Facelift. Un termen vag, care poate însemna orice, de la schimbarea unor tușe și culori, până la adoptarea unor materiale noi în habitaclu. În cazul lui 2008 Electric, înseamnă mult, mult mai mult. Foto: Peugeot
Pe lângă modificările optice și funcționale tipice mijlocului vieții unui model, versiunea electrică a francezului a primit modificări substanțiale de ansamblu. Motorul și cutia sunt noi. La fel și invertorul. Toate sunt mai performante și au un scop deja devoalat de mai marele 408. Să împingă toate modelele mărcii înainte, spre zona premium.
Să le luăm pe rând. Exteriorul a devenit mai sofisticat și mai agresiv. Întreaga zonă frontală a fost redesenată, iar cea mai semnificativă diferență este transformarea luminilor de zi. Dacă înaintea faceliftului simbolizau doi incisivi, acum au devenit câte trei gheare pe fiecare parte. În cazul versiunii de top, GT, acestea se continuă în interiorul blocului optic cu trei LED-uri “asortate”.
Un semn de agresivitate, accentuat de masca cu elemente tridimensionale în culoarea caroseriei și cu noua siglă în centru. Din lateral, devin evidente cele două culori nou apărute în gamă, Gri Selenium și Alb Okenite. Dacă optezi pentru GT, echiparea de top aflată deasupra lui Active și Allure, primești vopsea în două culori.
Indiferent de echipare, designul jantelor este inspirat din cel al lui 408. În spate, emblema a fost înlocuită cu numele mărcii scris pe toată lățimea hayonului. Este flancat de stopurile cu câte trei emente duble orizontale.
2008 Electric la interior
Perechea de ecrane vine cu câteva noutăți. Instrumentarul de bord este analogic la versiunea de bază, Active. Apoi, la cea de mijloc, Allure, este digital, cu diagonala de 10 inchi, iar la GT are aceeași diagonală, dar afișează informațiile în două planuri, pentru un efect 3D. Grafica a fost îmbunătățită la ambele versiuni. Printre atuuri, amintesc doar nivelul de curent din baterie simbolizat intuitiv, atât grafic, cât și prin cifre. Poți schimba inclusiv culorile afișajului.
Ecranul central tactil de 7 inchi a dispărut din ofertă. Anterior, era standard pe Active și Allure. Astfel, cel de 10 inchi este de-acum singura variantă, standard pe toată gama. Și aici s-a schimbat grafica, meniul fiind mai intuitiv și iconițele mai clar simbolizate. Există de-acum, posibilitatea updatării sistemului over the air. Este un mare pas în față, și totuși, mai e loc de mici îmbunătățiri. Per total, cel mai mare progres se observă la timpul de răspuns. Nu mai există întârziere între comandă și executare.
În rest, tapițerii noi, o consolă centrală cu design ușor schimbat, care acum a primit și un suport pentru a-ți sprijini palma și, în cazul versiunii cu transmisie manuală, o manetă redesenată mai ergonomic.
Motor mai puternic, baterie mai mare
Sistemul de propulsie este în întregime schimbat. Motorul electric are o putere maximă de 156 CP, față de 136 la cel anterior. Creșterea de 15% este sprijinită de o baterie mai mare (54 kWh bruți vs 50 la precedentul). Adică ai acum 50,8 kWh neți. Per total, toată eficiența a fost înbunătățită. Astfel, autonomia WLTP în regim mixt a crescut de la 345 la 406 km.
În test, am preluat mașina cu bateria încărcată 98%, autonomia afișată fiind de fix 400 km. După cei 213 km ai rutei, a rezultat o autonomie reală de 333 km. Am mers în regim mixt, urban și interurban, fără a depăși viteza legală. Dar temperatura de 40°C la soare (și am condus doar prin soare) m-a forțat să țin temperatura climatizării la minimum.
Cu toate astea, traseul a fost ales magistral, cu asfalt perfect și porțiuni cariate, de cele mai multe ori pe șosele virajată, în rampă sau pantă. Am remarcat pofta de distracție a lui 2008 Electric, a cărui suspensie suplă filtrează excelent denivelările, fără a induce ruliu. Doar direcția este prea puternic asistată. La viteze mici, această are favorizează manevrabilitatea. Totuși, la viteze medii și mari e nevoie de un volan mai greu de învârtit pentru a-ți da încredere ”s-o alergi”.
➡ Cum va arăta i-Cockpitul viitorului 3008! 💡
Accelerațiile și reprizele sunt convingătoare, indiferent de modul de rulare ales. Eu am mers în Normal. Mai există și Eco, și Sport. În ultimul, culcarea accelerației rupe un pic aderența chiar și la viteze medii, ca să înțelegi cât de puternic se simte motorul. Nu recomand să conduci în Sport, Normal fiind cel mai bine armonizat cu serătile echilibrate ale mașinii.
➡ Configurează-ți aici noul 2008! 💡
Aș mai scrie, dar am păstrat picanteriile pentru articolul din revistă. Acolo am povestit inclusiv despre 3008 facelift cu noul motor hibrid, pe care, de asemenea, l-am condus.
Date tehnice | Peugeot |
---|---|
Model | 2008 Electric |
Motor | electric |
Putere maximă (CP) | 156 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 260/4060 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | reductor cu o treaptă |
L × l × h (mm) | 4304 x 1770 x 1523 |
Ampatament (mm) | 2605 |
Volum portbagaj (l) | 434-1467 |
Masă la gol (kg) | 1550 |
Capacitate netă baterie (kWh) | 50,8 |
Putere maximă încărcare CC/CA (kW) | 100/11 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 9,1 |
Viteză maximă (km/h) | 150 |
Consum mixt (kWh/100 km) | 15,4 |
Autonomie mixtă (km) | 406 |
Preț (euro) | de la 39.700 |