Cu versiunea Combi, Skoda rămâne perseverentă crezului că un break e mai practic decât un SUV. Test Skoda Fabia Combi 1.4 TDI DSG.
Cu mici excepții, breakurile de clasă mică au cam dispărut pe piață, locul lor fiind luat de SUV-uri mai puțin practice și mai grele. Skoda nu renunță însă la concept (peste 1,1 milioane Fabia Combi vândute) și noua generație Fabia Combi vine cu noi valori practice. Volumul standard al portbagajului a crescut cu 25 litri la 530 de litri și se poate extinde la 1.395 litri dacă se rabate bancheta. Prin rabaterea banchetei se crează suprafață plană de încărcare dacă se comandă podeaua dublă la portbagaj (124 euro).
De asemenea, marginea de încărcare este mai joasă, fiind la 611 mm de sol, cu 26 mm mai jos decât înainte. Portbagajul e bine structurat cu două compartimente în lateral și încă unul în partea stângă plus cârlige pentru plase și priză de 12V. Pe lângă podeaua dublă sunt disponibile până la 17 gadgeturi „Simply Clever” printre care racletă la capacul rezervorului, coșulețul de gunoi în buzunarul ușii față sau suportul pentru tichetul de parcare. De asemenea, sticle de 0,5 litri pot fi acomodate în buzunarele ușilor spate.
Mai lată cu 90 mm, mai lungă cu doar 10 mm și mai scundă cu 31 mm, noua Fabia Combi are și un ecartament mai lat cu 30 mm în față și 31 mm în spate și un ampatament mărit cu 5 mm. Spațiul în spate este generos, libertatea de mișcare a capului nefiind afectată de scăderea înălțimii cu 31 mm.
Skoda menționează că Fabia Combi nu a preluat platforma MQB de la Octavia și Golf dar utilizează multe componente ale platformei MQB și ne referim în primul rând la motoarele pe benzină EA 211 și diesel EA 288, direcția electromecanică și arhitectura electrică.
- Motor TDI extrem de economic
- Motor cu cuplu viguros
- Portbagaj mare, practic și modulabil
- Confort în creștere
- Cutie DSG scumpă și nervoasă
- Podeaua dublă costă extrapreț
Noi am testat versiunea 1.4 TDI DSG de 90 CP în echiparea de top Style. Noul motor TDI de 1,4 litri este cu 33 kg mai ușor decât vechiul 1.6 TDI fiind și mai economic (3,4 l/100 km față de 3,8 l/100 km). Versiunea cu DSG promite un consum de 3,6 l/100 km, iar în practică se pot atinge valori sub 5 l/100 km.
Datorită ecartamentelor mai late și ampatamentului mai mare, Fabia Combi are o ținută de drum sigură și este mai confortabilă decât vechea generație și se conduce plăcut grație direcției electromecanice de la Octavia ce oferă un bun feedback. Dieselul de 1,4 litri trage viguros, având un cuplu sănătos de 230 Nm între 1750 rpm și 2500 rpm. Cutia DSG conferă multă sportivitate micului break, dar este nervoasă în schimbări și costă 1.300 euro în plus față de versiunea cu cinci trepte. În această clasă diferența de preț este prea mare.
Verdict AutoExpert
Noua Fabia Combi oferă multe valori practice fiind o mașină inteligentă, cu un portbagaj mare și un interior spațios. Motorul TDI se potrivește perfect cu ideea de mașină de familie fiind extrem de economic și puternic la cilindreea lui. Dar cutia DSG e scumpă și ușor nervoasă la schimbări.DATE TEHNICE | Skoda |
---|---|
Model | Fabia Kombi 1.4 TDI DSG |
Motor/nr.cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.422 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 90/3.000-3.250 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 230/1.750-2.500 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 7 trepte, aut. dublu ambreiaj |
L/l/h (mm) | 4.257/1.732/1.467 |
Ampatament (mm) | 2.47 |
Masă la gol/sarcină utilă (kg) | 1.210/530 |
Volum portbagaj (l) | 530-1.395 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 11,3 |
Viteză maximă (km/h) | 184 |
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km) | 4,0/3,4/3,6 |
Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | EU6/94 |
Preț de bază (euro cu TVA) | 17.821 |