Plus de energie
Ajuns la jumatatea ciclului de viata, Fluence primeste mici modificari de exterior si mari modificari sub capota, in persona noii game de propulsoare diesel “Energy”.
Dupa ce luna trecuta am putut experimenta sinergia dintre un motor pe benzina aspirat si transmisia automata CVT, acum a venit randul optiunii diesel de top pentru Fluence Energy 1.6 dCi/130 CP cu transmisie manuala cu 6 trepte. Acest nou propulsor vine sa inlocuiasca vechiul 2.0 dCi/140 CP, motor ce poate fi considerat (inca) o victima a procesului de downsize-ing din industrie. Din fericire pentru noi, nu avem nici un motiv real sa regretam disparitia motorului de 2 l, deoarece noua unitate are chiar mai mult cuplu, iar cei 10 CP in minus sunt aproape imposibil de sesizat pentru un sofer normal.
Ce este in schimb evident inca de la prima interactiune este dozarea mai omogena a cuplului, ce isi face simtita prezenta inca de la 1.700 rpm, fapt ce ii confera noului motor o flexibilitate superioara unitatii de 2 l, cel putin in zona medie de turatie. Aceasta caracteristica de cuplu ii ofera chiar si unele valente dinamice lui Fluence, dar nu e cazul sa te gandesti ca le poti exploata altfel decat in linie dreapta deoarece sedanul francez pastreaza o setare a suspensiei pe alocuri exagerat de moale. Cu acest scenariu pacifist in minte, Fluence merita bile albe la capitolul spatiu pe bancheta si zone de depozitare si una gri pentru modul in care sistemul R-Link este controlat prin intermediul unei rotite mai mult sau mai putin ergonomice. Un alt aspect ce ar putea atrage comentarii este fondul sonor ceva mai pregnant in comparatie cu alte motorizari din aceeasi categorie, situatie ce poate fi pusa pe seama insonorizarii modeste a compartimentului motor.
Cat despre decizia de achizitie, atuurile evidente ale noului motor sunt, din pacate compensate de faptul ca nu il poti cumpara decat in combtinatie cu cel mai scump nivel de echipare ce implica o nota de plata destul de piperata. Parerea mea este ca, data fiind lipsa de veleitati dinamice ale masinii, alegerea mai inteligenta este motorul mai mic 1.5 dCi/110 CP ce poate fi achizitionat la un pret mai realist. Noul 1.6 dCi Energy ramane cu un loc asigurat in topul celor mai bune motoare diesel sub 2 l, dar are nevoie de un model ceva mai echilibrat din punct de vedere dinamic pentru a fi pus in valoare, probabil noul Megane. Motorul mai linistit de 1.5 dCi/110 CP este alegerea mai inteligenta, atat economic cat si practic.
Prin urmare premise pozitive pentru trecerea la noua generatie de propulsoare, premise ce se verifica in viata de zi cu zi, acolo unde realist vorbind nu ai ce ii reprosa noului motor.
Ajuns la jumatatea ciclului de viata, Fluence primeste accesul la banca tehnologica Renault, de unde pleaca cu noul sistem multimedia R-Link si noua gama de motorizari Energy.
Date tehnice | Renault Fluence 1.6dCi |
---|---|
pret de baza | 19.300 euro cu TVA |
masa proprie/totala (kg) | 1.349/1.850 |
L/l/h (mm) | 4.618/1.809/1.479 |
volum portbagaj (L) | 530 |
combustibil | motorina |
cilindree (cmc) | 1.598 |
putere max. (kW(CP)/rpm) | 96(130)/4.000 |
cuplu max. (Nm/rpm) | 320/2.000 |
cutie de viteze/trepte | manuala/6 |
viteza maxima (km/h) | 200 |
sprint 0-100 km/h (s) | 9,8 |
consum urban/extra/mixt (L) | 5,7/3,9/4,6 |
norma poluare/emisii CO2 g/km | Euro 5/119 |