree (cmc)2.268
putere max. (kW(CP)/rpm)110(150)/3.500
cuplu max. (Nm/rpm)380/1.750
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)200
sprint 0-100 km/h (s)9,8
consum urban/extra/mixt (L)6,4/4,6/5,3
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/138

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top