Test drive Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet GLX: Între clase

Test Suzuki Baleno

Suzuki, specialistul în mașini citadine, propune o alternativă mai spațioasă la tradiționalul Swift. Numele Baleno nu este nou dar acum desemnează un hatchback și nu un sedan. Test cu Baleno Boosterjet cu noul motor turbo de 1 litru în 3 cilindri de 112 CP. Foto: Bogdan Paraschiv

Suzuki s-a specializat în a crea mașini între clase. Swift este mai mare decât un model de clasă mini dar în același timp este puțin mai scurt decât Corsa&Clio. Noul Baleno are de asemenea o poziționare interesantă. Gama de motorizări corespunde clasei mici la fel ca și lungimea exterioară de 4 metri. Însă spațiul interior este comparabil cu al unei mașini mai scumpe din clasa compactă.

Test Suzuki Baleno

 

 

Test Suzuki BalenoMăsurătorile colegilor de la Quattroruote relevă un spațiu la genunchi în spate cuprins între 20 și 48 cm. Aceste valori nu sunt nici măcar atinse de niciun model de clasă compactă (Golf 7-40 cm, Astra 8-42 cm ca să le enumerăm pe cele mai spațioase). Iar valorile sunt confirmate și de primele impresii de ședere la bord. Spațiul la genunchi în spate este extrem de generos și neașteptat de mare cu atât mai mult cu cât Baleno este mai scurt decât o Dacia Sandero dar oferă mai mult loc decât în modele compacte mai lungi cu 30-40 cm. Și spațiul la cap în spate este decent, fiind suficient pentru persoane înalte de 1,80 metri.

 

 

Test Suzuki Baleno

Cineva ar putea crede că Suzuki a maximizat spațiul pentru pasageri în detrimentul portbagajului. Însă nu este așa. Măsurătorile colegilor de la Quattroruote relevă o valoare de 363 litri (355 litri oficial) cu tot cu spațiul de sub podeaua dublă a portbagajului, cu aproape 30 litri mai mare decât la Astra. Iar datorită podelei duble a portbagajului, prin rabaterea fracționată a banchetei se obține o suprafață perfect plană.

 

 

Test Suzuki Baleno

Și în față se stă comod și destul de jos pe scaunele cu spătar bine profilat și șezut lat. Planșa de bord este funcțională, în stilul tipic Suzuki, cu butoane mari pentru climatizare și un sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inch intuitiv. Peste tot predomină însă plasticele tari, bine finisate, dar la acest nivel de preț ne așteptam și la niște materiale mai moi.

 

 
Test Suzuki BalenoMotorul turbo de 1 litru construit de Suzuki dispune de 112 CP la 5.500 rpm și un cuplu maxim de 170 Nm între 2.000 și 3.500 rpm, valori comparabile cu motoarele rivale de la Opel Astra 1.0 și VW Golf 1.0 TSI. Fără arbori de contraechilibrare, motorul are ușoare vibrații la relanti, iar o dată cu creșterea turației zgomotul crește în intensitate. Nu este însă un zgomot deranjant pentru că motorul sună sportiv și incitant. Reprizele și accelerațiile sunt comparabile cu ale modelelor rivale dar marele său avantaj este consumul. Cu un consum de 6,3 l/100 km, este mai economic cu 0,3-0,5 l/100 km decât Golf 1.0 TSI sau Astra 1.0.

 

Test Suzuki Baleno

Explicația stă în masa redusă de sub 1.000 kg și în etajarea lungă a cutiei de viteze manuale cu 5 trepte (sunt doar 2.800 rpm în treapta a cincea la 130 km/h).Opțional, este disponibilă în combinație cu acest motor și o cutie automată cu 6 trepte.

 

 

 

Test Suzuki BalenoCu masa atât de mică, Baleno se simte ușor și plăcut la condus, fiind agil și manevrabil. Trenul de rulare este reglat mai moale oferind un confort bun la trecerea peste denivelări și un ruliu moderat în viraje. Prețul de 15.900 euro poate fi considerat mare dacă îl comparăm cu un model de clasă mică și nu studiem puțin echiparea standard ce include opționale care la concurență costă câteva mii de euro în total. Jantele de aliaj de 16 inch, clima automată, sistemul multimedia cu navigație și cameră de marșarier, scaunele încălzite față, pilotul automat adaptiv, farurile bi-xenon și sistemul autonom de asistență la frânare sunt standard. Practic, nu mai e nevoie să comanzi nimic extra, standardul fiind mult peste cerințele clasei mici.  În plus, trebuie să luăm în calcul oferta de spațiu care este superioară oricărui model de clasă mică.

 

Verdict AutoExpert

Test Suzuki Baleno

 

Baleno este un model de dimensiuni de clasă mică care oferă spațiu demn de clasa compactă. Echiparea standard este superioară tuturor rivalilor săi, iar motorul tubo de 1 litru sună incitant și este foarte economic. Prin prisma echipării standard, prețul cerut este corect, singura critică fiind plasticele tari care predomină în habitaclu.

 

DATE TEHNICESuzuki Baleno
1.0 Boosterjet GLX
Motor/ nr. cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)998
Putere maximã/turație (CP/rpm)112/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)170/2.000-3.500
Transmisiefațã
Cutie de viteze5 trepte, manualã
L/l/h (mm)3.995/1.745/1.470
Ampatament (mm)2.520
Volum portbagaj (l)355-1.085
Masã la gol (kg)950
Accelerație 0-100 km/h (s)11,4
Vitezã maximã (km/h)200
Consum mixt (l/100 km)4,5
Emisii CO2 (g/km)105
Mãsurãtori AUTOEXPERT
Consum în test (l/100 km)6,3
Preț (euro cu TVA)15.900

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top