Teste auto

Test stabilitate 10 SUV-uri mici: probleme pentru Dacia Duster și Ford EcoSport

ÎN FINAL A ÎNVINS AUDI

Rezultatul final este pozitiv în sensul că astăzi sistemele electronice asigură siguranța necesară și nu mai vedem mașini răsturnate la aceste teste cum s-a întâmplat acum 15 sau 20 de ani. Dar pe de altă parte, diferențele dintre un model sau altul sunt încă mari și există și câteva situații delicate.

Clasamentul final, cu notele exprimate de la 1 la 5 îl găsiți aici. Audi Q2 câștigă acest test comparativ în special datorită rezultatelor foarte bune înregistrate în testele de frânare. SUV-ul german mic și rafinat frânează scurt (a fost singurul care a frânat sub 40 metri pe uscat) și nu se teme de suprafețele cu coeficient de frecare diferit.

În testele de stabilitate Audi Q2 nu a impresionat cu cele mai mari viteze și accelerații laterale dar a obținut calificative bune peste tot chiar dacă nu a excelat.

Surpriza plăcută a fost Fiat 500X facelift, care a obținut clasări bune la toate testele datorită unui tren de rulare bine reglat și a unei electronici bine calibrate.

Locurile 3 și 4 sunt ocupate la distanțe mici de Hyundai Kona și Suzuki Vitara. Însă fiecare a excelat la altceva: Kona a avut rezultate bune la frânare, cea mai bună accelerație laterală și cea mai mare viteză la schimbarea de bandă pe uscat dar a fost discret pe ud, iar Vitara s-a clasat foarte bine la testul pe ud, a avut performanțe bune pe uscat și la frânare dar a fost discret la testul de accelerație laterală.

Urmează VW T-Roc care s-ar fi clasat mai sus, dar a fost penalizat de intervenția intruzivă și uneori brutală a sistemului ESP. Rezultate bune a obținut și Jeep Renegade în ciuda caroseriei înalte care induce ruliu datorită unui centru de greutate destul de înalt.

Ford Ecosport a fost privat de un rezultat bun datorită frânării foarte slabe, în afara oricăror standarde, pe suprafețe cu coeficient de frecare diferit. Peste 120 metri este un rezultat inacceptabil în 2019 pentru o mașină modernă.

Două modele franțuzești ocupă locurile 8 și 9, dar în cazul lui C3 Aircross rezultatul ar fi fost mult mai bun dacă nu avea pneurile all-season care vin cu pachetul Extended Grip. Dacia Duster ocupă ultimul loc mai ales datorită trenului de rulare moale și a reglajului conservator al sistemului ESP.

Clasament final

  1. Audi Q2
    O frânare foarte eficientă (în toate situațiile) și un comportament general bun l-au ajutat pe modelul din Ingolstadt să obțină victoria.
    NOTA: 4,32
  2. Fiat 500X
    O surpriză plăcută Fiat 500X. Am apreciat trenul de rulare echilibrat și reglajul bun al sistemului ESP care intervine doar atunci când este necesar.
    NOTA:4,00
  3. Hyundai Kona
    Frânează bine pe uscat (mai puțin bine pe suprafețe cu aderență precară) și suportă o accelerație laterală de mașină sport. Stabilitatea este remarcabilă pe uscat și discretă pe ud.
    NOTA: 3,94
  4. Suzuki Vitara
    Trece foarte bine probele cu aderență scăzută și are o excelentă agilitate pe ud. Pe uscat, cu toate acestea, ținuta de drum este discretă. Frânarea este eficientă.
    NOTA: 3,92
  5. VW T-Roc
    Frânează foarte bine inclusiv pe suprafețe cu coeficient de frecare diferit. În testele de stabilitate, este penalizat de acțiunea abruptă și neomogenă a sistemului ESP.
    NOTA: 3,81
  6. Jeep Renegade
    Renegade nu excelează în teste, dar nici nu ajunge în situații critice. Datorită unui sistem ESP atent și echilibrat, Renegade oferă multă încredere mai ales pe aderență scăzută.
    NOTA: 3,52
  7. Ford Ecosport
    În testele pe asfalt uscat a obținut rezultate satisfăcătoare. Dar frânarea pe suprafețe cu coeficient de frecare diferit este dezastruoasă.
    NOTA: 3,42
  8. Renault Captur
    SUV-ul franțuzesc frânează bine, cu excepția cazului în care se confruntă cu suprafețe cu aderență diferite. În testele de stabilitate, comportamentul este afectat de electronica care intervine prea intens.
    NOTA: 3,33
  9. Citroen C3 Aircross
    Trenul de rulare moale și pneurile all-season nu îl ajută. Pentru a controla pierderea de aderență, sistemul ESP trebuie să muncească mult și are reacții destul de bruște.
    NOTA: 3,20
  10. Dacia Duster
    Frânarea nu este foarte omogenă și frânează lung în sarcină maximă și pe aderență diferită asfalt uscat/piatră cubică. Din cauza trenului de rulare moale, ținuta de drum nu are rezerve prea mari fiind doar discretă.
    NOTA: 3,15

 

Pagină: 1 2 3 4 5 6

Razvan Magureanu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Car of the Year 2025 – modele nominalizate, ep.7

Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…

2 săptămâni în urmă

Suzuki lansează primul său vehicul electric în Europa, eVitara

Suzuki a lansat oficial primul său vehicul electric de serie, eVitara, în cadrul unui eveniment desfășurat la Milano, Italia. Producția…

2 săptămâni în urmă

Car of the Year 2025 – modele nominalizate, ep.6

Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…

2 săptămâni în urmă

Creștere minoră a pieței de autoturisme în octombrie 2024

Raportul ACAROM cu privire la înmatriculările de autoturisme din octombrie 2024 arată o ușoară creștere față de aceeași lună din…

2 săptămâni în urmă

SVolt anulează proiectele pentru uzine de baterii din Europa

Producătorul chinez de celule pentru baterii SVolt renunță complet la planurile sale ambițioase pentru Europa. Decizia reprezintă un eșec major…

2 săptămâni în urmă

Producătorii chinezi de vehicule electrice înregistrează un declin al vânzărilor în Europa pe fondul tensiunilor tarifare

Producătorii chinezi de vehicule electrice se confruntă cu un declin în Europa pentru a treia lună consecutiv, deoarece creșterea tarifelor…

2 săptămâni în urmă