Test drive Toyota Land Cruiser 2014

 

Pe faţă

toyota land cruiser (8)

Cu o istorie de peste 60 de ani în spate, Toyota Land Cruiser 150 facelift nu se dezminte de la caracterul său care a consacrat-o în cele mai aprige condiţii, însă aduce acum şi un plus de rafinament în ecuaţie.

toyota land cruiser (7)

Land Cruiser este acea maşină care a scris istorie atât în anuarele auto cât şi în garajele posesorilor, care pur şi simplu s-au îndrăgostit iremediabil de acest model. Construit încă din 1954,când prima generaţie a fost livrată sub numele de Toyota BJ, Land Cruiser a devenit un brand în sine. Este o declaraţie de curaj care a primit de curând un facelift menit să finiseze anumite aspecte de confort şi design, dar fără a-I ştirbi din prestanţa în teren greu, locul unde-i place cel mai mult. La nivelul exteriorului avem infuzie cu tehnologie LED pentru luminile de zi, opţiune care nu face decât să “încrunte” şi mai mult grila împunătoare. În rest, se păstrează aceleaşi dimensiuni menite să ofere un spaţiu interior chiar şi pentru 7 persoane (în portbagaj exită un al treilea rând de scaune,dar care poate fi  folosit doar pentru distanţe scurte şi medii)şi aduce acum în oferta noi modele de jante cu dimensiuni de 18 inci.

toyota land cruiser (5)

La interior, lucrurile făcute cu simţ de răspundere au primit atingerea high tech: un display cu touch screen care înmagazinează cele mai noitehnologii în domeniu şi noul sistem MTM care permite vederea caroseriei “de sus”,graţie imaginilor transmise de cele 4 camere video exterioare. Prin simpla apăsare a unei comenzi amplasate pe volan, cresc şansele ca jantele şi caroseriasă rămână intacte în cazul manevrelor în teren greu,iar pantofii tăi nu mai trebuie să coboare direct pe traseu. Ai de ales între trei nivele de echipare – Executive (48.924 euro cu TVA), Luxury (54.854 euro cu TVA) şi Luxury AVS (61.488 euro cu TVA).Aşa cum ne-a obişnuit Toyota, chiar şi nivelul de echipare standard oferă o gamă bogată de dotări, în timp ce Luxury AVS vine inclusiv cu dotări precum volan în piele/lemn încălzit. Materialele folosite sunt de bună calitate, iar îmbinările promit să rămână în aceeaşi stare chiar şi la semnarea testamentului.

toyota land cruiser (13)

 

Dacă partea superioară a consolei centrale se integrează cu succes în noile tendinţe, partea de jos scoate la iveală artileria Land Cruiser – diferenţiale blocabile, reductor, suspensia variabilă adaptivă, Crawl Control şimodurile Sport/Confort. Până să ajungem la proba practică a acestor funcţii, nu pot trece indiferent peste bancheta confortabilă,ajustabilă electric sau cotiera cu refrigerare. Pentru  România este disponibilă o singură motorizare diesel de 3 litri şi 190 CP,pentru care se poate alege între o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau o cutie automată cu 5 trepte. Modelul testat este echipat cu transmisia automată cu 5 trepte şi nivel de echipare Luxury AVS.

toyota land cruiser (4)

La prima apăsare de buton,un zgomot de şcoală veche îşi face simţită prezenţa şi în habitaclu. Da, este acel 3 litri de care uiţi că îl ai sub capotă şi pe care îl descoperi doar la revizii! Cu o fiabilitate demonstrată în timp, acesta se descurcă onorabil până la viteze de autostradă, valoare sabotată de direcţia şi suspensia calibrate pentru drumurine prietenoase. Nu-i sunt pe plac virajele abordate rapid şi nici schimbările bruşte de direcţie, dar păstrează un nivel ridicat de siguranţă chiar dacă din spatele volanului crezi că lucrurile se precipită în primă instanţă. Selectează modul Sport şi mişcările de ruliu şi tangaj sunt mai reduse, totuşi masa mare a maşinii îşi spune, în continuare, cuvântul. Maşină se simte cel mai bine în jurul vitezei de 100-120 km/h, cu menţiunea că lucrurile înteresante abia acum se anunţă. Da, poţi păstra această viteză şi dacă alegi să schimbi brusc direcţia de deplasare şi asfaltul se transformă în macadam presărat cu gropi de dimensiuni mici şi medii. Niciun zgomot parazit nu pătrunde în habitaclu şi este momentul să arunc o privire în zona inferioară a consolei.

toyota land cruiser (2)

Apare şi prima provocare: o urcare presărată cu un viraj strans, un şleau şi puţin noroi. Decid că este momentul să cuplez treapta de redactor şi să blochez diferenţialul central. Rezultatul? Toyota depăşeşte zona ca şi cum nimic nu s-ar fi întamplat. Urmează o zonă mai accidentată, unde atenţia este mai important decât toate sistemele la un loc şi decid să blochez şi diferenţialul spate. Privirea îmi este acaparată de monitorul multi-teren  MTM  care transmite în timp real situaţia din jurul maşinii.

toyota land cruiser (3)

Este incredibil cât de graţios poate fi acest Land Cruiser într-un loc unde majoritatea SUV-urilor ar avea probleme atât de motricitate, cât şi de echilibru.Caroseria este separată de şasiu, punţile flexează astfel încât fiecare roată să atingă suprafaţa,iar garda la sol reglabilă este mult mai optimist decât sunt eu, cel din spatele volanului.

toyota land cruiser (9)

Land Cruiser 150 facelift este în acest moment cel mai bun off-roader nou pe care îl poţi cumpăra, mai ales că se bucură de o valoare de revânzare la care,spre exemplu,Pajero sau Discovery nici măcar nu visează!

 

 

Date tehniceLand Cruiser
pret de baza52,864 euro cu TVA inclus
masa totala (kg)2.215
L/l/h (mm)4.780/1.890/1.850
volum portbagaj (L)620
combustibilmotorina
cilindree (cmc)2.982
putere max. (kW(CP)/rpm)140(190)/3.400
cuplu max. (Nm/rpm)420/1600
cutie de viteze/trepteautomata/5
viteza maxima (km/h)175
sprint 0-100 km/h (s)11
consum urban/extra/mixt (L)9,7/7,1/8,1
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro5/209

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top