Teste auto

Test stabilitate 10 SUV-uri mici: probleme pentru Dacia Duster și Ford EcoSport

SUV-urile înregistrează un frumos și continuu succes datorită poziției de condus înalte, dominante, vizibilității mai bune, spațiului generos și eventual tracțiunii integrale. Dar cum fac acestea față unor situații periculoase? Am pus 10 SUV-uri de clasă mică față în față la probele clasice de stabilitate și frânare: Dacia Duster, Audi Q2, Citroen C3 Aircross, Fiat 500X, Ford Ecosport, Hyundai Kona, Jeep Renegade, Renault Captur, Suzuki Vitara și VW T-Roc. 

În cazul mașinilor sport, acestea sunt late și scunde, astfel că au un centru de greutate coborât. Și orice producător de mașini știe că centrul de greutate trebuie să fie cât mai coborât pentru a obține o stabilitate bună. Este o lege a fizicii pe care nu ai cum să o eviți.

Dacă însă centrul de greutate se ridică cu câțiva centimetri, pot apărea probleme care nu sunt ușor de soluționat. Ce se întâmplă în acest caz? Ruliul și tangajul cresc pentru că apar forțe de inerție care se dezvoltă atunci când virezi, accelerezi sau frânezi. Astfel, aceste forțe schimbă sarcina pe roți de care depinde aderența acestora la asfalt. Pe scurt, apar niște fenomene pentru care nu este ușor de găsit o soluție de compromis. Manevrabilitatea și confortul sunt două lucruri antagonice al căror reglaj este întotdeauna un compromis.

Este inutil să spunem că în cazul SUV-urilor și crossoverelor, problema devine și mai complicată. Dar cu cât mai complicată? În paginile care urmează am comparat 10 SUV-uri de clasă mică dintre cele mai vândute în segmentul lor. În acest test nu judecăm spațiul interior, finisarea, consumul sau performanțele. Accentul este pus pe siguranță și pe testele care evaluează siguranța activă, ce demonstrează calitățile unei mașini de a rezolva situațiile de urgență. Vom analiza frânarea, ținuta de drum, stabilitatea, calitățile direcției și funcționarea sistemelor electronice (ABS și ESP). Găsiți rezultatele în paginile următoare.

Pagină: 1 2 3 4 5 6

Razvan Magureanu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

S-au aflat finalistele Car of the Year 2025

Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – a ajuns la etapa finaliste. Cei…

2 zile în urmă

Cupra Tavascan, MG HS și Ford Tourneo Courier, testate de Euro NCAP

Euro NCAP a dat publicității rezultatele unui nou set de teste de siguranță care au vizat modelele Cupra Tavascan, MG…

2 zile în urmă

Reper major la HORSE Romania: 1,5 milioane de module de transfer frontal

HORSE Romania, parte a companiei HORSE, la rândul său divizie a HORSE Powertrain Limited, entitatea formată de grupurile Renault, Geely…

4 zile în urmă

CATL este dispus să construiască o fabrică în SUA dacă Trump va permite investițiile chineze

Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, este dispusă să construiască o fabrică în SUA dacă…

4 zile în urmă

Volkswagen a majorat investiția în Rivian la 5,8 miliarde de dolari

Grupul Volkswagen și-a majorat cu 16% investiția în startup-ul Rivian ce produce vehicule electrice, ajungând la un total de 5,8…

4 zile în urmă

Piața mondială a vehiculelor electrice s-a majorat cu 35% în octombrie

Un studiu realizat de compania de cercetări de piață Rho Motion arată că vânzările mondiale de vehicule complet electrice și…

4 zile în urmă