Nişa nişelor
Insignia Country Tourer încearcă să acopere golul lăsat între Insignia SportsTourer şi Antara, cu un motor diesel de 2 litri şi 195 CP, sistem de tracţiune 4×4 şi cutie de viteze automată cu 6 trepte.
Perceput mai degrabă ca un break cu gardă şi tracţiune integrală, Insignia Country Tourer face parte din categoria exponatelor exclusiviste pe străzile din România. Nu este sabotat doar de reticenţa cumpărătorilor pentru o astfel de caroserie, ci şi de gama SUV-urilor de toate dimensiunile şi pentru toate buzunarele. Practic, Insignia Country Tourer doreşte să îmbine practicabilitatea unui break cu aptitudinile unui SUV de oraş care părăseşte asfaltul. Cel mai ieftin model are sub capotă motorizarea pe benzină de 1.6 litri turbo şi 170 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi costă de la 28.525 euro cu TVA.
Modelul prezent la noi în test – 2.0 litri diesel bi-turbo, 195 CP şi cutie de viteze automată – are un preţ de pornire de 36.960 euro cu TVA. Astfel, în cazul primei configuraţii,este cu circa 7.000 de euro mai scump decât cel mai ieftin Insignia Sports Tourer, diferenţă de pret care se păstrează şi faţă de Antara benzină, primul nivel de echipare. Nu este un model ieftin, însă se promovează ca fiind combinaţia ideală pentru oraş şi escapade de weekend în zonele de munte sau zonele rurale. Are de partea sa o suspensie ridicată cu 20 mm şi un nivel bogat de echipare chiar şi pentru versiunile de bază.Caracterul practic este subliniat de caroseria estate îmbrăcată în partea inferioară cu multe elemente din plastic,foarte rezistente şi, mai ales, uşor şi ieftin de înlocuit. Chiar dacă discutăm de un model care este proiectat pentru escapade, jantele de mari dimensiuni sunt un must have pentru proporţiile caroseriei -jantele de 18 inci par mici, rupte din peisaj. Atât în partea frontală, cât şi în spate,scuturile din plastic îţi sugerează faptul că drumul de macadam este specialitatea casei.
Facelift-ul îşi face simţită prezenţa mai ales la interior, unde s-a făcut o curăţenie printre butoane: avem acum un ecran de mari dimensiuni, un touch pad care recunoaşte inclusive scrisul de mână şi un plus de spectacol graţie noilor butoane care reacţionează tot pe bază de click. Mult mai aerisit, mult mai bine organizat şi cu materiale poziţionate în limita superioară, interiorul nu face rabat când vine vorba de spaţiu sau modularitate. Portbagajul măsoară standard 540 litri, iar cu scaunele rabatate volumul acestuia poate ajunge până la 1.430 litri, pragul de încărcare jos precum şi deschiderea amplă fiind din partea casei.
Opţional poţi alege sistemul FlexFloor, prin care podeaua glisează spre exterior pentrua aşeza bagajele sau pentru a descărca. Tot opţional se mai poate opta pentru hayonul acţionat electric sau sistemul FlexOrganizer – șine montate pe lateralele portbagajului şi la care pot fi ataşate o varietate de separatoare, cutii de depozitare, plase, cârlige și alte facilități de depozitare pentru configurarea individuală.
Acest lucru ne duce cu gândul la călătorii şi aici întră în scenă motorizarea de 2 litri diesel bi-turbo şi 195 CP, cutia de viteze automată cu 6 trepte şi tracţiunea integrală 4×4. La prima citire, avem cifre interesante, dar care trebuie să se lupte cu o masă deloc de neglijat – 1.843 kg la gol. Zgomotos mai ales în sarcină, 2.0 bi-turbo înregistrează un consum extraurban în jurul valorii de 8 litri/100km şi nu prea îi place să fie grăbit. Reprizele sunt decente, cu precizarea că şasiul numit FlexRide cu mod Sport mai salvează puţin situaţia în cazul virajelor cu schimbarea bruscă de mase.
Sistemul de tracţiune integral ajută în zonele în care aderenţa joacă feste: în mod normal, acesta livrează puterea către roţile din faţă, însă, la nevoie,poate trans mite până la 30% că tre puntea spate. Aceasta din urmă beneficiaza de un diferenţial controlat electronic cu rolul de a împărţi, la rândul său, puterea între cele două roţi ale punţii spate. Un ritm mai susţinut readuce în discuţie masa mare a maşinii, precum şi posibilitatea de a trece din modul Tour în modul Sport, ocazie cu care confortul are de suferit mai mult decât are dinamica de câştigat. Insignia Country Tourer se simte în largul său în sânul unei familii cu doi copii, care apreciază road tripurile şi/sau au o casă în zona demunte.
Date tehnice | 2.0 CDTI 195 CP |
---|---|
pret de baza | 36.960 euro cu TVA inclus |
masa proprie (kg) | 1.83 |
L/l/h (mm) | 4.910/1.855/1.520 |
volum portbagaj (L) | 540/1.530 |
combustibil | motorina |
cilindree (cmc) | 1.956 |
putere max. (kW(CP)/rpm) | 143(185)/4.000 |
cuplu max. (Nm/rpm) | 400/1.750-2.500 |
cutie de viteze/trepte | automata/6 |
viteza maxima (km/h) | 210 |
sprint 0-100 km/h (s) | 9,9 |
consum urban/extra/mixt (L) | 8,9/5,3/6,6 |
norma poluare/emisii CO2 g/km | Euro5/174 |