O trotinetă atât de radicală e greu de găsit pe piață: platforma și tubul ghidonului sunt realizate complet din fibră de carbon, sunetul motorului electric te face să vrei mai mult, iar lumina din față este extrem de puternică. Și acum, cireașa de pe tort: Scandal este cea mai ușoară trotinetă electrică din lume! Foto: Bogdan Grigorescu
Bună pentru copii, trotineta Scandal suportă fără probleme și adulți de 90 kg (verificat de noi). Mai presus de toate, însă, atrage atenția oriunde, pentru că arată incredibil de bine (finisajele sunt ireproșabile, iar fibra de carbon adaugă o doză consistentă de rafinament) și face un zgomot de motor de curse evadat de pe pistă direct pe trotuar (fapt benefic pentru a atrage atenția pietonilor). Nu este un zgomot puternic, ci mai degrabă incitant, care atrage curiozitatea pietonilor fără să-i sperie.
Cum se ”conduce” trotineta Scandal?
Extrem de ușor, pentru că este mică, deci foarte manevrabilă. Se accelerează apăsând clapeta din dreapta, se frânează apăsând-o pe cea din stânga. Platforma din fibră de carbon este nu numai ireal de subțire (câteodată te întrebi involuntar dacă te ține), ci și foarte rigidă, prin natura materialului. Rezultatul este un feeling de ”go kart”, care transmite în ghidon un feedback permanent despre contactul dintre roata față de 5,5 inci și asfalt.
Nu are suspensii, frânează doar cu fața și se conduce doar cu zâmbetul pe buze. Este perfect pe distanțe scurte, dar nu refuză nici călătoriile mai lungi, pentru că autonomia cu o persoană de 65 kg atinge 20 km. Copiii de 25 kg (7-8 ani) pot spera la 40 km de distracție, mai ales că (teoretic) nu ar trebui să meargă cu viteza maximă, de 21 km/h. Viteza poate fi reglată în trei trepte: 12 km/h, 16 km/h și treapta maximă, 21 km/h.
Nu vă gândiți să ieșiți cu ea pe șosea, pentru că nu are lumini în spate, ci doar un far cu LED-uri extrem de luminos. Puteți sări totuși borduri mici, ajutând-o ușor cu piciorul, fără să pierdeți vremea. Se simte foarte robustă, aproape indestructibilă, pentru că bateriile se află în ghidon, iar motorul este integrat în roata față, deci nu există cabluri în zona inferioară a ghidonului sau pe lângă platformă. În plus, platforma este acoperită cu o suprafață subțire, aderentă, de consistența șmirghelului, de pe care nu poți să aluneci nici dacă-ți faci un scop din asta!
Cât de ușor se manevrează?
Dacă vă spun că micul vehicul pus pe scandal cântărește numai 6,3 kg, înțelegeți că până și fetele o pot ridica cu ușurință de jos. Producătorul Pegas afirmă chiar că Scandal este ”cea mai ușoară trotinetă electrică din lume”! Copiii mai mici o pot împinge pliată sprijinind-o pe roata din față, deci extrem de ușor. Se pliază imediat, trăgând cu degetul o piedică, iar odată pliată măsoară doar un metru lungime. Și extinderea este la fel de simplă, doar că se face apăsând o piedică de sub platformă. În concluzie, dacă vine ploaia sau te-a lăsat bateria, o poți transporta ușor cu mijloacele de transport în comun.
Suficient de deșteaptă încât să-ți spună cât curent mai ai în baterie, cu ce viteză rulezi și în ce treaptă de viteză te afli, iar dacă apeși repetat butonul din mijloc alternezi între kilometrajul total și cel parcurs de la pornirea trotinetei. Apăsarea lungă a butonului din mijloc resetează distanța afișată pe display. Continuați să apăsați butonul central și veți primi informații despre turația motorului (unde ați mai văzut așa ceva?!?), timpul călătoriei și voltajul curent de funcționare. Deci oferă mai mult decât poți cere. Și o poți cumpăra de aici.
Verdict AutoExpert
Chef de scandal, poftă de distracție… spuneți-i cum vreți: trotineta românească este senzațională! Cei care sunt în căutare de vehicul pentru mers la serviciu în cursul săptămânii și de jucărie pentru copii în week-end și-au găsit trotineta perfectă!Model | Scandal F2 |
---|---|
Motor | electric, fãrã perii |
Putere continuã/instant (W) | 300/500 |
Transmisie | fațã |
L/l/h extinsã (mm) | 920/450/1.000 |
L/l/h pliatã (mm) | 1.000/405/235 |
Dimensiune roți (inci) | 5,5 |
Material platformã/ghidon | fibrã de carbon |
Masã proprie (kg) | 6,3 |
Capacitate baterie (Ah) | 0,65 |
Autonomie (km) | 22/30 |
Autonomie realã (km) | 23 |
Timp încãrcare la 220V (h) | pânã la 6 |
Vitezã maximã (km/h) | 23 |
Pantã maximã urcare (grade) | 15 |
Preț (lei cu TVA) | 2.599 |