Pe cât de mare e mașina asta, pe atât de atent a fost șlefuită cu ocazia faceliftului din acest an. Bun venit în lumea bunului-gust! Test Skoda Superb facelift 2.0 TDI DSG cu 190 CP în echiparea Sportline.
Se spune că gusturile nu se discută. Doar că, în cazul lui Skoda Superb, nu mai vorbim despre gusturi, ci despre rafinament în cea mai pură expresie. Diamantul gamei a fost lustruit într-o asemenea măsură, încât punctele slabe trebuie căutate cu atenție printre fațetele strălucitoare. Iar atenția i-a fost acordată cu precădere celei mai agresive versiuni, Sportline, pe care o admir azi.
Îmi răspunde complice cu un joc de lumini din noile faruri Matrix LED, standard la Sportline, capabile să aprindă individual segmentele, fără să te orbească, după cum îi dictează camera video din spatele parbrizului. Și stopurile full-LED includ, în premieră, semnalizări dinamice. În plus, mă tentează cu accente negre la exterior, de la calandru până la eleronul fin, trecând inclusiv prin jantele Supernova de 19 inchi (523 de euro).
Pachebotul meu a venit împachetat în nuanța Gri Business (484 de euro) și se așază perfect pe șosea, grație suspensiei sport standard, coborâtă cu 10 mm.
Bun venit în habitaclu! Intrăm keyless (standard) și suntem întâmpinați de lumina ambientală full-LED. Sobrietatea impusă de cromatica neagră se extinde și la interior, un veritabil salon prin detaliile atent studiate și prin spațiul ridicol de mare, în care poți servi un ceai englezesc pe note de Black Sabbath. O combinație între rafinamentul creat de materialele premium (piele fină, Alcantara și imitație de fibră de carbon, toate standard) și sobrietatea creată de cromatica neagră. În premieră, inclusiv plafonul și stâlpii pot fi capitonați cu Alcantara, pentru 714 euro.
Orice loc alegi, poți fi sigur că este cel mai încăpător din segment, iar pentru 245 de euro, poți să bifezi și reglare separată a temperaturii climei automate pentru pasagerii din spate. Iar dacă ai fi tentat să crezi că habitaclul vast a mușcat din volumul portbagajului, te-ai înșela amarnic – 625 de litri îți sunt suficienți pentru vacanțe de o lună, cu întreaga familie.
Bine instalat în noile scaune sport, opțional cu reglaje electrice (632 de euro), îmi încep testul prin oraș, unde suspensia sport și jantele pe 19 inchi (cea mai sportivă setare posibilă) scutură la denivelările scurte. Așa că, dacă apreciezi confortul, rămâi cu jantele standard, de 18 inchi.
Rutele urbane sunt abordate cu o eleganță aparte de motorul 2.0 TDI de top, care nu transmite vibrații în habitaclu (doar ronțăitul de TDI) și demarează lin, fără a părea lent. Nici nu se aruncă la portofel, mulțumindu-se cu 7,2 l/100 km, în medie, prin București.
La părăsirea orașului, turbulențele sunt abia sesizabile la interior, în special datorită geamurilor laterale laminate, singurele sunete sesizabile fiind – ai ghicit! – cele ale motorului. Reprizele sunt susținute, fără a fi rapide, pentru că cei 400 Nm se luptă cu greutatea de peste 1700 kg cu doi pasageri la bord.
Ce-i drept, consumul pe drum național stă sub 6 l și nici pe autostradă nu a sărit de 6,6 l/100 km, dar, dacă tot ai ales versiunea Sportline, poate ar trebui să-ți îndrepți atenția către motorul TSI de 2,0 litri și 272 CP, care favorizează sportivitatea și rafinamentul, în detrimentul economiei, și care cere în plus numai 176 de euro.
Indiferent ce motorizare ai alege, vei primi noul pachet de sisteme de asistență. Astfel, bifarea pilotului automat adaptiv (421 de euro) vine de la sine cu noul sistem de adaptare automată a vitezei la limitele legale și la „desenul“ șoselei, care folosește camera video și informațiile provenite de la sistemul de navigație.
La fel de spectaculos este sistemul Emergency Assist, care, în eventualitatea unei urgențe în mers, trage singur mașina pe banda de urgență, în deplină siguranță, folosind asistentul activ de bandă, senzorii-radar ai asistentului de unghi mort și sistemul de parcare automată pentru a schimba benzile și a opri mașina.
Verdict
Tușele, aromele, texturile… toate creează combinații care pot plăcea sau nu. În cazul lui Superb însă, nimic nu lasă loc de interpretări, totul este superb, de la finisaje și spațiu la design și rafinament. Echiparea Sportline nu se potrivește însă cu motorizarea diesel.
- Aspect exterior impresionant
- Spațiu interior și finisaje de top
- Pachet de asistență complet
- Preț mic raportat la calități
- Echiparea Sportline nu se potrivește cu caracterul motorului TDI
DATE TEHNICE | Škoda Superb |
---|---|
Model | 2.0 TDI 4×4 DSG Sportline |
Motor/nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cm3) | 1968 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 190/3500–4000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 400/1900–3300 |
Tracțiune | integrală permanentă |
Cutie de viteze | automată, 7 trepte |
L × l × h (mm) | 4869 × 1864 × 1469 |
Ampatament (mm) | 2841 |
Masă la gol (kg) | 1665 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 8,0 |
Viteză maximă (km/h) | 232 |
Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km) | 7,9/5,5/6,2 |
Emisii CO2 (g/km) | 164 |
Preț (euro, cu TVA) | 39.302 |