Noua generație Nissan Qashqai este un SUV cu numeroase calități. Chiar dacă a renunțat la motorizările diesel, nu a eliminat însă tracțiunea integrală, o calitate pe care mulți clienți și-o doresc pentru mașina familiei.
foto: Bogdan Paraschiv
Noua generație Nissan Qashqai este deja un bestseller. Chiar dacă pentru moment, japonezii oferă exclusiv motorizări pe benzină cu sistem mild hybrid, clienții apreciază ce are de oferit noul model. Iar un atu important față de multe alte modele concurente este faptul că noul Qashqai poate fi comandat și în versiune cu tracțiune integrală. A treia generație Qashqai e construită pe noua platformă CMF-C a alianței și vine și cu un nou sistem de tracțiune integrală, care este disponibil doar pentru versiunea mai puternică a motorului turbo de 1,33 litri, de 158 CP, și cu sistem mild hybrid la 12V.
Generație nouă
Noul Qashqai are 4,43 metri lungime, cu 4 cm în plus față de generația anterioară, este mai înalt și mai lat cu 3 cm, iar ampatamentul a crescut de 2,65 m la 2,67 metri.
Partea din spate a fost desenată cumva convențional, remarcându-se luneta înclinată și stopurile LED lungi, însă partea care te cucerește cu adevărat este cea frontală. Grila V-Motion este încadrată de două rame cromate și blocurile optice în formă de bumerang. Partea superioară a acestora este rezervată pentru luminile de zi LED, care se transformă în semnalizator, iar elementul inferior sunt blocurile LED pentru faza lungă și scurtă. Privit din față, Qashqai are o notă ceva mai agresivă față de generația anterioară, dar reușește să păstreze un aer familiar. Se remarcă și prizele de aer laterale, care asigură un flux de aer pe lângă roțile din față.
Interior
La interior, Nissan a păstrat atmosfera sobră specifică mărcii, dar a digitalizat aproape complet interiorul. Materialele pe care le-am regăsit pe nivelul de echipare Tekna Plus, penultimul în ierarhia echipărilor pentru Qashqai sunt excelente, iar calitate finisărilor este la nivel înalt. În loc de planșa de bord clasică, avem acum un display digital de 12,3 inch configurabil la o simplă apăsare de buton. În funcție de preferințele celui de la volan, ecranul poate afișa indicatoare de bord mari, în stil analog și o cantitate mai mică de informații suplimentare, sau poate reduce indicatoarele de viteză și turații pentru un spațiu mai generos central unde pot fi afișate informații de la computerul de bord sau de la sistemul de navigație. Rezoluția ecranului este decentă, dar s-ar mai putut lucra la grafică.
Pe consola centrală avem un al doilea display tactil de 9 inch, ce integrează perfect sistemul Apple CarPlay, disponibil inclusiv fără fir. Mai mult, Nissan a păstrat un set de comenzi analogice, inclusiv butoane rotative mari și clare pentru volum și reglajele sistemului audio. Totul este la îndemână și intuitiv, fără să te pierzi prin meniuri infinite.
Sistemul de climatizare are bloc de comenzi analogice separate, ceea ce îl face extrem de simplu de operat. Pe nivelul de echipare Tekna Plus, scaunele față oferă funcție de masaj, iar volanul și parbrizul sunt încălzite. Nivelul de top mai oferă trapă panoramică, sistem de asistență Pro Pilot, faruri LED adaptive, head-up display cu laser și un sistemul Around View Monitor.
Tracțiune integrală
Versiunea cu tracțiune integrală și jantele opționale de 20 inchi vine cu punte spate multilink, ce aduce un plus la capitolul dinamică. Qashqai-ul cu tracțiune integrală îți va oferi un plus de încredere pe asfalt ud, sau în situații cu aderență limitată. În plus, va aborda cu mai multă siguranță ieșirile pe drumuri neasfaltate. Sistemul de tracțiune integrală este acum complet automat. Singurul element de control este un selector rotativ amplasat în spatele levierului pentru cutia de viteze. Prin intermediul acestui selector se poate alege dintre cinci moduri de rulare: Eco, Standard, Sport, Snow și Off-road. În primele trei moduri, sistemul trimite puterea către puntea față, iar în cazul în care sistemul detectează o pierdere de aderență, trimite o parte din cuplu către puntea spate.
Modelul Nissan Qashqai cu tracțiune integrală este echipat obligatoriu cu cutia de viteze automată X-Tronic. Cutia este de fapt o transmisie CVT cu șase rapoarte prestabilite. Nu există posibilitatea de a alege cutie de viteze manuală pentru versiunile cu tracțiune integrală.
Consum
Deși este echipat cu un sistem mild-hybrid la 12V, propulsorul pe benzină 1.33 duce greul, iar consumul înregistrat în traficul urban reflectă acest lucru. Sistemul mild-hybrid poate opri motorul termic la viteze mai mici de 18 km/oră. Oficial, Qashqai 1.3 DiG-T 4WD are un consum mediu oficial de 7 litri/100 km. Consumul înregistrat de computerul de bord pe un parcurs exclusiv urban a variat între 9,1 și 10,8 litri/100 km.
Verdict AutoExpert
A treia generație a modelului Nissan Qashqai este cea mai reușită de până acum. Cu un design modern și atrăgător combinat cu o latură practică bine structurată, Qashqai va deveni rapid un bestseller, chiar dacă nu mai există opțiune diesel.
DATE TEHNICE | Nissan Qashqai Tekna Plus |
---|---|
Model | 1.3 DiG-T 4WD |
Motor/nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cm3) | 1332 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 156/5500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 270/1800-3750 |
Tracțiune | integrală |
Cutie de viteze | automată CVT |
L × l × h (mm) | 4425/1835/1625 |
Ampatament (mm) | 2665 |
Volum portbagaj (l) | 436 |
Masă la gol (kg) | 1532 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 9.9 |
Viteză maximă (km/h) | 190 |
Consum mixt (l/100 km) | 7 |
Emisii CO2 (g/km) | 158 |
Preț (euro, cu TVA) | 34570 |