Test Toyota Highlander Hybrid – Ruda americană

Toyota Highlander Hybrid autoexpert.ro

Nu, nu am uitat că Toyota este o marcă din Japonia, dar modelul Highlander a făcut carieră în America înainte de a trece oceanul și în Europa. Și bine a făcut, pentru că gama de SUV-uri Toyota este acum completă. Foto: Bogdan Paraschiv

Toyota Highlander este cel mai mare SUV din oferta japonezilor, dacă nu luăm în calcul off-road-erul Land Cruiser. Highlander este un model de succes mai ales pe piețele din America de Nord, iar japonezii au decis de curând că modelul se va descurca bine și în Europa. Și au avut dreptate: Highlander este pe placul europenilor, mai ales că folosește tehnologia Hybrid preluată de la popularul model Rav4, dar oferă șapte locuri pentru cei cu familii numeroase.

Dacă vă întrebați de unde a apărut acest model, trebuie spus că Highlander nu este un nou venit. Nu este cunoscut publicului european pentru că nu a fost vândut pe Vechiul Continent, dar are în spate o carieră de peste 20 de ani și patru generații în Japonia, Australia și mai ales, Statele Unite ale Americii. De la a doua generația, Highlander a fost echipat cu sistem de propulsie hibrid, modelul lansat în 2008 folosind motoare pe benzină V6 de 3.3 sau 3.5 litri în combinație cu motor electric.

În America, Toyota Highlander este unul dintre cele mai populare SUV-uri, generația anterioară fiind folosită inclusiv ca taxi în orașul New York.

Având o lungime de aproape 5 metri, noul Highlander intră în competiție cu majoritatea SUV-urilor full-size de la noi de pe piață, inclusiv modele ca Volkswagen Touareg, Kia Sorento sau Hyundai Santa Fe.

Privit de afară, noul model japonez este mai atrăgător față de ruda sa mai mică, Toyota Rav4. Partea frontală este desenată mai agresiv, cu blocuri optice înguste și încruntate ce încadrează calandrul. Din lateral, avem linii fluide, care maschează cumva faptul că Highlander este o mașină destul de mare.

Sistem de propulsie hibrid

Clienții din Europa au o singură variantă de motorizare. Este vorba de sistemul hybrid cu propulsor pe benzină de 2.5 litri și două motoare electrice, preluat de la modelul Rav4. Puterea totală a sistemului este de 248 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată de tip CVT, iar tracțiunea este integrală.

Cele două motoare electrice secondează excelent propulsorul principal, Highlander rulând exclusiv electric de câte ori are ocazia: în trafic, în parcări și chiar dacă viteza de rulare este constantă și bateria suficient de încărcată. Nu simți niciodată când sistemul comută între cele două surse de putere, iar cutia CVT este suficient de rafinată.

Toyota are unul dintre cele mai bune și bine puse la punct sisteme hibrid clasice fără încărcare la priză. Consumul mediu oficial este de 7,2 litri/100 km, iar noi am reușit să scoatem 8 litri/100 km la drum lung, iar în oraș consumul a variat între 8,3 și 9 litri/100 km. Cu un rezervor generos de 65 litri, Highlander nu are probleme de autonomie, putând parcurge lejer 600 km cu un singur plin de benzină.

În ceea ce privește nivelurile de echipare, Toyota oferă trei variante numite Executive, Exclusive și Luxury, iar la rândul lor, fiecare nivel poate fi ales în variantă Metallic sau Pearly în funcție de nuanța de culoare aleasă. Există trei culori perlate (argintiu mineral, roșu și alb perlat) și cinci nuanțe metalice (gri, maro, albastru închis, negru, argintiu).

Toyota Highlander 2.5 Hybrid

La drum lung, Toyota Highlander este un vis. Unul extrem de confortabil, cel puțin. După ce ne obișnuim cu dimensiunile demne de continentul american, Highlander oferă o experiență business class pentru cel de la volan și pasagerii lui. Se conduce atât de ușor și satisfăcător, încât vei căuta motive să pleci la drum cu acest model. În oraș, lucrurile se complică un pic din cauza gabaritului, dar chiar și așa, plăcerea condusul rămâne. Aici, cele două motoare electrice vor duce greul în situații de trafic, sau la viteze mai mici când vom rula exclusiv electric. Highlander este un SUV dedicat confortului deplin. Nu te vei simți bine dacă încerci să faci sport cu acest model, pentru că nu a fost gândit pentru așa ceva. Suspensiile sunt moi, absorb bine denivelările, iar caroseria are ceva ruliu pe viraje dacă exagerăm cu accelerația.

Toyota nu dezamăgește la acest capitol. Interiorul pentru versiunea de top Luxury este un mix de piele, inserții ce imită lemnul și plastic negru lucios. Cumva, Toyota reușește să îmbine armonios diferitele materiale pentru un habitaclu în stilul constructorului japonez.

Trebuie menționat și sistemul audio JBL cu 11 incinte acustice. Deși JBL poate nu este o marcă atât de strălucitoare ca alte sisteme audio pe care le găsim la mărci premium, pe Highlander sistemul audio este excepțional. Am rămas în mașină doar pentru a mai asculta o melodie în plus.

Scaunele sunt confortabile, poziția la volan este înaltă oferind o vizibilitate excelentă asupra traficului. În plus, ai șapte locuri, modelul dispunând de o banchetă suplimentară, care se poate rabata complet plat în portbagajul mașinii. Accesul se face prin deplasarea scaunelor din rândul doi, sistem intuitiv și ușor de folosit. În spate pot călători chiar și doi adulți, dar aceștia vor sta ceva mai înghesuiți. Pentru doi copii, însă, al treilea rând de scaune este perfect.

Mai mult, japonezii au fost atenți la fiecare detaliu, pentru a face din Highlander un SUV cu adevărat practic. Există un spațiu dedicat sub podeaua portbagajului pentru depozitarea ruloului care obturează obiectele din spate, atunci când folosim și a treia banchetă. Dacă nu avem nevoie de ea, aceasta se rabatează perfect plat cu ajutorul unui singure manete. În configurația cu cinci locuri, Highlander oferă un portbagaj de 580 litri plus încă 27 sub podea. Chiar și cu șapte locuri, portbagajul încă poate înghiți 270 litri.

Prețurile pentru un Highlander încep de la 53.435 euro (TVA inclus) pentru versiunea Dynamic Metallic. Prețurile complete pot fi consultate pe site-ul Toyota România.

Verdict AutoExpert

Toyota Highlander oferă o alternativă excelentă celor care au nevoie de un SUV de dimensiuni mari cu șapte locuri și un portbagaj pe măsură. Sistemul hibrid de propulsie este perfect reglat, iar confortul oferit este la cote extrem de înalte.
ModelToyota Highlander 2.5 Hybrid
Motor/nr. cilindri L4, benzină
Cilindree (cm3)2487
Putere max./turaţie (CP/rpm)190/ 6000
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm)239/ 4300-4500
Motor electric 1
Putere max./turaţie (CP/rpm)182
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm)270
Motor electric 2
Putere max./turaţie (CP/rpm)54
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm)121
Putere totală ansamblu (CP)248
Cuplu total ansamblu (Nm)239
Tracțiuneintegrală
Cutie de vitezeautomată CVT
L × l × h (mm)4966/1930/1755
Ampatament (mm)2850
Volum portbagaj (l)270/580
Masă la gol (kg)2015
Acceleraţie 0–100 km/h (s)8.3
Viteză maximă (km/h)180
Consum mixt (l/100 km)7.1
Emisii CO2 (g/km)162
Preț (euro, cu TVA)53435

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top