Test Toyota Camry 2.5 Hybrid

Toyota Camry revine după 15 ani în Europa și înlocuiește Avensis. Primul test din România cu versiunea hibridă, singura care se vinde la noi, în echiparea de top Exclusive.

Foto: Bogdan Paraschiv

Dacă vă gândeați că VW Passat e cel mai vândut sedan de clasă medie/mare din lume nu ați ghicit. Este Toyota Camry vândută în 700.000 unități anual și în peste 19 milioane exemplare de la lansarea din 1982. După 15 ani, Camry revine în Europa și înlocuiește Avensis. Ca să fim preciși, trebuie să spunem că Avensis concura în clasa medie, iar Camry vine un segment mai sus, în clasa mare. Iar golul dintre Corolla hatch și Camry este umplut de noua Corolla Sedan.

Preț extrem de atractiv

Și acum că am lămurit poziționarea mai trebuie menționat ceva. Niciodată nu am început un articol despre o Toyota cu aprecierea despre preț. Însă o facem acum pentru că prețul de bază în echiparea Eco este de 30.199 euro cu TVA inclus, iar echiparea de top Exclusive costă numai 36.789 euro cu TVA. La acest nivel de preț nici nu te poți gândi la Mercedes E-Class sau Audi A6, iar dacă contorizăm ce include Camry Exclusive în standard, prețul rivalilor este sigur dublu.

 

Platformă nouă și propulsie hibridă extrem de eficientă

Așadar, Toyota Camry este excelent poziționată ca preț și vine bineînțeles cu atuul major al lui Toyota, propulsia hibridă, singura versiune care se vinde la noi.
Noua Camry este o mașină complet nouă de la caroserie și propulsia hibridă și până la interior, sisteme multimedia și de asistență. Este construită pe noua platformă GA-K care înseamnă o rigiditate superioară cu 30%,un nou sistem de prindere a motorului în 4 puncte și un nou sistem de suspensie cu brațe duble suprapuse pe spate care a permis montarea amortizoarelor înclinate spre înainte pentru a nu afecta volumul portbagajului.

Și designul este extrem de atrăgător ca la toate modelele Toyota din ultimii ani. Trebuie să remarcăm și preocuparea pentru optimizarea aerodinamicii, capota, spoilerul față și aripile față fiind proiectate pentru curgerea lină a aerului pe deasupra și pe dedesubtul mașinii.

În ciuda celor aproape 4,90 metri lungime, Camry are o alură compactă, din lateral până la montantul spate având ceva din linia lui Maserati Ghibli în timp ce zona din spate cu capacul portbagajului pare inspirată de la BMW Seria 7 din era Bangle. Consolele scurte și înălțimea relativ mică de 1,44 metri îi conferă o alură sportivă cu care nu eram obișnuiți la Toyota.

Echipare standard impresionantă la Exclusive și spațiu uriaș în spate

Noi am condus versiunea de top Exclusive care este absolut impresionantă din punct de vedere al echipării standard mai ales dacă privim din nou prețul de numai 36.789 euro cu TVA. De acești bani primești scaune reglabile electric pe față și pe spate pentru spătar, scaune ventilate pe spate și încălzite pe față, sistem multimedia Toyota Touch 2 cu display tactil de 8 inci, navigație și sistem audio JBL cu 8 difuzoare, Head-up display cu laser cu afișare pe ecran de 10 inci, faruri bi-LED, jante de aliaj 18 inci, pilot automat adaptiv și toată panoplia de sisteme de asistență moderne plus un sistem de climatizare automat cu trei zone și sistem de ionizare.

 

În față se stă jos în scaune mari și confortabile cu o plajă largă de reglaj, iar volanul beneficiază de asemenea de reglaj electric pe două direcții pe o plajă largă.În spate este la fel de mult loc ca într-un Mercedes E-Class, cu un spațiu uriaș la genunchi și o banchetă foarte bine profilată și confortabilă. În plus, pasagerii din spate beneficiază de un display tactil montat în consola centrală din care pot regla electric spătarele scaunelor spate, ventilația, dar și posturile de radio.

Cu bateria montată sub banchetă și configurația compactă a suspensiei spate despre care am amintit, volumul portbagajului este generos, măsurând 500 litri la versiunea testată (524 litri la versiunea fără scaune reglabile electric spate).

