Test Peugeot e-208: Autonomie remarcabilă

test Peugeot e-208

Credeam că-mi place sprinteneala lui 208 cu motor turbo de 130 CP. Dar mi s-a întâmplat ceva inimaginabil: versiunea electrică, Peugeot e-208, m-a fascinat chiar și mai mult prin sportivitatea naturală, fină, relaxantă pe care o afișează. Primul test Peugeot e-208.

Mie, fix mie, care iubesc sunetul motoarelor pe benzină, care cuplez cu cea mai mare plăcere treapta a treia în depășiri, care afișez cel mai fericit zâmbet când miros vaporii de benzină… mie mi s-a întâmplat să pic în mrejele unei electrice cu transmisie cu o singură treaptă. Îl cheamă Peugeot e-208 și este, cu siguranță, electrica de clasă mică pe care aș alege-o fără ezitare.

În primul rând, pentru că nu arată a electrică, ci e la fel de agresivă și frumoasă ca un 208 cu propulsie tradițională. Practic, dacă n-ar fi siglele de pe stâlpii lunetei și de pe hayon, n-ai ști că mașina asta nu emite
niciun gram de CO2. Mai ales că priza de curent se ascunde sub clapeta sub care se află bușonul rezervorului versiunilor convenționale.

test Peugeot e-208

Apropo de priză, sistemul suportă încărcarea de la surse de curent continuu de până la 100 kW. Doar în Tg. Mureș există o stație de 150 kW, în rest va trebui să te mulțumești cu cele de 50 kW, care îți încarcă complet bateria în aproximativ o oră. Standard, găsești în portbagaj un cablu de curent alternativ de până la 7,4 kW, cu care poți încărca complet bateria în minimum 8 ore, sau în peste 20 de ore la priza de acasă. Și asta, pentru că e-208 are o baterie mare, care înlătură complet teama de autonomie scăzută: la testul de consum urban, pe bord a fost afișată valoarea de 11 kWh/100 km, cu AC oprit, o valoare care indică o autonomie de… 410 km!

Iar pornirea climatizării îți „confiscă” numai 10 km din autonomie. Pe autostradă, consumul s-a apropiat de 18 kWh/100 km, iar autonomia a scăzut în consecință la 250 km. Sigur, însă, că poți merge și pe drum național, unde am consumat 13,7 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de aproape 330 km. Adică faci dintr-un foc București-Sibiu fără emoții, mergând fără să pierzi vremea pe autostradă și DN.

Excelent, pentru un hatch mic destinat în principal circulației urbane. Iar capacitatea bateriei de 50 kWh (aproximativ 45 kWh net) nu va scădea sub 70% în primii 8 ani/160.000 km. Garantat de francezi!

În oraș este fâșneț ca un 208 clasic: poziția joasă la volan, suspensia fermă și instrumentarul i-Cockpit 3D (standard) sunt entuziasmante pentru sportivi. Totuși, familiștii ar aprecia o suspensie mai confortabilă, dar se vor relaxa la manevrarea direcției ireal de ușoară în modurile Eco și Normal.

Mai capătă greutate în Sport, dar nu și feedback suficient de la șosea, așa că-i va dezamăgi pe cei care negociază virajele la limită.

test Peugeot e-208

Motorul, însă, este extrem de puternic pentru micul 208. Când te gândești că trage cu talent inclusiv de cele 3 tone ale vanului mediu e-Expert complet încărcat, vei înțelege cât de sportiv se simte pe e-208 cu ale sale 1.530 kg la gol.

Pe scurt, în modul Sport, TCS-ul încearcă cu greu să țină aderența punții față sub control la accelerațiile și reprizele urbane. În Normal și mai ales în Eco, comportamentul virează radical spre finețe, fără accelerări explozive, dar cu un cuplu ușor de dozat din pedală.

Cu frâna va trebui, totuși, să te obișnuiești puțin, pentru că, deși fină și liniară în comparație cu ale majorității modelelor electrice, nu te încântă cu naturalețea servomecanismelor tradiționale. Poți să cuplezi modul B al cutiei de viteze, care activează frâna regenerativă on-board și care nu este la fel de puternic precum sistemul e-Pedal de pe Nissan Leaf, ci intervine mai rafinat, lăsându-te să compensezi cu pedala de frână aproape de oprirea mașinii.

În afara rulării silențioase, totul arată și se simte ca la un 208 normal. Chiar și ecranele, până la un punct: informațiile legate de autonomie și nivelul de curent din baterie arată la fel ca la 208 cu motor termic, iar fluxul energetic este afișat doar pe instrumentarul digital 3D, într-una dintre configurațiile alese de șofer.

test Peugeot e-208

Peugeot e-208 este unul dintre cele mai ieftine modele electrice cu această capacitate a bateriei. Versiunea de bază Active pornește de la 30.347 euro cu TVA, ceea ce înseamnă circa 21.000 euro cu TVA după aplicarea bonusului Rabla Plus de 45.000 lei.

Versiunea testată Allure este puțin mai scumpă și costă 32.247 euro cu TVA dar vine suplimentar cu instrumentar digital 3D și jante de aliaj de 16 inci.

Verdict

O reușită indiscutabilă: e-208 te liniștește cu o autonomie reală mare, dar nu suferă de aspectul aerodinamic al unui model electric, ci rămâne la fel de frumos și agresiv precum fratele convențional.

  • Autonomie reală mare
  • Motor entuziasmant
  • Ținută de drum sportivă
  • Spațiu interior și portbagaj neafectate de prezența bateriilor
  • Direcție fără feedback
  • Suspensie cam sportivă pentru șoferii „relaxați“
Date tehnicePeugeot
Modele-208 Allure
Motorelectric
Putere maximă (CP)136
Cuplu maxim (Nm)260
Transmisiefață
Cutie de viteze1 treaptă
L/l/h (mm)4.055/1.745/1.430
Ampatament (mm)2.540
Volum portbagaj (l)265
Capacitate brută baterie (kWh)50
Masă la gol (kg)1.530
Accelerație 0-100 km/h (s)8,3
Viteză maximă (km/h)150
Consum mixt WLTP (kWh/100 km)13,3
Autonomie mixtă WLTP (km)340
Preț (euro cu TVA)32.247

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top