Rezultatul final este pozitiv în sensul că astăzi sistemele electronice asigură siguranța necesară și nu mai vedem mașini răsturnate la aceste teste cum s-a întâmplat acum 15 sau 20 de ani. Dar pe de altă parte, diferențele dintre un model sau altul sunt încă mari și există și câteva situații delicate.
Clasamentul final, cu notele exprimate de la 1 la 5 îl găsiți aici. Audi Q2 câștigă acest test comparativ în special datorită rezultatelor foarte bune înregistrate în testele de frânare. SUV-ul german mic și rafinat frânează scurt (a fost singurul care a frânat sub 40 metri pe uscat) și nu se teme de suprafețele cu coeficient de frecare diferit.
În testele de stabilitate Audi Q2 nu a impresionat cu cele mai mari viteze și accelerații laterale dar a obținut calificative bune peste tot chiar dacă nu a excelat.
Surpriza plăcută a fost Fiat 500X facelift, care a obținut clasări bune la toate testele datorită unui tren de rulare bine reglat și a unei electronici bine calibrate.
Locurile 3 și 4 sunt ocupate la distanțe mici de Hyundai Kona și Suzuki Vitara. Însă fiecare a excelat la altceva: Kona a avut rezultate bune la frânare, cea mai bună accelerație laterală și cea mai mare viteză la schimbarea de bandă pe uscat dar a fost discret pe ud, iar Vitara s-a clasat foarte bine la testul pe ud, a avut performanțe bune pe uscat și la frânare dar a fost discret la testul de accelerație laterală.
Urmează VW T-Roc care s-ar fi clasat mai sus, dar a fost penalizat de intervenția intruzivă și uneori brutală a sistemului ESP. Rezultate bune a obținut și Jeep Renegade în ciuda caroseriei înalte care induce ruliu datorită unui centru de greutate destul de înalt.
Ford Ecosport a fost privat de un rezultat bun datorită frânării foarte slabe, în afara oricăror standarde, pe suprafețe cu coeficient de frecare diferit. Peste 120 metri este un rezultat inacceptabil în 2019 pentru o mașină modernă.
Două modele franțuzești ocupă locurile 8 și 9, dar în cazul lui C3 Aircross rezultatul ar fi fost mult mai bun dacă nu avea pneurile all-season care vin cu pachetul Extended Grip. Dacia Duster ocupă ultimul loc mai ales datorită trenului de rulare moale și a reglajului conservator al sistemului ESP.
Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…
Suzuki a lansat oficial primul său vehicul electric de serie, eVitara, în cadrul unui eveniment desfășurat la Milano, Italia. Producția…
Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…
Raportul ACAROM cu privire la înmatriculările de autoturisme din octombrie 2024 arată o ușoară creștere față de aceeași lună din…
Producătorul chinez de celule pentru baterii SVolt renunță complet la planurile sale ambițioase pentru Europa. Decizia reprezintă un eșec major…
Producătorii chinezi de vehicule electrice se confruntă cu un declin în Europa pentru a treia lună consecutiv, deoarece creșterea tarifelor…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment