Test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design: Pionier reinventat

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Micul crossover japonez are misiunea complicată de a replica succesul primei generații. Noua generație marchează un progres mare în materie de calitate, echipare și sisteme de asistență și conectivitate dar nu și-a pierdut originalitatea. Test cu singura versiune disponibilă la start cu motorul 1.0 Turbo de 117 CP.

Astăzi, oriunde te uiți pe stradă, nu se poate să nu dai cu ochii de un crossover de clasă mică. Acum 10 ani acestea nici nu existau la fel cum nu existau nici așa zișii influenceri, un alt fenomen al social media apărut în ultimul deceniu.

De aceea, Juke poate fi considerat bloggerul modei din lumea auto pentru că în 2010 acesta a inventat un nou segment în care astăzi fiecare producător are cel puțin un exponent dacă nu două. Nissan chiar menționează că astăzi Juke are nu mai puțin de 24 rivali în cel mai populat segment de SUV-uri (1,707 milioane unități în 9 luni din 2019, +13% față de aceeași perioadă din 2018).

Cu un ciclu de viață de aproape 10 ani, mai lung decât a oricărui rival, misiunea lui Nissan a fost dintre cele mai dificile deoarece trebuia să reinventeze Juke într-un segment suprapopulat fără a pierde originalitatea care a condus la succesul primei generații.

Juke s-a impus în primul rând prin designul său neconvențional, original și captivant care era diferit de tot ce exista, fiind altfel chiar decât celelalte modele ale gamei Nissan.

Caroserie și interior 

Acum, tema de design a conceptului Qazana pe care s-a realizat prima generație Juke este interpretată într-un mod mai modern și mai matur. Nu mai are fața aceea jucăușă cu “ochii bulbucați” dar își păstrează identitatea cu care a cucerit aproape 1 milion clienți și are un design mai bine integrat în linia actuală Nissan. Se păstrează în continuare farurile rotunde în timp ce luminile de zi lungi și subțiri sunt am plasate sub linia capotei și încadrează grila V-Motion.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Cu montantul spate inspirat de Leaf, caroserie în două culori și jantele de 19 inci la noua echipare N-Design, Juke are un aer de macho serios și o linie agresivă care inspiră agilitate.

Și sub caroserie totul este nou, Juke bazându-se pe platforma CMF-B de la Clio/Captur care a condus și la creșterea dimensiunilor. Noul Juke utilizează mai bine spațiul interior în sensul că la o creștere a lungimii cu 7,5 cm, ampatamentul a crescut cu 11 cm și înălțimea este mai mare cu 3 cm.

Spațiul la cap în spate este decent fiind la același nivel cu predecesorul său, dar acum este ceva mai mult loc la genunchi și persoanele înalte stau mai confortabil. Și lățimea interioară net mai mare oferă mai multă libertate de mișcare, iar șoferul se bucură acum și de reglajul pe adâncime al volanului, inexistent la vechea generație.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Un progres semnificativ se observă și la portbagaj care are în primul rând o deschidere mai largă datorită adoptării unor stopuri din două bucăți, iar în al doilea rând volumul măsurat a crescut la 348 litri față de 319
litri la prima generație. Podeaua dublă este practică pentru că prin rabatarea banchetei se obține o suprafață plană de încărcare.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Un progres și mai mare se observă la interior și acesta pare un salt peste 2-3 generații, nu doar peste o generație. S-a renunțat la ideea de design cu tunelul median similar unui rezervor de motocicletă însă în continuare tunelul median este înalt ca în mașinile sport și zona centrală este îmbrăcată într-un plastic de calitate a cărui culoare depinde de combinațiile exterioare de culori.

Interiorul este foarte elegant cu combinații de plastic moale peste toată planșa de bord inclusiv pe toată fața de ușă și tunelul median.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Planșa de bord este o combinație de clasic și modern. Comparativ cu Captur care are panoul de instrumente complet digital, Nissan Juke vine cu două indicatoare clasice între care se află un display TFT de 7 inci, iar în locul micului display încastrat în bord de la prima generație avem acum un display tactil de 8 inci de sine stătător amplasat în partea superioară a bordului, în câmpul vederii.

 

Dinamică și confort

Construit pe platforma CMF-B datorită căreia a salvat 23 kg și având în vedere ADN-ul său (numele Juke sugerează dans sau schimbare de direcție), ne așteptam ca Juke să păstreze cel puțin agilitatea înaintașului său.

Cu o direcție foarte echilibrată pe care am apreciat-o și la Captur, cu jante de 19 inci la echiparea N-Design și cu un tren de rulare ceva mai rigid decât la Captur, Juke este o jucărie pentru oameni mari, foarte incitantă la condus. Se simte ușor și angajant fiind extrem de plăcut la condus.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Ruliul este redus și direcția răspunde spontan la schimbările de direcție. Iar dacă utilizați butonul Drive Mode din fața schimbătorului care schimbă în Eco, Standard și Sport, pe Sport vă veți bucura de o direcție și mai incisivă și un răspuns mai bun al motorului care stă mai sus în ture.

Apropos de motor, Juke ar fi meritat cu siguranță și noul 1.3 turbo de la Captur și Qashqai deoarece trenul de rulare foarte sigur și neutru suportă fără probleme și un cuplu mai mare.

Revenind la singurul motor disponibil pentru Juke, cel de 1.0 litru și 117 CP, acesta este diferit de cel de la Clio/Captur de 1.0/100 CP în sensul că acesta are injecție directă de benzină pe când cel de la Clio/Captur este cu injecție indirectă.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Face parte din noua familie de motoare Renault/Nissan cu 3 și 4 cilindri cu tehnica de honuire a cilindrilor preluată de la Nissan GT-R ceea ce înseamnă că are frecări extrem de reduse și se turează foarte ușor. La relanti și la repornire după start/stop se simt ușoare vibrații care dispar pe măsură ce începi să accelerezi.

