Test drive Renault Kadjar 1.2 TCe XMod

Test Renault Kadjar

Cine caută mai multă aderență pentru versiunile 4×2 ale lui Kadjar poate opta pentru pachetul XMod. Test Renault Kadjar TCe 130 EDC. Foto: Bogdan Paraschiv

 

Kadjar are o singură versiune 4×4 echipată cu dieselul de 1,6 litri și 130 CP, combinat cu transmisie manuală. Cine dorește mai multă tracțiune are însă la dispoziție la un preț foarte atractiv pachetul XMod (240 euro) care include selector Extended Grip, jante Aquila de 17 inch și pneuri all-season. Acesta este disponibil pentru echipările superioare Zen și Intens în combinație cu motoarele pe benzină TCe 130 și diesel dCi 110 cu transmisie manuală sau cu dublu ambreiaj EDC.

Test Renault Kadjar
Selectorul Extended Grip are trei moduri de rulare: Road sau Auto, Loose Ground și Expert. Modul Road este utilizat pe asfalt uscat, pe modul Expert șoferul are control asupra cuplului, iar sistemul are grijă de frânarea selectivă în timp ce pe modul Loose Ground sistemul preia controlul asupra cuplului și frânelor și permite o patinare mai mare a roților față. Sistemul Extended Grip este similar din punct de vedere al conceptului cu cel de la Peugeot, însă programele sunt diferite.

 

Test Renault Kadjar
Modul Loose Ground este indicat pe suprafețe alunecoase și pentru cei mai puțin experimentați. Cine are mai multă experiență și vrea să se bucure de mai multă distracție, îi recomand modul Expert, care nu îți îngrădește cuplul dar mărește rezervele de tracțiune datorită frânării selective a roților motoare în virajele rapide. Cu modul Expert cuplat, Kadjar trece cu viteze mai mari prin virajele de pe drumuri de macadam și are o aderență foarte bună grație pneurilor all-season.

 

Test Renault Kadjar

 

Este suprinzător de plăcută reducerea efectului subvirator în viraje și faptul că poți să transmiți la sol în mod eficient toți cei 130 CP și 205 Nm ai foarte vioiului motor turbo de 1,2 litri. Motorul turbo se armonizează foarte bine cu transmisia EDC cu dublu ambreiaj prezentă pe mașina de test, dar aceasta este foarte scumpă. De aceea, noi recomandăm versiunea manuală, mai ieftină cu aproape 1.500 euro.
Test Renault Kadjar

Echiparea Intens este scumpă față de Zen dar include foarte multe echipamente care ar costa mai mult separat: sistem multimedia cu navigație de 7 inch și conectivitate la internet, faruri full LED, tapițerie mixtă piele/textil, pachet de sisteme de asistență complet (asistent unghi mort, asistent de bandă, fază lungă automată, cameră video pentru marșarier și parcare automată, sistem recunoaștere semne de circulație).

Verdict AutoExpert

Test Renault KadjarPachetul XMod oferă o tracțiune îmbunătățită sensibil pe suprafețe alunecoase, fiind o soluție pentru motorizările 1.2 TCe și 1.5 dCi 110 CP care nu sunt disponibile cu 4×4. În plus, este oferit la un preț foarte atractiv.
DATE TEHNICERenault
ModelKadjar 1.2 TCe EDC
Motor/ nr. cilindriL4, turbo benzinã
Cilindree (cmc)1.197
Putere maximã/turație (CP/rpm)130/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)205/2.000
Transmisiefațã
Cutie de viteze6 trepte, automatã
L/l/h (mm)4.449/1.836/1.607
Ampatament (mm)2.646
Volum portbagaj (l)472-1.478
Masã la gol (kg)1.320
Acceleraþie 0-100 km/h (s)10,1
Vitezã maximã (km/h)192
Consum mixt (l/100 km)5,8
Emisii CO2 (g/km)130
Preț (euro cu TVA)23,8

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top