Nissan a modernizat cel mai bine vândut SUV compact din Europa care este acum mai bine insonorizat, mai confortabil, mai bine echipat și are un design și mai atractiv. Primele impresii despre Qashqai facelift.
Cu 253.444 unități vândute în 2016, Qashqai este cel mai bine vândut SUV compact din Europa, deținând 10,3% dintr-un segment în continuă creștere și cifrat la 2,3 milioane unități anul trecut. Ironie a sorții, modelul lansat în 2007 ca o alternativă la un hatch a ajuns cel mai bine vândut SUV compact înaintea lui VW Tiguan & Co. Întotdeauna e destul de greu să îmbunătățești un bestseller dar Nissan a găsit căile potrivite de a face și mai atractiv Qashqai. În primul rând, designul a fost actualizat cu noua grilă V-Motion care încadrează noua siglă ascunsă sub un geam plat în spatele căreia se află radarul sistemului de frânare de urgență la versiunile de la N-Connecta în sus (versiunile Acenta și Visia au o grilă mai tradițională neavând sistem de frânare de urgență).
Blocurile op tice sunt noi și sunt diferențiate mai clar farurile cu halogen de la Visia, Acenta și N-Connecta de cele cu LED de la Tekna și noul nivel de top Tekna+. De asemenea, la farurile halogen, semnătura bumerang a luminilor de zi este nouă fiind formată din nouă LEDuri în loc de șase în trecut. La farurile full LED, faza scurtă beneficiază de funcție adaptivă, o premieră pentru Nissan în Europa. În spate, bara a fost reproiectată, iar stopurile au de asemenea o semnătură tip bumerang care creează un efect dinamic și cursiv.
La interior, atrage atenția noul volan puțin mai gros (37,5 mm față de 34,5 mm), cu partea inferioară teșită, cele trei brațe mai subțiri și butoane de control mai elegante și mai ergonomic amplasate, de culoare neagră, care le-au înlocuit pe cele argintiu satinat, care nu arătau prea premium. De asemenea, de la nivelul N-Connecta scaunele sunt noi beneficiind de un suport lateral mai bun și un spătar mai lat. Radio digital DAB e standard pe toată gama, iar sistemul de navigație NissanConnect, standard de la N-Connecta în sus și opțional la Acenta are o interfață nouă mai intuitivă.
Notăm și noul sistem audio BOSE, Qashqai fiind al doilea model după Micra care primește un sistem audio dedicat special cu două tweetere la baza parbrizului, câte două difuzoare de medii în ușile față și spate și două subwoofere montate în locașul roții de rezervă. În materie de sisteme de asistență, Nissan oferă acum în plus Rear Cross Traffic Alert (avertizează asupra vehiculelor din spate la cuplarea marșarierului), iar sistemul de frânare inteligentă a fost upgradat cu sistemul de recunoaștere a pietonilor (disponibil la finalul lui 2017).
În martie 2018 Qashqai va putea fi echipat cu sistemul ProPilot – un sistem de conducere semiautonomă care va debuta în premieră pe noul Leaf. Nissan a operat modificări la trenul de rulare și insonorizare. Izolația fonică a fost îmbunătățită în zona ușilor din față și în zona pasajelor roților spate, geamurile spate sunt mai groase, iar compartimentul motor a fost mai bine insonorizat la versiunea diesel de 1,6 litri.
De asemenea, bara anti-ruliu este mai rigidă, iar direcția revine la poziția neutră mai ușor și este mai precisă. Gama de motoare a rămas neschimbată, majoritatea vânzărilor fiind concentrate pe 1.2 turbo/115 CP (20%din vânzări în România) și 1.5 dCi/110 CP (50% din vânzări în România). Noi am condus versiunile de top 1.6 DIG-T de 163 CP pe benzină 4×2 și 1.6 dCi de 130 CP 4×4, ambele cu transmisie manuală cu 6 trepte. Poate părea surprinzător dar în ciuda vechii tradiții Nissan din vremurile lui Patrol și Terrano II, singura versiune 4×4 disponibilă, echipată cu motorul turbodiesel de 1,6 litri și 130 CP, reprezintă doar 12% din vânzări în România (8% în Europa).
La condus însă, versiunea turbodiesel de 1,6 litri în combinație cu tracțiunea integrală este preferata noastră. Oferă multă tracțiune, iar motorul de 1,6 litri impresionează prin forța de împingere respectabilă pentru un motor de această cilindree datorată cuplului maxim de 320 Nm, similar cu al multor motoare de 2 litri. Față de modelul vechi este evidentă reducerea nivelului de zgomot și mai ales la accelerări mai viguroase, acesta nu se mai aude decât foarte puțin.
Apoi, schimbările la trenul de rulare au contribuit la reducerea ruliului și la o creștere a incisivității în viraje. Qashqai se înclină mai puțin și este mai angajant și mai plăcut de condus pe viraje. Motorul turbo pe benzină de 1,6 litri este rafinat și doar puțin mai rapid la accelerații, dar consumă mai mult.
- Design exterior elegant »Interior rafinat
- Ruliu în scădere
- Comportament rutier mai dinamic
- Insonorizarea mai bună la diesel
- Lipsa unui tren de rulare adaptiv
- Doar o versiune 4×4
DATE TEHNICE | Nissan Qashqai |
---|---|
Model | 1.6 dCi 4x4 |
Motor/ nr. Cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.598 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 130/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 320/1.750 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze | 6 trepte, manuală |
L/l/h (mm) | 4.394/1.806/1.595 |
Ampatament (mm) | 2.646 |
Volum portbagaj (l) | 430-1.598 |
Masă la gol (kg) | 1.61 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,5 |
Viteză maximă (km/h) | 190 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,9 |
Emisii CO2 (g/km) | 129 |