Test drive Peugeot 2008 1.6 BlueHDi

Peugeot 2008

Lansat la Salonul de la Geneva în 2013, Peugeot 2008 a suferit un facelift în această primăvară, ocazie cu care a fost revizuită şi gama de motoare. Test cu versiunea 1.6 BlueHDI de 99 CP.

În prezent, segmentul crossoverelor de clasă mică cunoaşte cea mai mare efervescenţă dintre toate clasele de SUV-uri, concurenţa fiind tot mai acerbă. Cu peste 580.000 unităţi vândute de la lansare, 2008 se situează pe podiumul acestei felii de piaţă pe care se bat atât crossovere veritabile de clasă mică, gen Nissan Juke – inventatorul segmentului – Renault Captur, Mazda CX-3, Fiat 500X, Ford Ecosport, cât şi modele plasate între clase, atât ca ofertă de spaţiu cât şi ca poziţionare de preţ, cum sunt Honda HR-V sau Opel Mokka. Cu unele excepţii – Mokka, 500X şi CX-3 – niciunul nu oferă tracţiune integrală. Peugeot vine însă cu o inovaţie numită Grip Control, disponibilă extrapreţ de la al doilea nivel de echipare Active (445 euro cu jante de 16 inch la Active, 492 euro cu jante de 17 inch la  Allure).

Peugeot 2008
Astfel, Grip Control împreună cu garda la sol decentă de 16 cm conferă lui 2008 o anume libertate de mişcare în afara terenurilor asfaltate. Aşa cum am constatat şi înainte de facelift inclusiv în ultimul test comparativ, 2008 are un tren de rulare foarte echilibrat, suficient de ferm pentru a păstra un ruliu redus şi suficient de confortabil pe drumuri cariate. Doar la viteze mici, şoferul simte uşoara rigiditate a trenului de rulare la trecerea peste denivelări scurte, care este totuşi mai confortabil decât rigidul CX-3. Cu o masă la gol de numai 1.160 kg, dieselul de 99 CP este extrem de agil, iar în viraje nu se simte inerţia tipică unui SUV. Pentru o maşină din această clasă este de apreciat şi rafinamentul trenului de rulare şi al motorului diesel. Împreună cu un zgomot la vânt foarte redus, 2008 este unul dintre cele mai silenţioase crossovere din această clasă, reprezentând o referinţă pentru rivali.

Peugeot 2008
Gama de motoare cuprinde trei propulsoare pe benzină cu trei cilindri de 1,2 litri (82 CP aspirat şi două turbo de 110 şi 130 CP) şi trei dieseluri de 1,6 litri cu 4 cilindri de 75, 99 şi 120 CP ce dispun de filtru SCR şi filtru de particule FAP. Noi am mers cu dieselul intermediar de 99 CP combinat cu transmisie manuală cu 5 trepte. Este un motor extrem de silenţios pe orice palier de turaţie, la rece nu auzi sunetul tipic de diesel şi răspunde spontan la apăsarea pedalei de acceleraţie. Urcă uşor în ture, golul turbo abia se simte, cuplul maxim de 254 Nm obţinut de la 1.750 rpm este generos, dar pe la 140 km/h începe să îşi arate limitele datorită în special turbinei cu geometrie fixă. Iar cele doar cinci trepte îl privează de o rulare mai economică la viteze mai mari. Diferenţa faţă de versiunea de 120 CP cu turbină cu geometrie variabilă combinată cu transmisie manuală cu 6 trepte este destul de mare, de peste 1.300 euro, dar pentru cine doreşte mai multă dinamică merită deoarece consumul este acelaşi.

Peugeot 2008
Pentru un SUV clasă mică, interiorul este spaţios oferind mult loc la genunchi în spate. Spătarul banchetei spate se rabatează fracţionat, moment în care şezutul se coboară automat şi se crează o suprafaţă perfect plană de încărcare. Volumul portbagajului este puţin mai mare decât la un model compact, oferind 410 litri plus încă 22 litri sub podeaua portbagajului şi ajunge la 1.400 litri cu bancheta rabatată. Am mai remarcat cârligele de remorcare, cele două spaţii practice în lateralul portbagajului, bagheta cromată la marginea portbagajului la echiparea Allure şi marginea de încărcare joasă situată la 60 cm de sol.

Peugeot 2008
Planşa de bord este inspirată de la 208 şi nu a fost modificată la facelift. Sistemul multimedia cu display tactil de 7 inch, cu funcţie Mirror Link, disponibil standard de la Active, nu e atât de radical ca la 308 deoarece comenzile climatizării au fost păstrate în forma clasică, dar este intuitiv. Iar organizarea planşei de bord cu volanul cu un diametru mai mic cu circa 1,5 cm şi indicatoarele de bord plasate deasupra volanului nu pune probleme de vizibilitate. Poziţia de condus este uşor mai înaltă decât în 208, iar scaunele cu tapiţerie mixtă piele-textil sunt excelent configurate.
Partea frontală este cea mai schimbată după facelift. Grila radiatorului este mai mare şi este poziţionată mai aproape de verticală, Peugeot dorind să confere o imagine mai impunătorare lui 2008 faţă de 208. Iar cu “cocoaşa” din partea posterioară, bagheta cromată de deasupra geamurilor din spate, aripile mai evazate şi barele de pe acoperiş, Peugeot 2008 are alura unui crossover compact modern.

Peugeot 2008
Odată cu faceliftul au apărut şi sistemul semiautomat de parcare, sistemul de asistare la frânarea de urgenţă, plafonul cu fante iluminate şi, ca şi la 208, echiparea GT ce va fi disponibilă din toamnă, plus culoarea Ultimate red, lansată pe 308 GTI.

 

 

Verdict AutoExpert

Peugeot 2008Peugeot 2008 primeşte un aer proaspăt cu partea frontală adaptată curentului SUV-urilor moderne, sisteme de asistenţă actualizate şi o generaţie de motoare eco şi extrem de rafinate. Iar la acestea adăugăm un tren de rulare excelent reglat şi un interior spaţios şi modulabil.
DATE TEHNICEPeugeot 2008
Model1.6 Blue HDI 100 Allure
Motor/nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.560
Putere max./turație (CP/rpm)99/3.500
Cuplu max./turație (Nm/rpm)254/1.750
Transmisiefață
Cutie de vitezemanuală, 5 trepte
L/l/h (mm)4.159/1.739/1.556
Ampatament (mm)2.538
Masa la gol (kg)1.160
Volum portbagaj (l)410-1.400
Accelerație 0-100 km/h (s)11,3
Viteza maximă (km/h)180
Consum mixt (l/100 km)3,7
Emisii CO2 (g/km)97
Preț (euro cu TVA)19.609

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top