Teste auto individuale

Test Renault ZOE Z.E. 50 R135 – Yin și Yang

Cei mai mulți dintre noi sunt interesați de autonomie, așa că m-am înarmat cu răbdare și am ieșit la stabilirea valorilor de consum urban și extraurban și – implicit – a autonomiei. Drept urmare, am parcurs traseul de 19,2 km printr-un București relativ liber, și cei 75,7 km prin zonele limitrofe capitalei, pe o zi însorită și la o temperatură de 12°C. Așa că n-a fost nevoie să pornesc climatizarea, ci singurii consumatori au fost luminile de zi și sistemul de sunet. Am respectat limitele de viteză și am pornit.

 

Consumul urban al lui ZOE Z.E. 50 a fost de 12,3 kWh/100 km (viteză medie 21 km/h), iar dacă considerăm o capacitate utilă a bateriei de 52 kWh, rezultă o autonomie urbană de 423 km. Testul extraurban a relevat un consum de 11,8 kWh/100 km (viteză medie 61,5 km/h), echivalentul unei autonomii de 440 km.

Noul Renault ZOE Z.E. 50 - R135

Bateria de 55 kWh brut (52 kWh util) se încarcă fie la curent alternativ, prin conector Type 2, cu 22 kW, o putere excepțională pentru AC, care îi permite să se alimenteze complet în 3 ore, fie de la prizele de curent continuu cu putere de 50 kW, prin conector CCS, caz în care timpul de încărcare 20-80% este de 56 de minute. Dar există un ”dar”: priza de încărcare rapidă costă suplimentar 750 euro. Dacă nu-i plătești, riști ca șoferii de Uber de la începutul articolului să nu graviteze contrariați pe lângă tine, și să nu te poți conecta decât la priza de 22 kW.

Verdict AutoExpert

Ce era bun a rămas, ce s-a perisat moral a fost schimbat. ZOE renaște cu același schelet, dar cu un chip nou, cu performanțe mai convingătoare și cu o autonomie crescută cu 30%. Nu e perfect, dar este clar mai bun decât fosta generație.

 

  • Autonomie reală excelentă
  • Performanțe dinamice bune
  • Sistem multimedia și materiale în progres
  • Încărcare la curent continuu opțională
  • Scaun șofer fără reglaj în înălțime
DATE TEHNICERenault
ModelZOE Z.E. 50 R135 Intens
Motorelectric
Putere maxima/turatie (CP/rpm)136/n.c.
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)245/n.c.
Transmisiefață
Cutie de viteze1 treaptă
L/l/h (mm)4.084/1.730/1.562
Ampatament (mm)2.588
Volum portbagaj (l)338-1.225
Capacitate baterie brut/net (kWh)55/52
Masa la gol (kg)1.577
Accelerație 0-100 km/h (s)9,5
Viteza maxima (km/h)140
Consum mixt WLTP(kWh/100 km)17,7
Pret (euro cu TVA)33.250

Pagină: 1 2 3 4

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Două uzine Michelin din Franța vor fi închise

După ce Germania este continuu afectată de noi și noi anunțuri privind potențiala închidere a unor uzine auto, Franța pare…

2 săptămâni în urmă

Gabriel Bortoleto va fi pilotul echipei Audi F1 în 2026

Audi a confirmat că brazilianul Gabriel Bortoleto va face parte din cuplul de piloți ai echipei pentru mult așteptata lor…

2 săptămâni în urmă

Škoda prezintă Kylaq, un nou SUV de sub 4 metri pentru India

Škoda a prezentat oficial noul model Kylaq, marcând o etapă importantă în expansiunea mărcii în segmentul competitiv al SUV-urilor sub…

2 săptămâni în urmă

Marja de profit a BMW atinge cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani după valul de rechemări

Profitabilitatea BMW a suferit un declin puternic în trimestrul al treilea, coborând la cel mai scăzut nivel din ultimii patru…

2 săptămâni în urmă

Studiu Goodyear: siguranța și încrederea la volan sunt printre principalele argumente pentru care șoferii români trec la anvelope de iarnă

Studiul Goodyear arată că șoferii români sunt mai preocupați de siguranța condusului în condiții de iarnă decât media europeană, prin…

2 săptămâni în urmă

Nouă amenințare asupra utilizatorilor de mașini electrice

Atacurile de tip „quishing” sunt noua ameninţare digitală care vizează deţinătorii de maşini electrice. pentru a fura detaliile de plată…

2 săptămâni în urmă