Sub 2.000 rpm nu este foarte vioi, dar dacă îl turezi peste această limită are multă vivacitate și îi place să urce în ture foarte lejer până la turația maximă de 5.250 rpm și chiar dincolo de ea. Ne place flexibilitatea lui dincolo de 2.000 rpm și ușurința cu care se turează fără ca nivelul de zgomot să crească deloc.

De altfel, la viteze de autostradă, Juke este un companion foarte plăcut și micul motor nu se aude deloc. În cazul mașinii noastre de test, motorul a fost cuplat cu transmisia manuală cu 6 trepte (opțional se oferă o transmisie automată DCT cu dublu ambreiaj și 7 trepte, măsurătorile din fișă fiind pentru cutia automată) care este relativ corect etajată dar cu treptele a doua și a treia destul de lungi.

Și consumul este mai mult decât decent. În măsurătorile colegilor de la Quattrotuote, acesta a fost de 7,04 l/100 km la versiunea automată, iar noi am înregistrat chiar mai puțin, și anume 6,7 l/100 km la cea manuală.
Nu în cele din urmă, echiparea N-Design vine cu sistemul de asistență ProPilot care include câteva sisteme de asistență în premieră (vezi caseta).

Juke 1.0 117 CP începe la 17.200 euro, un preț decent având în vedere că noul Captur în versiunea 1.0 100 CP Life pornește de la 15.900 euro. Echiparea N-Design este însă destul de scumpă, pornind de la 23.490 euro dar nu mai trebuie să comanzi nimic la ea.

Sistemul multimedia 

Controlat cu telefonul

Sistemul multimedia cu ecran tactil de 8 inci este configurabil, șoferul putând personaliza ce submeniuri să apară pe ecranul principal. Sistemul este compatibil AppleCarPlay și AndroidAuto, iar la hartă se poate face zoom ca la smartphone.

Ecranul are o rezoluție mult mai bună și sistemul de navigație se mișcă mai rapid. Cu ajutorul Google Home, proprietarul poate deschide sau închide mașina din smartphone sau poate verifica presiunea din pneuri și nivelul de ulei înainte de a pleca într-o călătorie.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

De asemenea poate controla luminile sau să trimită de pe telefon o destinație de navigație către sistemul de navigație al mașinii. Nu în cele din urmă, sistemul audio Bose Personal Plus cu opt difuzoare dintre care două integrate în tetierele scaunelor față oferă o audiență superbă.

Sisteme de asistență 

Pro Pilot modernizat

Sistemul Pro Pilot este disponibil pentru prima oară la Juke. Acesta include pilot automat adaptiv, frânare de urgență cu recunoașterea pietonilor și bicicliștilor, recunoașterea semnelor de circulație, asistență la traficul din spate și asistent de bandă cu corecție activă din direcție.

Nouă este funcția de detector de unghi mort cu corecție din direcție, adică sistemul nu doar avertizează prin triunghiul galben din oglinda retrovizoare privind prezența unui alt vehicul în unghiul mort ci și menține mașina pe bandă dacă șoferul nu a văzut semnalul.

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

De asemenea, butonul SOS are acum și funcție automată. Dacă are loc un accident grav și șoferul este în imposibilitate de a apăsa butonul, sistemul mașinii detectează că este pericol major și apelează automat 112

 

 

 

 

test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design 2020

Verdict

Noul Nissan Juke păstrează în continuare calitățile care l-au făcut remarcat. E fun to drive și are un design atrăgător chiar dacă acum nu e mai este la fel de diferit fiind mai matur și mai bine integrat în linia Nissan. Spațiul interior este în progres și la fel și portbagajul, iar pachetul de sisteme de asistență este peste media clasei. Ar merita însă și un motor mai puternic pe măsura trenului de rulare agil și incisiv.

  • Materiale de foarte bună calitate la N-Design
  • Ergonomie în mare progres
  • Agilitate remarcabilă
  • Echipare standard foarte bogată
  • Pachet de sisteme de asistență peste media clasei
  • Nivel de zgomot foarte redus
  • Lipsă cuplu sub 2.000 rpm
  • Preț mare la echiparea de top N-Design
DATE TEHNICE Nissan
ModelJuke DIG-T 117 N-Design
Motor/ nr. cilindri L3,turbo
Cilindree (cmc)999
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)117/5.250
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)180/1.750
Transmisiefață
Cutie de viteze6 trepte, manuală
L/l/h (mm)4.210/1.800/1.595
Ampatament (mm)2.636
Volum portbagaj (l)422-1.088
Masă la gol (kg)1.207
Acceleraţie 0-100 km/h (s)11,1
Viteză maximă (km/h)180
Consum mixt (l/100 km)6,1
Emisii CO2 WLTP (g/km)138
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
Accelerații
0-60 km/h (s) 4,9
0-100 km/h (s)11,1
0-120 km/h (s)16,2
0-130 km/h (s)19,4
1 km cu start de pe loc (s)33,0
Reprize
Repriză 70-90 km/h (s)4,4
Repriză 70-120 km/h (s)11,3
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)38,3
La cald, încărcat (m)38,8
Consum
Consum la 90/100/130 km/h (l/100 km)4,87/5,52/8,26
Consum oraș/drum național/autostradă (l/100 km)7,19/6,09/7,69
Consum în test (l/100 km)7,04
Masă
Masă măsurată (kg)1.393
Distribuția maselor (%)61/39
Zgomot interior
la 50 km/h (dBA)57,8
în accelerare maximă72,9
Preț (euro cu TVA)23.490

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top