Ergonomie foarte bună

Interiorul este o combinație de clasic cu high-tech, cu vitezometrul și indicatorul eco montate în alveole clasice între care se află un display TFT de 7 inci și o consolă centrală asimetrică cu butoane de calitate care imită aluminiul pentru meniurile sistemului multimedia. La fel de clasice sunt și butoanele pentru volum și căutare posturi de radio pe care le prefer în fața unora tactile.

În fața schimbătorului regăsim butoanele pentru modurile de rulare: Eco, Normal și Sport plus modul EV. Cutia CVT cu variație continuă poate fi comandată și manual comutând levierul spre poarta din stânga de unde șoferul poate alege șase rapoarte prestabilite. Atunci când vrei să conduci mai sportiv, e chiar indicat să comuți pe modul Manual deoarece efectul de bandă elastică se estompează mult.

Tren de rulare reglat pe gusturile europene

Modul Sport schimbă răspunsul motorului și al direcției cu asistare variabilă dar nu și al suspensiei. Direcția este precisă și suficient de grea, fiind asistată pe cerințele europene, adică nu excesiv.Nu am condus versiunea de America, dar modelul european are o suspensie reglată pe gusturile noastre, ceva mai fermă, cu un ruliu mic spre moderat. Nu are sportivitatea unui BMW însă se conduce sigur și mai presus de asta extrem de eficient.

Sub capotă lucrează un motor aspirat de 2,5 litri, complet nou, similar cu cel de la noul RAV4, cu o cursă lungă, de 103,48 mm, un raport de compresie înalt, de 14,0:1, care promite un randament termic ridicat, de 41%, admisie variabilă pe admisie și evacuare și sistem de injecție mixt, cu injecție directă cu injectoare cu șase duze și indirectă. Motorul termic este combinat cu un motor electric de 120 CP, ambele antrenând puntea față și furnizând în total 218 CP. O baterie Ni-MH de 1,59 kWh completează sistemul hibrid.

Consum mixt real de numai 6,1 l/100 km

Ca și la alte modele hibride, eficiența este excepțională. Pe modul Eco, consumul mediu înregistrat a fost de 6,1 l/100 km, o valoare mai bună decât a unui diesel cu putere echivalentă ca să nu mai vorbim de un motor pe benzină cu aceeași putere. Datorită sprijinului motorului electric, accelerațiile și reprizele sunt suficient de rapide pentru această clasă de putere, accelerația de la 0 la 100 km/h durând 8,3 secunde.

La drum întins, Camry este silențioasă, dar dacă se depășesc vitezele legale de autostradă, apar unele zgomote la rulare. Însă pentru prețul cerut, Camry oferă un compromis superb, poate cel mai bun din clasă la care se adaugă fiabilitatea Toyota și garanția de 6 ani sau 200.000 km.

Verdict

Toyota a făcut o mutare bună. A venit cu un model global, dar adaptat perfect pieței europene, cu un look atrăgător, un spațiu generos și un preț fără concurență cu un raport excelent preț/dotări. În plus, sistemul hibrid și-a dovedit din nou eficiența chiar și pe această limuzină de clasă mare.

  • Consum extrem de redus mai ales în oraș
  • Spațiu interior foarte generos în spate
  • Dotare standard și preț fără rival
  • Portbagaj mare
  • Ergonomie bună
  • Tren de rulare reglat pentru gusturile europene
  • Pachet complet de sisteme de asistență
  • Efect de bandă elastică pe modul Normal
  • Lipsa unei suspensii adaptive
DATE TEHNICEToyota
ModelCamry 2.5 Hybrid Exclusive
Motor termic
Nr. cilindriL4, aspirat
Cilindree (cmc)2.487
Putere maximă/turație (CP/rpm)177/5.700
Cuplu max./turație (Nm/rpm)221/3.600-5.200
Motor electric
Putere (CP)120
Cuplu maxim (Nm)202
Putere totală ansamblu (CP)218
Cuplu total ansamblu (Nm)nc.
Transmisiefață
Cutie de vitezeCVT, 6 rapoarte prestabilite
L/l/h (mm)4.885/1.840/1.445
Ampatament (mm)2.825
Masă la gol (kg)1.66
Volum portbagaj (l)500
Capacitate baterie (kWh)1,59
Accelerație 0-100 km/h (s)8,3
Viteză maximă (km/h)180
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)4,8/4,4/4,4
Emisii CO2 NEDC (g/km)101
Preț (euro cu TVA)36.789

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top